شناسهٔ خبر: 67358707 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

چرا در زمان مذاکرات خودتان گذاشتید چندین قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شود؟

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما نباید تایید صلاحیت شناور داشته باشیم. قوانین انتخاباتی ما نباید شناور باشد و سلیقه‌ای تغییر کند. افرادی تایید صلاحیت نشدند که چندان فرقی با ما نداشتند.

صاحب‌خبر -
مناظره | پورمحمدی: چرا در زمان مذاکرات خودتان گذاشتید چندین قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شود؟
کد خبر: 664624
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ ۲۲:۴۷:۵۷

پورمحمدی گفت: دوستانی که اطلاعات کامل دارند، بهتر است زود عصبانی نشوند و اتهام واهی نزنند. این روزها می‌گذرد و مسائل روشن است. قراردادی در سال ۸۱ انجام شده و ما در سال ۱۳۸۷ سر کار آمدیم و دو گزارش به ما آمده است. آقایانی که دو بار وقتی آقای احمدی نژاد تلاش کرد مسئله این قرارداد (کرسنت) حل شود و تکلیف آن در دادگاه روشن شود، هردوبار جلوی تلاش را گرفتند، باید امروز پاسخگو باشند. همان‌ها امروز از ما درباره کرسنت توضیح می‌خواهند!

وی افزود: آقای زنگنه اتهام خیانت می‌خورد. ایشان هم می‌گوید شما مانع قرارداد شدید و میلیاردها دلار به کشور ضرر زدید. اما مگر بد است که ملت بدانند در این ۱۸ سال چقدر خسارت به کشور وارد آمده است؟ اگر کسی محکوم شد، ۱۰۰ بار اعدام کنید. اما چرا فرار می‌کنید؟

پورمحمدی یادآور شد: به بنده می‌گویید که چرا از برجام دفاع می‌کنید؟ من در همان زمان نسبت به برجام موضع داشتم. سوال این است که چرا در زمان مذاکرات خودتان گذاشتید چندین قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شود؟ چرا در سازمان ملل بارها گیر افتادیم و مجبور به پذیرش برجام و اف. ای. تی. اف و موارد دیگر شدیم؟ این به خاطر ضعف مذاکرات قبلی شما بود که مجبور شدیم بپذیرم! اینجا دیگر جای گفتن و در رفتن نیست.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما امروز به فرهنگ امام و پرچم مقاومت افتخار می‌کنیم. ما از ملت‌های مظلوم دفاع کردیم و امروز جوانان عالم به حقانیت حرف مردم ایران در دفاع از فلسطین پی بردند و فرهنگ انقلاب اسلامی نشان داده شد که قدرت دارد. ما امروز با افتخار می‌توانیم بگوییم، هم غزه، هم لبنان، هم یمن و هم عراق، جانم فدای ایران و ان شاالله در ادامه گام‌های بلندتری برخواهیم داشت.

 

نظر شما