شناسهٔ خبر: 67358768 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

مناظره | قالیباف: حاج قاسم با همان کسی که می‌جنگید همزمان حرف هم می‌زد مناظره | قالیباف: حاج قاسم با همان کسی که می‌جنگید همزمان حرف هم می‌زد

قالیباف در خصوص این که اولویت و برنامه شما در سیاست خارجی چیست، گفت: من با پیشنهاد آقای پزشکیان موافقم پشت تریبون ها حرف نزنیم و باهم صحبت کنیم، من اگر گفتم برای این بود که این چند روز مردم سوال می‌کنند و ناامید شده‌اند، مردم می گویند ما مشکل داریم این‌ها سر قدرت دارند دعوا می‌کنند. وی ادامه داد:

صاحب‌خبر -

قالیباف در خصوص این که اولویت و برنامه شما در سیاست خارجی چیست، گفت: من با پیشنهاد آقای پزشکیان موافقم پشت تریبون ها حرف نزنیم و باهم صحبت کنیم، من اگر گفتم برای این بود که این چند روز مردم سوال می‌کنند و ناامید شده‌اند، مردم می گویند ما مشکل داریم این‌ها سر قدرت دارند دعوا می‌کنند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی یک الگو برای همه ما در رفع تحریم، خنثی سازی تحریم و قدرت و غیره برای ما درس است، در ۲۰ سالی که مسئول نیروی قدس بودند با ایشان از نزدیک همکاری داشتیم. ویژگی شهید سلیمانی چه بود؟ به دنبال دوقطبی‌های کاذب نمی‌رفت و اصلاً بحث میدان و دیپلماسی وجود نداشت. حاج قاسم با همان کسی که می‌جنگید همزمان حرف هم می‌زد. شهید سلیمانی قدرت حل مسئله را داشت و مسئله را از حالتی دیگر تبدیل نمی‌کرد. موضوع را استحاله نمی‌کرد و مثل آشغال مشکلات را زیر فرش نمی‌برد. قدرت شهید سلیمانی این بود که وحدت و اجماعی که همه می‌گوییم را ایجاد می‌کرد. دیپلماسی و میدان نداشت، با همان کسی که در میدان مبارزه می کرد حرف هم می‌زد. بارها و بارها باهم به خارج از کشور می‌رفتیم خدا شاهد است مذاکره پشت مذاکره می‌کرد. یادداشت‌هایش در این چند روز، گویی برای فعالیت یک سال یک نفر بود. اینقدر پرحجم بود کارها.

قالیباف ادامه داد: روزی می گفتند روی موشک ننویسید الموت الاسرائیل چون برای تحریم دارد اما مشاهده می کنیم مذاکره چه قدرت اقتصادی و سیاسی دارد. به خاطر تردید در تصمیم گیری ها حق کشور ما را دور زدند. در خنثی سازی تحریم، نیاز داخل رشد اقتصادی است و باید این را تنظیم کنیم. سرمایه مردم ارز و طلا در داخل بانک ها است و باید کاری کنیم که اعتماد کنند و سرمایه‌گذاری کنند.

 

منبع: etemadonline-664616

نظر شما