شناسهٔ خبر: 67358403 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

به مناسبت عید غدیر؛

پوستر دومین جشنواره جوانه‌های غدیر رونمایی شد

پوستر دومین جشنواره جوانه‌های غدیر به مناسبت عید غدیرخم در اهواز رونمایی شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، مجید منادی عصر امروز دوشنبه در آئین رونمایی از پوستر دومین جشنواره جوانه‌های غدیر ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر اظهار کرد: در آستانه ۲ عید بزرگ و ایام ولایت عید سعید غدیر خم هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: عید غدیر، بزرگ‌ترین عید مسلمانان، اجمال دین و اتمام نعمت است.

وی با اشاره به عید دیگر این ایام عنوان کرد: عید دیگری که رقم می‌خورد، انتخاب سرنوشت نظام جمهوری اسلامی است، رسالت بزرگ خانواده دستگاه فرهنگ علاوه بر حضور در برنامه‌ها، الهام بخش بودن فعالیت‌ها و تلاش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه فراخوان دومین جشنواره جوانه‌های غدیر به همت دبیرخانه رویدادهای ترویجی این اداره کل، هم‌زمان با عید سعید غدیر منتشر می‌شود تصریح کرد: دومین جشنواره جوانه‌های غدیر در ۲ سطح باشگاه‌های کتابخوانی و آزاد با هدف ترویج آموزه‌های علوی، نهج البلاغه، مفاهیم خطبه غدیر با رویکرد کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان ایجاد روحیه شور و نشاط و رواج فرهنگ غدیر بین کودکان، ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.

منادی با اشاره به بخش‌های این جشنواره افزود: آماده‌سازی کتاب غدیر به همراه (داستان تولیدی با موضوع غدیر به قلم شرکت کننده، تصویر سازی کتاب (نقاشی)، جلد وطراحی جلد و…)،نامه به امام علی (ع) و تبریک امامت آن حضرت، تهیه کلیپ ۳ دقیقه‌ای با استفاده از گوشی همراه از جشن‌های محله، مدرسه، شهر و مسابقه کتبی خطبه غدیر از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

وی ادامه داد: گروه سنی شرکت کنندگان از ۶ تا ۱۶ سال است که می‌توانند به صورت گروهی یا فردی در جشنواره شرکت کنند و مهلت ارسال آثار به دبیرخانه رویدادهای ترویجی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تا پایان شهریور ماه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: شرکت کنندگان شهرستانی نیز می‌توانند آثار خود را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها ارسال کنند و سوالات و پاسخنامه بخش مسابقه خطبه غدیر در پورتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به نشانی khz.farhang.gov.ir بارگذاری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما