شناسهٔ خبر: 67356799 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

36 کيلومتر راه روستايي در خراسان شمالي آماده آسفالت

صاحب‌خبر -
36 کيلومتر راه روستايي در خراسان شمالي آماده آسفالت
خبرگزاری آریا - 36 کیلومتر از راه های روستایی در خراسان شمالی آماده آسفالت است.

به گزارش خبرگزاری آریا (خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در جمع خبرنگاران گفت: قیر مورد نیاز برای آسفالت 36 کیلومتر راه روستایی تامین و یا به پیمانکار حواله داده شده و آماده آسفالت است و در صورت تخصیص هر چه زودتر آسفالت می شود.
وی افزود: شاخص تعداد روستاهای برخوردار از راه آسفالته در کشور به طور میانگین 85.1 درصد و این میزان در استان 78.2 درصد بوده و حاکی از عقب ماندگی 6.9 درصدی از میانگین کشوری است.
این مسئول اظهارکرد: 158 روستای بالای 20 خانوار استان با 578 کیلومتر از راه آسفالته محروم است و 34 هزار و 681 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی افزود: احداث و آسفالت حدود 169 کیلومتر راه روستایی، روکش تقویتی و حفاظتی بیش از 443 کیلومتر راه اصلی و شریانی، روکش بیش از 349 کیلومتر راه روستایی و فرعی، رفع 34 نقطه حادثه خیز، ساخت و تکمیل 20 دستگاه پل ضروری و احداث 3 باب مجتمع خدماتی رفاهی از جمله اقداماتی است که در دولت سیزدهم در استان انجام شده است.
مشتری اعتبار هزینه شده برای اجرای پروژه های یاد شده در این مدت را 25 هزار و 899 میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد: اجرای پروژه های مختلف طی خدمت دولت سیزدهم در استان موجب ارتقای شاخص های توسعه شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از 16 نقطه پرحادثه در محورهای استان، مصوب سال 1401، 8 نقطه رفع شده و تا پایان ماه جاری 8 نقطه باقی مانده نیز برطرف خواهد شد.
مشتری ادامه داد: نوسازی ماشین آلات راهداری یکی دیگر از اقداماتی بوده که در دولت سیزدهم انجام و در این راستا 39 دستگاه ماشین آلات راهداری طی سه سال گذشته خریداری و فرسودگی ماشین آلات راهداری از 50 درصد به 30 درصد رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: برای سفر ایمن مسافران تابستانی اقدامات خوبی در حوزه بهسازی، احداث و روکش آسفالت و آشکارسازی در طول محورها شده است.

نظر شما