شناسهٔ خبر: 67352311 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ثبت نام فوری وام ازدواج توسط کافی نت آنلاین | کافه لیوم

صاحب‌خبر -
ثبت نام فوری وام ازدواج توسط کافی نت آنلاین | کافه لیوم
خبرگزاری آریا- با وجود شرایط اقتصادی فعلی، تشکیل خانواده امری دشوار بوده و هزینه‌های زیادی را درپی خواهد داشت؛ از همین‌رو بانک مرکزی برای آسان نمودن ازدواج و برداشتن برخی از موانع از سر راه جوانان، وام ازدواج را ارائه داده است. وام ازدواج همچنین یکی از اقدامات دولت برای حمایت از خانواده، تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری و کاهش برخی از مشکلات اقتصادی امروزه است.

این وام یکی از تسهیلات قرض‌الحسنه بدون بهره به‌حساب می‌آید و دوره بازپرداخت آن نیز طولانی است که زوج‌های جوان می‌توانند برای خرید برخی از وسایل و برگزاری مراسمات و... از آن استفاده کنند. ثبت ‌نام این وام به‌صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد که کافه لیوم یک کافی نت‌ آنلاین  است که این اقدام را در مدت زمان بسیار کوتاه انجام خواهد داد.

شرایط ثبت نام وام ازدواج

برای اطلاع از شرایط ثبت ‌نام وام ازدواج باید از یک‌سری جزئیات اطلاع یابید. ثبت نام این وام به‌صورت مجازی بوده و در سایت ve.cbi.ir انجام می‌شود. شرایط این ثبت ‌نام به شرح زیر هستند.

  • عقد رسمی و دفتری زوجین و ارائه سند ازدواج مورد تایید جمهوری اسلامی
  • تاریخ عقد مورد قبول برای وام ازدواج پس از 1 فروردین سال 1398 است.
  • زوجین باید از تابعیت جمهوری اسلامی برخوردار باشند. این نکته نیز باید ذکر شود که افرادی که گواهی ازدواجشان در خارج از ایران، توسط جمهوری اسلامی صادر شده باشد می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • دارا بودن زوجین از کارت ملی
  • ارائه کدپستی و محل سکونت
  • هر یک از زوجین می‌بایست از ضامن معتبر و مورد تایید بانک برخوردار باشند.
  • ارائه سفته به بانک مورد نظر
  • دریافت یک‌بار وام ازدواج؛ در صورتی که قبلاً اقدام به دریافت وام ازدواج کرده‌اید اجازه اخذ وام را نخواهید داشت.

همچنین یکی از نکات مثبت برای دریافت وام ازدواج، امکان دریافت این وام توسط افرادی است که به سربازی نرفته‌اند. علاوه‌بر آن، این افراد می‌توانند پس از آن وام فرزندآوری را نیز دریافت نمایند. این مورد طبق الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بوده است.

روش ثبت نام وام ازدواج

در ابتدا برای ثبت ‌نام وام ازدواج باید وارد سایت ve.cbi.ir  شوید، گزینه سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را انتخاب کرده و روی گزینه ثبت ‌نام جدید کلیک نمایید. برای ثبت ‌نام باید اطلاعات مربوط به این بخش و بخش بعدی را وارد کنید و تایید را بزنید. برای ثبت ‌نام وام ازدواج و سهولت در انجام این کار، شما می‌توانید با مراجعه به سایت https://cafelium.ir/، از کارشناسان کافه لیوم برای ثبت ‌نام در مدت زمانی کوتاه و با دقت بالا کمک بگیرید.

انتخاب بانک مناسب در هنگام ثبت نام

باتوجه به شرایط متفاوتی که هر یک از بانک‌ها برای دریافت این وام در نظر می‌گیرند، باید بانکی را انتخاب کنید تا در شرایط فعلی زوجین، وضعیت آن‌ها را سخت‌تر نکرده باشند. خصوصاً این‌که شرایط انتخاب ضامن‌ها و مبالغ اقساط یکسان بوده‌ و طبق قانون مشخص می‌شوند؛ اما در هر صورت شرایط هر بانکی متفاوت بوده و ممکن است برای زوجین مشکلاتی را به‌وجود آورد. یکی از این موارد مشخص نمودن و تایید یارانه یکی از زوجین به‌عنوان ضامن است که برخی از بانک‌ها این مورد را قبول نمی‌کنند. پس باید شرایط و مدارک هر بانک را مورد بررسی قرار داده و سپس آن را انتخاب نمایید. کافه لیوم با بررسی بانک‌های موجود خیال شما را از این نظر آسوده خواهد کرد و نیازی به نگرانی نخواهد بود.

پیگیری وام ازدواج

برای اطلاع یافتن از روند کار ثبت ‌نام و نهایی شدن آن باید به سایت وام ازدواج به نشانی ve.cbi.ir مراجعه کنید. شما با مراجعه به این سایت از آخرین و به‌روزترین وضعیت درخواست خود اطلاع خواهید یافت. در هنگام وارد کردن اطلاعات برای اطلاع از این موضوع، باید کد رهگیری در هنگام ثبت ‌نام، کد ملی و شماره تماس خود را داشته باشید و آن را در سایت قرار داده تا از وضعیت وام ازدواج خود آگاهی یابید. پس از وارد کردن این اطلاعات آخرین وضعیت وام ازدواج مشخص خواهد شد. همچنین زمان دقیق مراجعه به بانک مورد نظر نیز در سایت قرار داده شده ‌است.

بعد از ثبت نام وام ازدواج چه مدارکی برای مراجعه به بانک نیاز است؟

پس از ثبت ‌نام در سایت مربوطه برای وام ازدواج و تکمیل اطلاعات و پس از تایید از طرف سایت و بانک مورد نظر، شما باید برای دریافت وام خود به بانک مراجعه کنید؛ اما باید برخی از مدارک را در مراجعه به بانک به همراه داشته باشید که به شرح زیر هستند.

  • اصل و کپی سند ازدواج زوجین
  • کپی و اصل تمامی صفحات شناسامه زوجین
  • کارت ملی زوجین و کپی آن
  • کارت ملی ضامن و کپی آن
  • کدپستی و محل دقیق سکونت هر یک از زوجین
  • کد رهگیری در هنگام ثبت ‌نام در سایت و تایید آن

سخن پایانی

مشکلات موجود در کشور مانند شرایط اقتصادی و مالی و... باعث سخت شدن برخی از امور شده‌اند؛ از این‌رو برخی از بانک‌ها برای زوجینی که ازدواج کرده‌اند، مبلغی را به‌عنوان وام ازدواج در نظر گرفته‌اند و البته برای دستیابی به آن‌ها شما باید مدارک و شرایطی را مهیا سازید. این وام‌ها باتوجه به سن زوجین تعیین می‌شوند و مبالغ آن متغیر هستند. وام ازدواج با بازپرداخت 10 ساله و 4 درصد سود سالانه بوده که شما می‌توانید آن را دریافت نمایید. برای ثبت ‌نام می‌توانید از کافه لیوم به‌عنوان کافی نت آنلاین استفاده کنید.

نظر شما