شناسهٔ خبر: 67354251 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

مزایای تبلیغات در گوگل برای استارتاپ‌ها: در گوگل ادز تبلیغ کنم یا نکنم؟

آی‌تی‌ایران آی‌تی‌ایران

صاحب‌خبر -

تصور کنید یک کارمند داشتید که هر روز هفته، ۲۴ ساعت شبانه روز، برایتان مشتری جذب می‌کرد؛ از آن بهتر، حتی حقوق هم نمی‌خواست! تبلیغات گوگل ادز دقیقاً همین کار را برای بیزینس‌های کوچک می‌کند.

۹۹٪ استارتاپ‌ها از مزایای تبلیغات در گوگل آگاه نیستند. به همین علت این مطلب را نوشتیم تا به شما کمک کنیم بدون هزینه‌های آن چنانی، استارتاپتان را از طریق گوگل ادز رشد دهید. اگر استارتاپ دارید، ۱۰ دقیقه از زمان خود را به ما بدهید تا ۵ استفاده عالی که می‌توانید از گوگل ادوردز داشته باشید را برایتان آشکار کنیم.

مزایای گوگل ادز برای استارت‌آپ‌ها: هزینه کمتر، رشد فوری و بیشتر!

در جدول زیر به طور مختصر و مفید مزیت استفاده از گوگل ادوردز نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی (مثل سئو، تبلیغات اینستاگرام، بیلبوردها، و…) را آورده‌ایم. در ادامه مطلب راجع به هر کدام دقیق‌تر توضیح می‌دهیم.

مقایسه مزایای تبلیغات در گوگل و سایر روش‌های تبلیغات

تبلیغات در گوگل ادز

سایر روش‌های تبلیغات و رشد

خیلی سریع سایتتان را در رتبه ۱ گوگل قرار می‌دهد.

برای رسیدن به رتبه ۱ باید ماه‌ها صبر و تلاش کنید. (مثلاً در سئو)

جذب مشتری آسان و کم زحمت است.

جذب مشتری پرزحمت‌تر است. (مثلاً در تبلیغات اینستاگرام)

ریسک مالی در آن بسیار پایین است.

مثل یک قمار است و ریسک مالی بالایی دارد.

بودجه کمتری نیاز دارد.

بودجه بیشتری نیاز دارند. (مثلاً تبلیغات در رسانه‌ها، در بیلبوردهای خیابانی، و…)

خودتان تعیین می‌کنید چه کسانی تبلیغتان را ببینند. در نتیجه، می‌توانید مستقیماً مخاطبان هدفتان را نشانه بگیرید.

شما نمی‌دانید چه کسانی تبلیغتان را خواهند دید. در نتیجه، شاید آن افراد اصلاً مشتری بالقوه شما نباشند.

ترافیک بیشتری را به سایتتان می‌فرستد.

ترافیک کمتری را به سایتتان می‌فرستد. (مثلاً در سئو)

بدون معطلی لینک ۱ گوگل می‌شوید.

اگر به‌تازگی استارتاپتان را شروع کرده‌اید، گوگل ادز سریع‌ترین سکوی پرتاب برای شماست. یکی از اصلی‌ترین مزیای تبلیغات گوگل برای استارتاپ‌ها این است که سایت شما را خیلی سریع در رتبه اول گوگل قرار می‌دهد. وقتی لینک ۱ صفحه نتایج باشید، سایت شما بالاتر از سایرین نشان داده می‌شود. سایتی که جایگاه اول را در گوگل داشته باشد، به شدت بُرد کرده است! زیرا اکثر کاربران فقط بر روی همان لینک اول کلیک می‌کنند و همان‌جا سفارششان را ثبت می‌کنند.

یک مدیر ناآگاه برای رساندن سایتش به لینک اول گوگل فقط از سئو استفاده می‌کند. استفاده از سئو برای رشد سایت کاری بسیار عالی و کاملاً ضروری است؛ اما نکته اینجاست که بین ۶ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد تا استراتژی‌های سئو نتیجه بدهند. اما شما نمی‌توانید ۶ الی ۱۲ ماه بدون بازدید و  مشتری بمانید! اما یک مدیر هوشمند و آگاه موقتاً با استفاده از گوگل ادز سایت استارتاپش را بالا می‌آورد تا کسب و کارش رونق بگیرد.

ما در افراک کمکتان می‌کنیم هوشمندانه عمل کنید و تا زمانی که استراتژی سئوتان به ثمر بنشیند، با گوگل ادز رتبه ۱ گوگل بشوید. این کار خیلی سریع و بدون معطلی انجام می‌شود و حتی در عرض یک هفته می‌توانید در صدر صفحه نتایج بدرخشید. برای اطلاعات بیشتر، از منوی خدمات ما گزینه «تبلیغات در گوگل» را انتخاب کنید و توضیحات را بخوانید.

ریسک مالی ندارد و بودجه استارتاپ‌ها را به هدر نمی‌دهد.

تبلیغات به روش‌های دیگر (به جز گوگل ادز) واقعاً مثل یک قمار چشم‌بسته است! زیرا شما ابتدا باید پول را بپردازید و سپس ببینید که آیا اصلاً نتیجه می‌گیرید یا نه. مثلاً فرض کنیم یک تبلیغ در پیج اینستاگرام یک بلاگر مشهور سفارش داده‌اید. در این صورت، اصلاً مهم نیست که چقدر از تبلیغ نتیجه می‌گیرید. درهرحال، باید هزینه آن را تمام‌وکمال بپردازید. حتی اگر یک فالوور هم جذب نکرده باشید!

اما گوگل ادز یک قمار چشم‌بسته نیست. در تبلیغات گوگل ادز، شما فقط به‌اندازه‌ای که نتیجه می‌گیرید پول می‌پردازید. در واقع، شما پول هر کلیکی که دریافت می‌کنید را می‌پردازید. اگر تبلیغ شما ۱ کلیک بگیرد، پول ۱ کلیک را می‌پردازید؛ و اگر ۱.۰۰۰، ۰۰۰ کلیک بگیرد، پول یک ملیون کلیک را می‌پردازید. پس ریسک خاصی ندارد و نگران نخواهید بود که نکند از تبلیغ در Google Ads نتیجه نگیرم!

جذب مشتری از طریق گوگل ادز آسان است.

وقتی یک نفر در گوگل جستجو می‌کند، خودش خوب می‌داند که چه می‌خواهد و به دنبال چه چیزی است. مثلاً وقتی یک کاربر عبارت «سفارش طراحی لوگو» را در گوگل جستجو می‌کند، یعنی خودش می‌داند که به طراحی لوگو نیاز دارد و آماده ثبت سفارش است! پس نیازی نیست شما برای ایجاد میل به خرید درون او تلاش کنید. زیرا او خودش دارد به دنبال خدمات شما می‌گردد.

حالا کافی است سایت شما در معرض دیدش قرار بگیرد تا او سفارشش را ثبت کند. (البته به شرطی که سایتی قوی داشته باشید که اعتماد او را برانگیزد.) اینجاست که پای گوگل ادز به میان می‌آید: همان ابزار معجزه‌آسایی که سایتتان را در معرض دید مخاطبان هدفتان قرار می‌دهد!

اما در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، کار سخت‌تر است. معمولاً کاربران در اینستاگرام به دنبال خدمات و محصولات نمی‌گردند. پس برای جذب مشتری باید زحمت بیشتری بکشید و میل به خرید را در مخاطب ایجاد کنید. به همین علت است که می‌گوییم جذب مشتری از طریق تبلیغات گوگل ادز آسان‌تر از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است. البته به شرطی که به نحوی هوشمندانه و توسط یک تیم تبلیغاتی کاربلد انجام شود.

خودتان تعیین می‌کنید که چه کسانی تبلیغتان را ببینند.

یکی از مزایای تبلیغات در گوگل این است که مستقیماً مخاطبان هدف شما را نشانه می‌گیرد و به خطا نمی‌زند! در مدل‌های دیگر تبلیغات، شما نمی‌توانید تعیین کنید که چه افرادی تبلیغ شما را ببینند. مثلاً فرض کنید یک برند آرایشی دارید و در پیج یک بلاگر مشهور یک تبلیغ اینستاگرامی سفارش می‌دهید.

در این صورت، ۵۰٪ بازدیدکنندگان آن تبلیغ آقایان هستند و اصلاً لوازم آرایشی نمی‌خواهند. یعنی شما پول می‌پردازید تا افرادی تبلیغ شما را ببینند که اصلاً مخاطب هدفتان نیستند! یا مثلاً وقتی ایران برگر یک بیلبورد تبلیغاتی را در خیابان سفارش می‌دهد، ۵۰٪ بینندگان آن افرد سن بالایی هستند که اصلاً فست فود نمی‌خورند.

از آن بدتر! این بیزینس دارد پول می‌پردازد تا تبلیغش شبانه روز در سطح شهر باشد؛ اما بخش زیادی از این زمان، شامل زمان مرده است که هیچ کسی در خیابان نیست تا تبلیغ را ببیند. (مثلاً ساعات بین شب تا صبح، یا روزهای تعطیل که همه خارج از شهر هستند.) اما در گوگل ادز، خودتان می‌توانید تمام این موارد را تنظیم کنید. مثلاً:

  • می‌توانید تنظیم کنید که بینندگان تبلیغ شما خانم باشند یا آقا.
  • می‌توانید سن و حتی شهر یا کشور محل سکونت آن‌ها را تعیین کنید.
  • آیا فکر می‌کنید مخاطبان هدفتان در ساعات خاصی از روز بیشتر به اینترنت می‌آیند؟ می‌توانید تنظیم کنید که تبلیغتان در همان ساعات از روز نمایش داده شود.
  • آیا صنعت خاصی مشتری شماست؟ می‌توانید کاری کنید تا افرادی که در آن صنعت مشغول به کار هستند تبلیغ شما را ببینند. (با تعیین کلمه کلیدی)

با این حساب، شانس جذب مشتری را برای شما به شدت بالاتر می‌رود! زیرا می‌توانید کاری کنید که دقیقاً همان مخاطبان هدفتان تبلیغ شما را ببینند. ازآنجایی‌که استارتاپ‌ها معمولاً بودجه محدودی دارند، این روش تبلیغات برایشان بسیار مقرون‌به‌صرفه است؛ زیرا هزینه‌ای که می‌کنند در جای درست صرف می‌شود و نتیجه می‌دهد.

گوگل برای شما پارتی‌بازی خواهد کرد!

گوگل تبلیغات را در اولویت بالاتری نسبت به نتایج ارگانیک قرار می‌دهد. (نتایج ارگانیک سایت‌هایی هستند که از طریق سئو لینک اول می‌شوند.) زیرا ۹۹٪ بودجه گوگل از طریق تبلیغات تامین می‌شود. به همین خاطر گوگل می‌خواهد اطمینان حاصل کند که تبلیغات کلیک‌های بیشتری را نسبت به نتایج ارگانیک می‌گیرند. زیرا درآمد شرکت گوگل از این طریق است.

اجازه دهید برایتان مثال بزنیم که گوگل چطور لطف بیشتری را شامل حال تبلیغات می‌کند! برای مثال، قبلاً تبلیغ‌های گوگل ادز در قسمت سمت چپ صفحه‌نمایش داده می‌شدند. یعنی مثل تصویر زیر:

اما امروزه گوگل ادز تبلیغاتش را در جای بسیار بهتری از صفحه نتایج نشان می‌دهد؛ یعنی بالای تمام سایت‌های دیگر:

بعلاوه، قبلاً قسمت بزرگی از صفحه نتایج جستجو به نمایش‌دادن بیزینس‌های مربوطه اختصاص داده می‌شد. مثلاً اگر ما کلمه «رستوران» را جستجو می‌کردیم، لوکیشن ۷ رستوران نزدیک در بالای صفحه برایمان نمایش داده می‌شد. مثل عکس زیر:

اما این روزها گوگل آن قسمت را حذف کرده است تا جایش را به تبلیغات Google Ads بدهد. در واقع این روزها فقط ۳ بیزینس گوگل مپ نمایش داده می‌شوند؛ آن هم در سمت چپ صفحه نتایج که بازدید کمتری دارد! مطمئناً در آینده نیز شاهد مثال‌های بیشتری از این موضوع خواهیم بود.

یعنی گوگل روزبه‌روز جاهای بهتر، پربازدیدتر و بزرگ‌تری را برای تبلیغاتش در نظر می‌گیرد؛ پس در نتیجه، فضای نتایج ارگانیک روزبه‌روز کوچک‌تر خواهد شد. پس اگر قصد دارید که کلیک‌هایتان افت نکند، به نتایج ارگانیک اکتفا نکنید و حتماً از معجزه‌ای به نام گوگل ادز نیز استفاده کنید.

 معایب تبلیغات در گوگل ادز: همه چیز هم گل‌وبلبل نیست!

مزایای تبلیغات گوگل را گفتیم؛ اما تبلیغات در این پلتفرم یک عیب بزرگ هم دارد که البته شما می‌توانید از آن به نفع خودتان استفاده کنید: فضای گوگل ادز به شدت رقابتی است! ۸۰٪ از بیزینس‌ها در سراسر جهان از این پلتفرم برای تبلیغ سایتشان استفاده می‌کنند. پس برای این که به چشم بیایید، باید واقعاً با دیگران فرق داشته باشید!

چگونه؟ بی‌گدار به آب نزنید و از یک متخصص باتجربه در زمینه تبلیغات در گوگل ادز کمک بگیرید. یک متخصص ماهر که زیروبم گوگل ادوردز را بداند، با چیدن یک استراتژی قوی و متفاوت شما را جلوتر از رقبا قرار می‌دهد.

 

نظر شما