شناسهٔ خبر: 67356986 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

طرح باغچه آراسته در منطقه 7 به اجرا در آمد

صاحب‌خبر -
طرح باغچه آراسته در منطقه 7 به اجرا در آمد
خبرگزاری آریا - طرح ویژه تحول در آراستگی شهر با عنوان "باغچه آراسته" در 12 هزار مترمربع از منطقه 7 در خیابان شهید قدوسی به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7،شهر تهران و به خصوص مناطق مرکزی آن مثل منطقه هفت، بافتی متراکم دارد و فضای زیادی برای گسترش قلمروی عمومی و فضای سبز در آن وجود ندارد و همین تنگنا خادمان شهری در منطقه هفت را بر آن داشته است که از کوچکترین فضاها تا آخرین و بروزترین ابتکارات برای گسترش فضای سبز و توسعه آن بهره ببرند.
در راستای این سیاست راهبردی، اداره فضای سبز منطقه هفت پروژه ای را در خیابان شهید قدوسی اجرا کرده است که درخور توجه است.
این طرح با هدف افزایش زبیایی منظرو سیمای شهری و با بهره مندی از روش های ساده واقدامات پیشگیرانه مثل بازسازی جداول، رگلاژ و تسطیح خاک، ایجاد منظری همگن ویکسان ، حذف المان های بلااستفاده و زوائد فیزیکی، بهبود وضعیت ظاهری باغچه ها و رعایت اصول نگهداشت مورد بازنگری و اصلاح انجام پذیرفت.
ازسوی دیگر با تاکید برارزش و اهمیت حفاظت ازخاک می توان ازفرسایش ، هدررفت منابع آب،آلودگی و ناهنجاریهای بصری و خطرافزایش تصادفات ناشی ازروان شدن آب های آبیاری در معابرجلوگیری نمود. در این عملیات پته بندی اصولی باغچه های معابر، اصلاح بستر خاک از طریق کند وکوب، هوادهی،کوددهی ، حذف علف های هرز باغچه ، هرس سرشاخه ، حذف پاجوش ها و تنه جوش ها در دستور کار قرار گرفت.
انتهای پیام/

نظر شما