شناسهٔ خبر: 67358669 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

نظر شما آخرین اخبار وبگردی

کاهش تورم با سرمایه‌گذاری پول در حوزه تولید

نماینده ادوار و رئیس چند دوره کمیسیون صنایع مجلس گفت: یکی از راه‌های کاهش تورم در کشور، سرمایه‌گذاری در حوزه تولید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سید رضا نوروززاده در همایش صنعتگران و کارآفرینان که امروز (چهارم تیر ماه) در حمایت از مسعود پزشکیان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری برپا شد، اظهار کرد: ایران کشوری با منابع بسیار زیاد بالقوه است که می تواند به راحتی بالفعل شود. در ایران نباید هرگز شاهد فرار مغزها، اساتید و تحصیلکرده‌ها باشیم و باید این کشور، بزرگترین واردکننده تحصیلکرده‌های دنیا باشد.

وی ادامه داد: ایران یک‌صدم جمعیت جهان را دارد و حق این کشور است که سهم خوبی از تولید در دنیا داشته باشد.

وی بیان کرد: در دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بعد از پایان هشت سال دفاع مقدس، از منابع خارجی برای ایجاد زیرساخت‌هایی مانند راه و سد سرمایه‌گذاری شد. آن زمان، تورم حدود ۴۸ درصد بود و در دوره دوم ریاست جمهوری رفسنجانی سرمایه‌گذاری انجام‌شده به نتیجه رسید و تورم به ۲۵ درصد رسید.

نوروززاده تاکید کرد: اگر پول در راستای تولید سرمایه‌گذاری شود، با کاهش تورم مواجه خواهیم بود؛ اما اگر همان سرمایه فقط در راستای دادن حقوق هزینه شود، تورم تصاعدی افزایش می‌یابد.

وی افزود: اگر نظام بانکی کشور به‌درستی مدیریت شود، یارانه‌ها بی‌هدف توزیع نشود، شاهد توسعه اقتصادی خواهیم بود. توزیع بی‌هدف یارانه فقط سبب می‌شود تا دود آن به چشم خود یارانه‌بگیرها برود.

نظر شما