شناسهٔ خبر: 67357141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شاهرود مهیای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری

فرماندار شاهرود از فراهم شدن زمینه انتخابات پرشور در این شهرستان می‌گوید. او معتقد است که روند زمینه‌سازی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در این شهرستان فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

ابوطالب جلالی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در شاهرود، با اشاره به اینکه تلاش‌هایی منطبق با قانون و فرآیندهایی که به رقم خوردن انتخاباتی حداکثری برای استحکام پایه‌های نظام اسلامی بینجامد در این شهرستان انجام گرفته است، اظهار داشت: 222 شعبه اخذ رأی در این شهرستان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه از این میزان 133 شعبه آن در شهر شاهرود، 21 شعبه در دیگر نقاط بخش مرکزی، 21 شعبه در بخش بیارجمند و 47 شعبه در بخش بسطام قرار دارد.

معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود با تأکید بر اینکه تخصیص شعب به بازرسان، سربازرسان و بازرسان ویژه انجام شده است، تصریح کرد: تاکنون دو نشست هیئت اجرایی و 6 جلسه ستاد انتخابات نیز برای تبیین شرح وظایف برگزار شده است.

 جلالی با تأکید بر اینکه در این نشست‌ها مرور قوانین و مقررات انتخابات، شرح وظایف و بایدها و نبایدهای انتخابات تبیین شده است، ابراز داشت: اطلس جامع امنیتی انتخابات تهیه و در شورای تأمین شهرستان طرح و بررسی و به تصویب رسیده که در پی آن به استان ارسال‌شده است.

وی از برگزاری نشست و جلسات با عوامل اجرایی ستادهای تبلیغاتی انتخابات خبر داد و گفت: تمامی اقلام انتخاباتی، تمهیدات جهت پشتیبانی از شعب و ملزومات تهیه و انجام شده است.

فرماندار شهرستان شاهرود به پیگیری تشکیل نشست‌های منظم کمیته‌های انتخابات اشاره کرد و گفت: جمع‌بندی و پردازش اطلاعات دریافتی از مسئولان کمیته‌ها در قالب بانک اطلاعاتی حاوی تمامی امکانات و توانمندی‌های شهرستان و احصای کمبودها، کاستی‌ها و محدودیت‌ها از دیگر وظایف دبیرخانه ستاد انتخابات شهرستان است انجام شده است.

جلالی همچنین از برگزاری 15 نشست تبیینی با مردم، سازمان‌های مردم‌نهاد و ادارات در راستای مشارکت حداکثری خبر داد و اعلام داشت: مهم‌ترین اقدامات انجام شده در راستای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 1403 انتشار آگهی اسامی نامزدها و کد نامزد شهرهای شهرستان شاهرود، تهیه صورت‌جلسه و انتشار آگهی محل شعب اخذ رأی و چینش اعضای شعبه‌ها و ثبت اطلاعات تمامی اعضای شعب در سامانه جامع انتخابات بوده که تماماً اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه فهرست تجهیزات و امکانات و میزان تعرفه مورد نیاز همه شعب شهرستان تهیه‌شده است، افزود: ارتباط مستمر مسئول کمیته اجرایی با رابط معرفی‌شده از سوی ستاد انتخابات کشور و استان و هماهنگی و تعامل طبق تقویم انتخابات و ابهام‌زدایی در خصوص فرآیند اجرایی انتخابات از دیگر مواردی است که در دستور کار هیئت اجرایی انتخابات شهرستان قرارگرفته است.

فرماندار شهرستان شاهرود با بیان این خبر که انتشار خبر، تولید محتواهای مرتبط با فضای انتخابات ازجمله موشن گرافی، بایدها و نبایدها تبلیغات انتخاباتی ویژه نامزدها توسط کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات تولید و در فضای مجازی منتشرشده است، بیان داشت: تولید محتوا، تبلیغات کاندیدا، نصب بنرهای مشارکت با همکاری شهرداری‌های شاهرود، بسطام، کلاته خیج، مجن، رودیان انجام گرفته است.

انتهای پیام/363/

نظر شما