شناسهٔ خبر: 67356441 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

کنایه ظریف به رائفی‌پور؛ اسم خودش را هم گذاشته استاد /۲۰ گرم طلا برای هر خانواده را از کجا می خواهید بیاورید؟/هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید

از اینکه افراد بسیار باصلاحیتی مورد تایید قرار نگرفتند خوشحال نیستیم، ولی خوشحالیم که در این انتخابات یک رقابت واقعی وجود دارد. حجت بر ما تمام شده، اگر در خانه نشستیم، روز ۹ تیر نمی توانیم خودمان را ببخشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از خبرآنلاین، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت دوازدهم در گردهمایی روحانیون حامی مسعود پزشکیان با حضور در حسینیه جماران گفت: طلا، زمین و گوشت در خانه را قول دادند. مرحوم ترکان می گفت اینها حساب نمی فهمند. ۲۰ گرم طلا برای هر خانواده سه نفره می شود چند تن طلا؟ از کجا می خواهید بیاورید؟ اینها دروغ است دیگر، اینها یعنی صادق نبودند. عدم صداقت کشنده است، عدم صداقت مرگبار است، نه برای من و شما، برای بیچاره ای که به نان شب محتاج است.

براساس آنچه کانال تلگرامی جماران منتشر کرده است، وی افزود: می گویند اینها واکسن را نیاوردند که FATF را به کشور تحمیل کنند، یادتان رفته که وزیر بهداشت کنونی نامه ای را امضا کرده که وارد کردن واکسن به کشور خیانت است؟ فراموش کردید؟ همه گناهان از دروازه ای می گذرد که کلید آن «دروغ» است. رئیس جمهور باید پاسخگو باشد و صادق باشد و پزشکیان صادق است. برای همین است که پزشکیان قول بی جهت نمی دهد.

 

ظریف ادامه داد: امام عاشق مردم بود، امام به مردم اعتقاد داشت. امام باور داشت که این مردم هستند که انقلاب و کشور را نگه داشتند. امام می فرمایند اگر ما به مردم متکی نباشیم هیچ نداریم، اگر قرار باشد فقط به سلاح متکی باشیم دیگران از ما بهتر دارند، این مردم هستند که ما را نگه داشتند. در زمانی که هنوز نظریه پردازان روابط بین الملل در دعوای شرق و غرب گرفتار بودند و قدرت را مبنای نفوذ می دانستند، امام به نقش مردم اشاره کردند.

وی همچنین اظهار کرد: از اینکه افراد بسیار باصلاحیتی مورد تایید قرار نگرفتند خوشحال نیستیم، ولی خوشحالیم که در این انتخابات یک رقابت واقعی وجود دارد. حجت بر ما تمام شده، اگر در خانه نشستیم، روز ۹ تیر نمی توانیم خودمان را ببخشیم. امروز کسانی هستند که نمی خواهند ما در انتخابات شرکت کنیم. گروهی از اینها جیره خواران خارج هستند، کسانی که با دعوت به تحریم ایران، دعوت به جنگ علیه ایران، کمر به نابودی این سرزمین و مردم بسته اند و مدعی حمایت از این مردم هستند. دروغی از این بزرگ تر نیست که کسی بگوید موافق حقوق مردم هستم، اما در عین حال مبلغ حمله به ایران باشد.

ظریف همچنین تصریح کرد: هر جا می روند راجع به نابودی ایران و لشکرکشی به ایران و تحریم ایران صحبت می کنند. هر مطالعه ای که در طول سالهای اخیر انجام شده ثابت کرده که تحریم ها قربانی جز اقشار آسیب پذیر ندارد. یکی از این جوانک هایی که اخیرا خیلی سر و صدا می کند توییتی زده که مشخصا میخواهد بگوید نیایید در انتخابات شرکت کنید! اسم خودشان را هم می گذارد استاد! ما که شرمنده شدیم دانشجویانمان به ما می گویند استاد! {با رای ندادن} نتانیاهو پیام را دریافت می کند؛ اینکه مردم از حاکمیت جدا شدند. اما مردم نشان دادند که همیشه در برابر ظلم ایستاده اند؛ ما سابقه هزاران ساله داریم. ایرانی هرگز در برابر خارجی خم نشده است. ما هرگز با مهاجمان ادغام نشدیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نمی فهمم ارزش قدرت چقدر است که حاضرند ۸۵ میلیون ایرانی در سختی معیشت زندگی کنند، اما آنها به اهداف سیاسی خود برسند. برادرم آقای پورمحمدی گفت که یکی از نامزدهای انتخابات به او گفت که اگر تو رئیس جمهور بودی من با «اف ای تی اف» مخالفت نمی کردم، ولی چون روحانی رئیس جمهور است مخالفت میکنم. حالا ما می خواهیم کشورمان را به دست چنین افرادی بدهیم؟ این افراد حاضر شدند به خاطر اهداف سیاسی زندگی را بر ۸۵ میلیون ایرانی سیاه کنند.

 

نظر شما