شناسهٔ خبر: 67357072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۱ تذکر دادستانی شاهرود برای ترک فعل مدیران

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود از صدور ۱۱ تذکر کتبی به برخی مدیرانی که ترک فعل آنان در اجرای پروژه‌ها یا ارائه خدمات به مردم وقفه ایجاد کرده بود خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیدحسن میرکمالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شاهرود، اظهار داشت: در راستای اجرای دستورالعمل مقابله با ترک فعل وظایف مدیران و کارکنان، تعداد 11 تذکر نامه رسمی نسبت به اقداماتی که مدیران شهرستانی و استانی انجام می‌دادند و ترک فعل‌هایی که در پروژه‌ها داشتند صادر شد.

وی افزود: آثار این 11 تذکر نامه در سطح شهرستان این بود که آن تعداد از پروژه‌های ناتمام، به نفع مردم و در راستای خدمت بیشتر به مردم به اتمام رسید. در سطح دادسرای شهرستان شاهرود به لحاظ کثرت پرونده‌ها و لزوم به تسریع در رسیدگی دو کمیسیون ویژه به‌صورت ابتکاری و ابداعی تشکیل شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود با اشاره به رویکرد سرعت بخشیدن به پرونده‌های رسوبی و مسن در دادسرای شاهرود به تشکیل دو قرارگاه جهادی در این زمینه خبر داد. در دادسرای شهرستان شاهرود از ابتدای سال 1402 تاکنون تعداد 6 هزار و یک‌صد پرونده، رسیدگی و به سرانجام رسیده است و فرآیند رسیدگی و صدور حکم این تعداد پرونده با 15 قاضی که در دادسرای شاهرود مشغول به فعالیت هستند انجام شد.

وی بیان کرد: در حوزه رفع توقیف و ضبط خودروهای توقیف‌شده در دو پارکینگ شهرستان شاهرود، برای تعداد دو هزار و 400 موتورسیکلت و 370 خودرو رسوبی با مطالبه‌ای که از دادگاه انقلاب اصل 49 قانون اساسی واقع در مرکز استان سمنان در دو دادنامه انجام شد، دومرتبه مزایده صورت گرفت. در نتیجه این فرایند حکم به ضبط این تعداد از اموال بیت‌المال به نفع ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) صادر شد و در پی آن نزدیک به 70 میلیارد ریال عملاً به خزانه دولت بازگشت.

 دادستان عمومی و انقلاب شاهرود با بیان اینکه یک قرارگاه رسیدگی جهادی به پرونده‌های رسوبی با عضویت چهار قاضی ویژه و دیگری کمیسیون رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی، معوق و مسن در داخل دادسرا که آن‌ هم با عضویت سه قاضی ویژه تشکیل‌ شده است ابراز امیدواری کرد تا به‌زودی پرونده‌های مسن و رسوبی در شاهرود به نزدیک صفر برسد.

میرکمالی با اشاره به اینکه دادسرای عمومی و انقلاب شاهرود در راستای تکریم مراجعین و مردم این شهرستان، روزهای دوشنبه و چهارشنبه را به ملاقات مردمی اختصاص داده است، گفت: سعی کردیم در این دو روز شهروندان به‌صورت مستقیم بتوانند مشکلات خود را با دادستان در میان بگذارند. مردم می‌توانند ضمن مراجعه به سایت "عدل ایران" وقت قبلی اخذ کرده و از ساعات ابتدایی روزهای ملاقات که از ساعت 6 صبح در نظر گرفته‌شده است تا ساعت 13 مراجعه و مشکلات خود را بیان کنند.

.

انتهای پیام/363/

نظر شما