شناسهٔ خبر: 67355332 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

ارزان ترین زمان سفر به کیش - تجربه‌ای تکرار نشدنی

 سفر فرصتی برای رهایی از روزمرگی است که فکرتان را برای مدتی از دغدغه‌های زندگی آزاد می‌کند. در میان شهرهای مختلف ایران کیش مقصدی پرطرفدار و محبوب میان مسافران است. اگر شما هم قصد سفر به این جزیره دوست‌داشتنی را دارید؛ اما نگران هزینه‌های آن هستید، در این مطلب با ما باشید تا ارزان ترین زمان سفر به کیش را انتخاب کنید. در این بازه طلایی، از تفریحات گرفته تا رزرو هتل کیش با کمترین هزینه برایتان امکان‌پذیر است و شما می‌توانید با بودجه‌ای منطقی به این جزیره زیبا سفر کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایران هتل آنلاین، هزینه سفر به کیش به عوامل مختلفی مانند هزینه بلیط، هزینه رزرو هتل و هزینه غذا و تفریحات مختلف در این جزیره بستگی دارد. برای مثال اگر می‌خواهید سفری لاکچری به این جزیره داشته باشید می‌توانید با رزرو هتل داریوش کیش اقامتی خاطره‌انگیز را تجربه کنید. این هتل 5 ستاره معماری باشکوهی دارد و فرهنگ و تمدن ایران باستان را به رخ جهانیان می‌کشد. در این هتل با بهترین امکانات در فضایی لوکس با دکوراسیون مجلل از شما پذیرایی می‌شود.

اما اگر هدفتان سفری ارزان به کیش است باید طوری برنامه‌ریزی کنید که بودجه مدنظرتان تمام جوانب سفر را پوشش دهد. خوشبختانه شما می‌توانید در زمان‌های مشخصی با صرف هزینه کمتر به این جزیره سفر کنید و از امکانات تفریحی آن استفاده کنید.

ارزان ترین زمان سفر به کیش چه زمانی است و چگونه می‌توان با بودجه محدود سفری به یاد ماندنی را تجربه کرد؟ اگرچه نمی‌توان زمان مشخصی را برای سفر ارزان به کیش مشخص کرد، اما یک قانون کلی در این زمینه وجود دارد. زمانی که تقاضای سفر به این جزیره کم می‌شود، هتل های کیش یا پروازهایی که به این مقصد صورت می‌گیرد، پیشنهادهای هیجان‌انگیزی ارائه می‌دهند که سخت می‌توان از آن‌ها گذشت.

یکی از بهترین دوره‌هایی که می‌توانید آن را به عنوان ارزان ترین زمان سفر به کیش انتخاب کنید، پس از تعطیلات عید نوروز است. زیرا با شروع روزهای آغازین کاری در سال جدید، مردم به طور جدی به سراغ کار و مدرسه و دانشگاه خود می‌روند و قیمت تورها و هتل‌های کیش به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

موقعیت دیگر برای سفر ارزان به کیش در اوایل مهر ماه است. در این زمان تعطیلات تابستانی کودکان به پایان می‌رسد و بسیاری از خانواده‌ها درگیر مدرسه فرزندان خود می‌شوند. به همین دلیل مسافران کمتری به کیش سفر می‌کنند که همین عامل سبب کاهش هزینه‌ها در این جزیره می‌شود. اگر خوش‌شانس باشید و در زمان مناسب بلیط و اقامتگاه خود را رزرو کنید، می‌توانید با هزینه ناچیزی به کیش بروید.

هر کسی با هدفی خاص به کیش سفر می‌کند؛ با این که بسیاری از مسافران هدفشان از سفر به این جزیره، تفریح و خوشگذرانی است، اما تعداد زیادی تنها برای خرید و بازارگردی به این منطقه سفر می‌کنند؛ بنابراین شما باید بسته به هدفتان، زمان مناسب برای سفر به کیش را انتخاب کنید. از آنجا که جزیره در فصل‌های مختلف آب و هوا و حس و حال خاصی دارد، در ادامه ویژگی‌های سفر به آن را در ماه‌های مختلف سال بررسی می‌کنیم.

ارزان ترین زمان سفر به کیش - تجربه‌ای تکرار نشدنی

تعطیلات نوروز که از راه می‌رسد، بسیاری از مسافران از فرصت استفاده کرده و راهی کیش می‌شوند. به همین دلیل صفای جزیره‌گردی در کیش چند برابر می‌شود و شهر حسابی رونق می‌گیرد. بهار از بهترین فصل‌های برای سفر به کیش است؛ زیرا هم رطوبت هوا کمتر است و هم هوا چندان گرم و سوزان نیست.

البته روزهای نخستین و شلوغ فروردین برای افرادی که ترجیح می‌دهند در آرامش از گشت و گذار در جزیره لذت ببرند، چندان مناسب نیست. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم این افراد سفر به کیش در اردیبهشت ماه را در برنامه قرار دهند تا فرصت کنند سر صبر به جاهای دیدنی کیش بروند.

نکته دیگر ترافیک و شلوغی آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها در روزهای نخستین سال است که سبب می‌شود تا نتوانید به راحتی بلیط یا اقامتگاه رزرو کنید؛ بنابراین اگر قصد سفر به کیش در تعطیلات نوروز را دارید، این نکته را مدنظر قرار دهید که از قبل نسبت به رزرو بلیط و مکان اقامت اقدام کنید.

اگر می‌خواهید در آب‌های گرم خلیج‌فارس تنی به آب بزنید و زیر نور خورشید تابستان‌های داغ جزیره آفتاب بگیرید، تابستان انتخاب خوبی برای سفر به کیش است. البته تجربه سفر به کیش در تابستان برای همه خوشایند نیست و در این فصل رطوبت زیاد و گرمای هوا برای افرادی که نسبت به گرما حساس هستند، آزاردهنده است.

همچنین بد نیست بدانید سفر به کیش در مرداد ماه به دلیل گرمای زیاد هوا با بودجه محدود امکان‌پذیر است. زیرا در این فصل تقاضای سفر کمتر است و اکثر آژانس‌ها، اقامتگاه‌ها و سایت‌های رزرو هتل تخفیف‌های وسوسه‌انگیزی ارائه می‌دهند. همچنین مراکز خرید کیش نیز با هدف جذب گردشگر حراج‌های فصلی خود را کلید می‌زنند و امکان خریدی مقرون‌به‌صرفه را برایتان فراهم می‌کنند. از این رو مرداد ارزان ترین زمان سفر به کیش محسوب می‌شود و امکان سفری اقتصادی به این جزیره توریستی برای مسافران وجود دارد.

پاییز از بهترین فصل‌ها برای سفر به کیش است؛ زیرا در این زمان جزیره آب و هوای معتدل و ملایمی دارد و آب دریا نه چندان گرم و نه چندان سرد است. با این حال پیش‌بینی وضع هوای کیش در پاییز خیلی آسان نیست و ممکن است باران و دریای طوفانی چند روزی شما را خانه نشین کند. به همین دلیل اگر می‌خواهید از تفریحات آبی استفاده کنید، بهتر است ابتدا وضعیت هوا را بررسی کنید تا خطری متوجه شما نباشد.

از طرف دیگر 20 آبان روز کیش است که در این روز تخفیف‌های چشمگیری در جاهای مختلف جزیره برای مسافران در نظر گرفته می‌شود. برگزاری جشنواره‌های متعدد و ارائه پیشنهادهای فوق‌العاده با هزینه مناسب تنها بخشی از برنامه‌های مهیج روز کیش است.

ارزان ترین زمان سفر به کیش - تجربه‌ای تکرار نشدنی

کیش در فصل زمستان آب و هوای ملایم و خنکی دارد. این فصل گزینه مناسبی برای سفر به جزیره برای افراد گریزان از گرما است؛ بنابراین اگر تحمل گرمای هوا را ندارید و می‌خواهید در حالی که نسیم ملایمی صورتتان را نوازش می‌کند، از قدم زدن در ساحل کیش لذت ببرید، زمستان را برای مسافرت به جزیره کیش انتخاب کنید. سفر به کیش در اسفند ماه که بیشتر مردم ایران درگیر تهیه تدارکات عید هستند، برای افرادی که به دنبال سفری اقتصادی می‌گردند، بهترین گزینه است.

‌رعایت برخی نکات، سفر به کیش را برایتان دلچسب‌تر می‌کند و خاطراتی شیرین از این سفر برایتان به جا می‌گذارد. تعدادی از این نکات را در زیر آورده‌ایم.

این مطلب رپورتاژ است و توسط تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است

برچسب‌ها:

نظر شما