شناسهٔ خبر: 67357701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

قالیباف: مقابل ترامپ باید حساب شده رفتار کنیم

محمدباقر قالیباف در مناظره چهارم انتخاباتی تلویزیون ضمن انتقاد از برنامه رفع تحریم پزشکیان گفت: باید مقابل ترامپ حساب شده رفتار کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، بعد از آنکه ۶ کاندیدای ریاست جمهوری به سوالات کارشناسان دیپلماسی پاسخ داد، کاندیداها وارد مرحله پاسخگویی به اظهارات دیگر کاندیداها شدند.

قالیباف در ابتدای اظهاراتش در دور دوم بازهم پزشکیان را مخاطب قرار داد و گفت: هنوز متوجه نشدم جناب پزشکیان در این حوزه چه برنامه ای دارند، ستاد ایشان برای مذاکره چه پیشنهادی دارند و چگونه رفع تحریم را انجام می دهند با توجه به اینکه قانون راهبردی مجلس را مانع تحریم می دانند و سیاست های کلان را رسما گفتند قبول نداریم.

اهم اظهارات قالیباف را بخوانید؛

*وقتی می گویم مذاکره را قبول داریم، در ماده ۶ قانون راهبردی گفته شده اقدام متقابل انجام دهیم، و قدم به قدم پیش برویم. مثلا پروتکل الحاقی را که با قانون راهبردی متوقف کردیم در مقابل آزادسازی نفت می توانیم مجددا برقرار کنیم، یک اقدام آنها یک اقدام ما.

*یا غنی سازی ۶۰ درصدی را براساس قانون راهبردی اقدام کردیم اما اگر آنها برادر ما را آزاد کنند، بیمه را آزاد کنند و به بانک مرکزی ما اجازه فعالیت بدهند حتما برمی گردیم.

*وقتی ما با یک دشمن مثل ترامپ وبرو هستیم که صادقانه رفتار نمی کند باید حساب شده رفتار کنیم.

*در حوزه رفع تحریم این موضوع را بطور جد پیگری هستیم.

* ۲۴ میلیارد دلار پرونده باز و متوقف در قراردادهایی داریم که در چارچوب کشورهای نوظهور است که مخالف آمریکا هستند و می توانند با ما کار کنند.

*در داخل یک انسجام و وحدت رویه نداریم اختلاف میان دستگاهی داریم.

نظر شما