شناسهٔ خبر: 67355275 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در نشست بررسی آخرین تحولات غزه مطرح شد

زارعي: پايه‌هاي قدرت رژيم صهيونيستي فروريخته است

صاحب‌خبر -
زارعي: پايه‌هاي قدرت رژيم صهيونيستي فروريخته است
خبرگزاری آریا - مدیر موسسه اندیشه‌سازان نور در نشست بررسی آخرین تحولات غزه، سرزمین‌های اشغالی و نمایش قدرت مقاومت تأکید کرد: طوفان الاقصی همه چهار رکن اساسی رژیم صهیونیستی را نابود کرد.

ب ه گزارش روابط عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست «بررسی آخرین تحولات غزه، سرزمین‌های اشغالی و نمایش قدرت مقاومت» برگزار شد.
سعدالله زارعی، مدیر موسسه اندیشه‌سازان نور در این نشست که به میزبانی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: ما در ماه گذشته شاهد افزایش اقدامات و عملیات مقاومت هستیم. مقاومت فلسطین در ماه اخیر به طور خاص در ماه می تعداد عملیات‌های خود را از 110 عملیات در ماه آوریل به 340 مورد در ماه می رساند که این امر افزایش اساسی محسوب می‌شود .
او به تشدید عملیات مقاومت لبنان علیه صهیونیست‌ها نیز اشاره کرد و افزود: حزب‌الله لبنان هم عملیات خود را در ماه گذشته میلادی تقریباً به حدود دو برابر نسبت به ماه آوریل و بیش از سه برابر نسبت به ماه ژانویه رساند . این کارشناس مسائل منطقه عملیات مقاومت لبنان را در راستای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ غزه دانست .
زارعی همچنین به عملیات دریایی مقاومت یمن اشاره و در این زمینه به حمله مقاومت یمن به ناو هواپیمابر آمریکا اشاره کرد که به عقیدی وی، تحول مهمی در جنگ غزه به شمار می رود .
او همچنین به عملیات مقاومت عراق به اراضی اشغالی و هدف قرار دادن بندر حیفا اشاره کرد و گفت: مقاومت عراق هم شاهد افزایش عملیات از نظر کیفی و کمی بوده است .
وی وضعیت رژیم صهیونیستی را در شرایط کنونی بحرانی و شبیه «مرگ و زندگی» دانست. زارعی در پاسخ به این مسأله که چرا رژیم صهیونیستی در شرایط مرگ و زندگی به سر می‌برد، در این زمینه به چهار پایه موجودیت رژیم صهیونیستی اشاره کرد که همه این چهار پایه در جنگ غزه سست شده و فرو ریخته است .
وی سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی را یکی از پایه‌های اساسی و پیشران حملات رژیم صهیونیستی دانست و گفت: این سرویس‌ها پیشران عملیات رژیم صهیونیستی در حوزه‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و فرهنگی بوده و این رژیم با تکیه بر اطلاعات سرویس اطلاعاتی عملیات‌ها را طراحی می کند؛ به طوری که سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی عمرشان از عمر خود رژیم هم بیشتر است .
زارعی ارتش رژیم صهیونیستی را پایه و ستون دوم این رژیم دانست که از نظر تجهیزات و جنگ‌افزار بدون محدودیت حمایت شده است؛ حتی سلاح اتمی هم در اختیار این رژیم قرار دارد و بر اساس گزارش‌ها دارای 200 کلاهک هسته‌ای است .
وی با اشاره به عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی گفت که حزب‌الله لبنان رژیم صهیونیستی را در شمال فلج کرده است و این مناطق عملاً از حیطه رژیم صهیونیستی خارج شده است.
زارعی در این زمینه به سخنان اویگدور لیبرمن، وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی اشاره کرد که اذعان کرد، حزب‌الله منطقه شمال اراضی اشغالی را به تصرف خود در آورده است .
زارعی با اشاره به ناتوانی رژیم صهیونیستی برای مقابله با مقاومت فلسطین افزود: در چشم و نگاه صهیونیست‌ها دیگر نمی‌توان به اطلاعات ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی تکیه کرد؛ چرا که پایه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی فرو ریخته است.
وی با اشاره به ضعف ارتش و جنایت این رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه، افزود: غزه سیستم دفاع هوایی ندارد. رژیم صهیونیستی منازل مردم را بمباران می‌کند و در این حملات بیش از 80 هزار خانه مردم در غزه را تخریب کرده ولی کجای دنیا از این جنایت به عنوان قدرت ارتش یاد می‌کنند؟
این تحلیلگر ارشد منطقه، سومین پایه قدرت رژیم صهیونیستی را در نظام سیاسی آن دانست که توانسته بودند یهودیان پراکنده را از سراسر جهان زیر یک چتر و عنوان جمع کنند .
زارعی در ادامه تأکید کرد که این پایه نیز دچار تزلزل شده است.
او روابط خارجی را پایه و اساس چهارم قدرت رژیم صهیونیستی دانست و گفت: رژیم صهیونیستی از دل سرزمین از قبل اشغال شده متولد شده است. بعد از پایان قیمومیت انگلیس بر فلسطین در سال 1947 بلافاصله رژیم صهیونیستی اعلام موجودیت کرد .
او با اشاره به این که رژیم صهیونیستی طی دهه‌های اخیر نتوانسته است جنگ را به پایان برساند و این جنگ‌ها با میانجیگری و پادرمیانی و توافق به پایان رسیده است، گفت: اگر رژیم صهیونیستی در روند سیاسی پایان جنگ را بپذیرد، حکم انحلال خود را امضا کرده است و تمامی ارکان اسرائیل فرومی‌ریزد .
مدیر موسسه اندیشه‌سازان نور با بیان این که رژیم صهیونیستی هر زمان جنگ را متوقف کند، با انتخاب خودش انجام نشده است، تصریح کرد: توقف جنگ به هیچ وجه به رفع نگرانی‌های راهبردی رژیم صهیونیستی نخواهد انجامید .
زارعی با اشاره به چالش‌ها و شکست‌های رژیم صهیونیستی، در این زمینه به شکاف‌های عمیقی که بین سران صهیونیست به وجود آمده، اشاره کرد و گفت: مخالفان و موافقان رژیم صهیونیستی در هیچ زمینه‌ای با هم اشتراک نظر ندارند. هر گروهی نظری بدهد، جریان مقابل خلاف آن را می‌گوید و کاملا تقابل بین آنها ایجاد شده است. بستر سیاسی زیر یک چتر وجود ندارد و از هم پاشیده است .
او به چالش رژیم صهیونیستی در حوزه روابط خارجی هم اشاره و تصریح کرد: در گشایش جنگ، 147 کشور فلسطین را به عنوان کشور مستقل فلسطین به رسمیت شناختند و در دادگاه بین‌المللی لاهه هم علیه رژیم صهیونیستی حکم صادر شد. دادگاه این رژیم را به نسل‌کشی متهم کرد و در لیست رژیم ‌ های کودک‌کش قرار گرفت .
زارعی با بیان این که ممکن است در شرایطی کنونی رژیم صهیونیستی در لبنان دست به اقدامی «احمقانه» بزند، گفت: این احتمال جدی است؛ برای این که این رژیم هم از روند جنگ مأیوس است و هم از روند سیاسی. روند نظامی که بی‌فایده شده و طی هشت ماه این رژیم نتوانست به نتیجه برسد. بنابراین هم در جنگ با شکست روبرو است و هم در عرصه سیاسی چیزی نمی‌تواند به دست آورد .
او تصریح کرد: حرف از حمله به لبنان و دست زدن به چنین اقدامی برای سرپوش گذاشتن بر این وضع مخمصه‌گونه و پیچیده رژیم صهیونیستی است که نه می‌تواند جنگ را جمع کند و نه روند سیاسی را به صلاح خود بپذیرد .
زارعی با اشاره به قدرت مقاومت برای رویارویی با رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: حزب‌الله از حمایت ملی برخوردار است. دولت نخست‌وزیر موقت لبنان از حزب‌الله حمایت می‌کند و عمده گروه‌های سیاسی لبنان از مقاومت حمایت می‌کنند و مانع داخلی بر سر راه مقاومت وجود ندارد .
او گفت: بدون شک جنگ غزه روزی پایان خواهد یافت و رژیم صهیونیستی به ناچار مجبور خواهد شد جنگ را متوقف کند. آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا تفسیری را بگویند که اگر پیروزی اسرائیل در آن نباشد، حداقل شکست این رژیم را لاپوشانی کنند.
زارعی تأکید کرد: امروز مقاومت در منطقه، قدرت‌مندترین کلمه‌ای است که در سطح منطقه وجود دارد. مقاومت پدیده واحد قرن آسیاست.

نظر شما