شناسهٔ خبر: 67355695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طبخ ۲۰ هزار پرس غذا در اطعام غدیریه اردستان

فرماندار شهرستان اردستان گفت: به مناسبت عید غدیر خم بیش از ۲۰ هزار پرس غذای گرم در سطح شهر اردستان طبخ می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، سیدمحمدهادی احمدی‌طباء بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: غدیر تنها یک رویداد تاریخی نیست، بلکه مهم‌ترین و مبنایی‌ترین مسئله دینی است و ائمه اطهار و بزرگان دین بر زنده نگهداشتن این روز تأکید بسیار کردند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مراسم روز عید غدیر صبح روز سه شنبه در آستان مقدس امامزاده موسی(ع) شهر اردستان با قرائت دعای ندبه شروع خواهد شد و سپس همچون سال‌های گذشته مراسم پیاده‌روی حرم تا حرم به سمت آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان اردستان گفت: تکریم از سادات و عیدی دادن یکی دیگر از برنامه‌های این روز خواهد بود و یکی از برنامه‌هایی که در سطح شهرستان اردستان چندسالی رونق خاصی گرفته است اطعام دادن روز عید غدیر خواهد بود که امسال برآورده می‌شود و بیش از 20 هزار پرس عذای گرم در سطح شهر اردستان طبخ می‌شود.

وی با اشاره به جشن عید غدیر در شهر زواره تصریح کرد: عصر روز عید غدیر اولین میهمانی خیابانی به طول یک کیلومتر در یکی از خیابان‌های شهر زواره با حضور بیش از 12 موکب پذیرایی برپا خواهد شد و از دوستداران امیرالمومنین پذیرایی مفصلی صورت می‌گیرد.

احمدی طباء تأکید کرد: میز خدمت دستگاه‌های دولتی و اجرایی شهرستان اردستان همراه با برگزاری بازی‌های شاد و مفرح، مولودی‌خوانی و مسابقات و سرگرمی‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های مهمانی خیابانی در شهر زواره خواهد بود و به مناسبت عید سعید غدیرخم و با هدف گرامیداشت واقعه عظیم و تاریخ‌ساز غدیر و ترویج فرهنگ علوی با هماهنگی ‌ای صورت گرفته جشن باشکوهی در شهر مهاباد نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/802

نظر شما