شناسهٔ خبر: 67356948 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

افزايش 35 درصدي احداث آزادراه در دولت سيزدهم

صاحب‌خبر -
افزايش 35 درصدي احداث آزادراه در دولت سيزدهم
خبرگزاری آریا - وزیر راه و شهرسازی افزایش 35 درصدی احداث آزادراه در دولت سیزدهم و رشد 225 درصدی بهره‌برداری از خطوط اصلی ریلی در این مدت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در 3 سال خدمت و مقایسه آن با مدت مشابه دولت قبل در حوزه‌های راه‌سازی و حمل‌ونقل ریلی، دریایی و هوایی از افزایش 35 درصدی احداث آزادراه در سه‌ سال دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه دولت قبل خبر داد و گفت: مجموعاً 12.5 درصد به کل آزادراه‌های کشور و معادل 327 کیلومتر آزادراه به شبکه آزادراهی کشور اضافه شد.
احداث 3 هزار و 586 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دولت سیزدهم
بذرپاش ادامه داد: حدود 3 هزار و 586 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دولت سیزدهم احداث شد و به کل شبکه بزرگراهی و راه اصلی کشور 10 درصد در این 3 سال اضافه شد که با وجود محدودیت‌های منابع موجود، می‌توان آن را یک رکورد دانست.
احداث 7 هزار و 300 کیلومتر راه روستایی
وی در ادامه به احداث راه روستایی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دو رکن مهم اقتصاد روستا مسکن و راه‌های مواصلاتی دسترسی به روستا است، در این بخش نیز 7 هزار و 300 کیلومتر راه روستایی احداث شد که علاوه بر آن سالی 6 تا 7 هزار کیلومتر روکش و بهسازی راه‌های روستایی هم انجام می‌شود.
بهره‌برداری از 287 کیلومتر خط ریلی اصلی
وزیر راه و شهرسازی در ادامه به عملکرد حوزه ریلی اشاره کرد و گفت: در حوزه خطوط ریلی نیز 287 کیلومتر خط ریلی اصلی بهره‌برداری شد و افزایش 225 درصدی بهره‌برداری از خطوط اصلی ریلی در دولت سیزدهم به ثبت رسید که تا پایان سال نیز پروژه‌های بزرگ ریلی به بهره‌برداری خواهد رسید.
بذرپاش در ادامه به نوسازی ناوگان ریلی اشاره کرد و گفت: 3886 واگن باری در دولت سیزدهم اضافه شد و در این بخش 14 درصد رشد به ثبت رسید.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه رکورد جابه‌جایی مسافر با حمل‌ونقل ریلی نیز در سال 1402 به ثبت رسید، گفت: در حوزه ترانزیت ریلی نیز 763 هزار تن بار ترانزیتی از این طریق جابه‌جا شد.
رشد جابه‌جایی مسافر داخلی و خارجی توسط ناوگان هوایی
بذرپاش در ادامه با ارائه آمار و ارقام حوزه حمل‌ونقل هوایی گفت: در 3 سال دولت سیزدهم جابه‌جایی مسافر بین‌المللی هوایی به 9.2 میلیون نفر رسید و 767 درصد افزایش را در این مدت نشان می‌دهد.
وی افزود: در حوزه مسافر داخلی نیز 5 میلیون نفر با ناوگان هوایی جابه‌جا شدند که حاکی از رشد 42 درصدی در 3 سال دولت سیزدهم است.
به گفته بذرپاش، افزایش 60 هزار سورتی پرواز بین‌المللی با رشد 400 درصدی در هزار روز خدمت دولت سیزدهم به ثبت رسیده است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تحریم صنعت هوایی گفت: اگرچه هنوز ناترازی در بخش عرضه و تقاضا در حوزه حمل‌ونقل هوایی احساس می‌شود اما یکی از اتفاقات خوب رخ داده این است که با توانمندی مهندسان داخلی بخش اعظم نیازهای مربوط به تعمیرات این حوزه در داخل کشور انجام می‌شود.
افزایش 140 درصدی جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان دریایی
بذرپاش با اشاره به عملکرد ناوگان دریایی و سازمان بنادر و دریانوردی گفت: 28 میلیون تن تخلیه و بارگیری طی دولت سیزدهم در بنادر کشور انجام شده که رشد 22 درصدی را به ثبت رسانده است.
وی افزود: میزان تخلیه و بارگیری کانتینری نیز به 772 هزار TEU افزایش یافت که رشد 42 درصدی را در این حوزه به ثبت رسانده است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین از جابه‌جایی 14 میلیون مسافر در بنادر خبر داد و گفت: این بخش با رشد 140 درصدی در مدت 3 سال دولت سیزدهم همراه شد.

نظر شما