شناسهٔ خبر: 67353224 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نویسنده اسرائیلی: توهم پیروزی در غزه را اعلام و زودتر از آنجا خارج شوید!

صاحب‌خبر -
نویسنده اسرائیلی: توهم پیروزی در غزه را اعلام و زودتر از آنجا خارج شوید!
خبرگزاری آریا - یک روزنامه‌نگار صهیونیست خطاب به مقامات این رژیم گفت: برای به نمایش گذاشتن تصویری از توهم پیروزی و لبخندی ساختگی اعلام کنید که پیروز شده اید و شاخه ی نظامی حماس را از میان برداشته اید؛مهم این است که از غزه خارج شوید!


بنابر گزارش سما الاخباریه،‌ «جدعون لیوی» روزنامه‌نگار صهیونیست در مقاله‌ خود که مقامات اسرائیلی را خطاب قرار داده است، نوشت: به زودی و در چند روز آینده اسرائیل اعلام خواهد کرد که شاخه ی نظامی حماس در غزه را از میان برداشته و در جنگ علیه غزه پیرزو شده است؛ اما واقعا کدام پیروزی؟ مهم نیست، مسئله مهم خروج از غزه است.
این نویسنده اسرائیلی خاطرنشان کرد: هدف از برنامه اعلام نابودی قدرت نظامی حماس، امکان خروج بیشتر نیروها از غزه و انتقال آنها به جبهه ی شمال و آغاز عملیات پیروزی برزگ در لبنان مانند پیروزی در باریکه غزه است اما این پیروزی وحشتناک تر از پیروزی قبلی خواهد بود. بنابراین، ما امیدواریم که اسرائیل هر چیزی را که قلب کابینه، ارتش، روزنامه نگاران و شهروندانش را مملو از سربلندی می کند، اعلام کند اما مسئله مهم این است که غزه را ترک کنند.پس شما (مقامات اسرائیلی) هرچه می خواهید بگویید، مهم این است که از غزه خارج شوید.
این روزنامه‌نگار صهیونیست افزود: البته هیچ پیروزی در غزه حاصل نشده و نخواهد شد. ولى اگر اسرائیل براى فرود آمدن از درخت خونى که به هیچ ضرورتی از آن بالا رفته نیاز به ساختن صحنه ای دروغین دارد، پس ترسیم توهم پیروزى براى او جایز است؛ درست است که حماس از منظر نظامی آسب دیده، اما در همه ابعاد پیروز شده است: اسرائیل از لحاظ اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و اقتصادی ضربه ویرانگری متحمل شده است اما با این وجود بگذاریم رسانه‌ها آن گونه که تل آویو دوست دارد، از قهرمانی‌های اسرائیل تجلیل کنند.
بله اسرائیل در غزه به شدت متحمل خسارت شده است و شکست سنگینی خورده است شکستی که با هیچ یک از شکست های پیشین آن قابل قیاس نیست. اسرائیل بیهوده در باتلاق غزه غوطه ور شده به سادگی باعث کشته شدن بسیاری از فلسطینی ها و نظامیان صهیونیست شده است در نهایت به خاطر هیچ به رژیمی منحوس و منفور تبدیل شده است.
جدعون لیوی نوشت: در پس این جنگ یک اصل ثابت برای اسرائیل وجود دارد و آن این که بعد از 7 اکتبر چاره ای دیگر جز جنگ نبود و الان هم با همین دروغ به سمت شمال می رود و ادعا می کند که مجبور است در لبنان کاری کند تا امنیت را بازگردانند و ساکنان الجلیل را به خانه های خود برگردانند. پرواضح است که ما باید هر کار دیگری انجام دهیم اما در جبهه ای دیگر، جبهه ای وحشتناک تر از قبلی،در این جبهه نیز پیروزی درکار نخواهد بود.
این نویسنده ی اسرائیلی خاطرنشان می کند که تمامی شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که زمان آن رسیده است که تل آویو غزه را با توافق با حماس ترک کند و به جنگ پایان دهد و گامی در مسیر آزادسازی اسرا بردارد و هزاران اسیر فلسطینی را آزاد کند؛ رسیدن به چنین توافقی امکان پذیر و مفید است.
این تنها راه جلوگیری از بروز جنگی فراگیر در مرز شمال است. ما باید برای تحقق این امر هر کاری انجام دهیم. اکنون برای اسرائیل فاجعه ای وحشتناک تر از جنگ در شمال نیست. توافق با حماس از این امر جلوگیری می کند. بدون خروج آخرین سربازان اسرائیلی از غزه، هیچ تواقفی برای جنگ وجود ندارد و هیچ چیز جز توافق با حماس مانع از یک جنگ همه جانبه نمی شود. البته این چیزی نیست که ژنرال‌ها و مقامات سیاسی به ما قول داده بودند و این چیزی نیست که اکثر اسرائیلی‌ها فکر می‌کردند ولی باید اتفاق بیفتد و چاره ای نیست.
وقتی مسئول شبکه برق هشدار می دهد که پس از قطعی برق 72 ساعته امکان زندگی در اسرائیل وجود ندارد و وزیر امور ادیان می گوید که این وزارتخانه برای دفن های دسته جمعی آماده است، پس بهتر است از کوبیدن برطبل جنگ دست برداریم و بپرسیم: آیا این همان چیزی است که ما می خواهیم؟ آیا ما در مقابل این مقاومت خواهیم کرد؟ آیا ارتش اسرائیل بعد از "پیروزی" غزه پیروزی دیگری برای ما به دست خواهد آورد؟ نگویید هیچ گزینه ای وجود ندارد چرا که گزینه توافق با حماس و عقب نشینی کامل از غزه وجود دارد.

نظر شما