شناسهٔ خبر: 67354424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بهره‌برداری از مرحله دوم پایانه صادرات نفتی قشم

عضو موظف هیأت مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از بهره‌برداری از مرحله دوم پایانه ذخیره‌سازی و صادرات نفتی قشم به عنوان خدمتی ماندگار از دولت سیزدهم و سیدالشهدای خدمت آیت‌الله رئیسی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، محمدمنصور عظیم‌زاده اردبیلی دوشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بهره‌برداری از این طرح امروز به صورت وبینار با دستور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری انجام شد.

وی در خصوص مشخصات این پروژه بزرگ نفتی و زمان آغاز آن گفت: مرحله اول این طرح در سال 1397 توسط شرکت سرمایه گذاری نفت قشم، تحت ذخیره سازی نفت خام و میعانات گازی در جنوب جزیره قشم آغاز شده بود.

عضو موظف هیأت مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم ابراز داشت: فاز نخست این طرح شامل عملیات طراحی، ساخت و راه اندازی 6 مخزن ذخیره سازی به میزان سه و نیم میلیون بشکه در سال 1398 به بهره برداری رسید.

عظیم‌زاده اردبیلی تصریح کرد: مرحله دوم پایانه نفتی قشم شامل عملیات طراحی و مهندسی، ساخت و راه اندازی هفت مخزن ذخیره سازی با ظرفیتی حدود سه و نیم میلیون بشکه، اجرای SPM و PLEM خط لوله‌کشی و خط دریا و سایر عملیات اجرایی مرتبط با تکمیل این طرح با اعتبار 44 هزار و 200 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 220 نفر به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/7558

نظر شما