شناسهٔ خبر: 67356394 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ظفری اعلام کرد؛

احتمال وقوع سیل در ۱۲ استان

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از احتمال وقوع سیل در ۱۲ استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسین ظفری، سخنگو و معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره وقوع سیل در برخی نقاط کشور گفت: بارش شدید باران و در پی آن وقوع سیل در بخش‌هایی از شهرستان کوثر در اردبیل به مزارع و باغات منطقه خساراتی را وارد کرد.

وی افزود: همچنین در شهرستان خلخال سیل باعث مسدود شدن راه روستای مورستان و قطع برق و گاز این روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان شد. مدیرکل بحران استان به همراه نیروهای امدادی و خدمات رسان به منظور مدیریت ابعاد حادثه در منطقه حضور دارند.

وی همچنین در خصوص آتش سوزی استان ایلام گفت: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در شهرستان دره شهر منطقه پاعلم که به دلیل صعب العبور بودن و ارتفاع زیاد بالگرد آبپاش در حال اطفا حریق هستند و هم اکنون عوامل امدادی در محل حادثه حضور دارند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه به مدیران کل مدیریت بحران استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، تهران، البرز، قزوین، زنجان، سمنان، گلستان و خراسان شمالی آماده باش داده شده است گفت: هشدار هواشناسی سطح نارنجی شماره ۳۶ سازمان هواشناسی، صادر شده و احتمال وقوع مخاطره از امروز تا ششم تیرماه می‌رود.

ظفری اشاره کرد: به استان‌های مذکور تاکید جدی مبنی بر تشکیل جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان / شهرستان‌ها شده است.

همچنین اعلام آماده باش کامل به اعضای ستاد مذکور داده شده است تا اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی به همراه هشدار دهی و اطلاع رسانی عمومی در رسانه‌های محلی را اجرا کنند.

نظر شما