شناسهٔ خبر: 67354266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار مشهد:

۳۵هزار نفر عوامل اجرایی نظارت بر انتخابات را در مشهد برعهده دارند

مشهد- فرماندار مشهد با اشاره به اینکه ۳۵ هزار نفر عوامل اجرایی نظارت بر انتخابات در این شهرستان را برعهده دارند، گفت: در تلاشیم تا انتخابات باشکوه برگزار کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری ظهر دوشنبه با حضور در استودیوی انتخابات استانداری خراسان رضوی که ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت حداکثری در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است.

فرماندار مشهد افزود: در تلاشیم تا با مشارکت حداکثری رقابت، سلامت و امنیت را حفظ تا انتخابات باشکوه برگزار کنیم.

وی گفت: در راستای اعلام وزارت کشور، ستاد انتخابات در مشهد تشکیل و با توجه به اهمیت موضوع و کوتاه بودن فرایند انتخابات، شمار کمیته انتخابات از ۱۳ به ۱۵ کمیته ارتقا یافت.

داوری افزود: کمیته آموزش و امکانات و اقلام برای انتخابات مهیا شدند. کمیته آموزش در ذیل هیأت اجرایی تشکیل شده و تمامی عوامل دخیل در انتخابات آموزش لازم را دیدند.

فرماندار مشهد با اعلام افزایش ۱۵ درصدی شعب نسبت به دوره انتخابات ریاست جمهوری گذشته، گفت: تعداد هزار و ۹۲۰ شعبه اخذ رأی در سطح مشهد جانمایی و هیأت اجرایی در مشهد از بین ۳۰ معتمد مشخص و تأیید شدند.

وی با بیان اینکه جانمایی صندوق‌های رأی، باهدف سهولت در رأی گیری مردم انتخاب شده‌اند، بیان کرد: در کمیته مشارکت با اشخاص و اقشار مختلف همایش برگزار و گفتمان لازم جهت مشارکت حداکثری صورت گرفته است.

داوری با اشاره به اینکه ۳۵ هزار نفر عوامل اجرایی نظارت و انتظامی امر اخذ رأی را در مشهد بر عهده دارند، افزود: این افراد بومی هستند و آموزش لازم را فرا گرفته‌اند.

فرماندار مشهد با خاطر نشان کردن اینکه فضاسازی مناسب برای فعالیت تبلیغاتی در سطح شهر جهت مشارکت حداکثری در دستور کار قرار گرفته است، افزود: مباحث امنیتی برای برگزاری انتخابات در روز ۸ تیر تدارک دیده شده است تا در محیطی امن و با سلامت کامل اخذ رأی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه با آزاد شدن زمان تبلیغات نامزدهای در سطح شهر ستادها فعال و قوانین به همه نامزدها ابلاغ شده است، افزود: فضاسازی شهری به صورت عادلانه با همه ستادها هماهنگ شده است.

داوری اظهار کرد: در شعب اخذ رأی علاوه بر عوامل اجرایی نیروهایی از دانش‌آموزان متوسطه دوره دوم به عنوان نمایندگان آتیه‌ساز فرماندار حضور دارند تا سفیری برای نسل نوجوان و جوان باشند.

نظر شما