شناسهٔ خبر: 67352194 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

قیمت گوشت قرمز در بازار چند؟

تحریریه جهان صنعت نیوز

قیمت گوشت قرمز امروز، 4 تیر 1403 اعلام شد. بر اساس داده‌های منتشرشده، برخی از انواع گوشت قیمت بالایی دارد و ممکن است تقاضای آن از سوی مصرف‌کننده کاهش یابد. همچنین قیمت برخی از انواع گوشت هم نسبت به هفته گذشته، افزایش هشت درصدی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، گوشت قرمز اغلب به عنوان یک بخش مهم از رژیم غذایی مردم ایران شناخته می‌شود. اما قیمت این محصول پر‌طرفدار در جامعه ایران به دلایلی نطیر تورم، میزان تولید و عرضه و تقاضا متغیر است. از آنجایی که واردات گوشت قرمز هم در ایران انجام می‌شود، نرخ ارز، تورم و … ممکن است در قیمت نهایی این محصول تأثیر‌گذار باشد.

طبق اطلاعات منتشرشده توسط انتخاب، قیمت گوشت قرمز امروز ۴ تیر ۱۴۰۳ اعلام شد. براساس داده‌های منتشرشده گوشت نیم‌شقه ۷۷۹ هزار تومان به ازای هر کیلو‌گرم، ران گوسفندی، ۸۱۰ هزار تومان، گوشت خورشتی بدون استخوان و بدون چربی هم ۶۵۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش می‌رسد.

بسته شقه گوسفندی با قیمت ۷۷۹ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم، قلوه‌گاه گوسفندی سنگسر و شهمیرزاد با قیمت ۱۹۹ هزار تومان و شقه گوسفندی تنظیم بازار با قیمت ۶۹۹ هزار تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

ماهیچه گوسفندی یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم، راسته مغز گوسفندی سنگسر و شهمیرزاد ۶۵۵ هزار تومان و گوشت شقه گوسفندی ۶۹۸ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

سردست گوسفندی بره در بسته‌های ۳.۵ کیلوگرمی با قیمت ۶۹۵ هزار تومان به ازای هرکیلوگرم، ران ممتاز گوسفندی با قیمت ۹۱۹ هزار تومان و راسته بدون استخوان گوسفندی با قیمت یک میلیون و ۹۵ هزار تومان در بازار توزیع می‌شود.

برخی از اقلام گوشت قرمز قیمت بالاتری نسبت به سایرین دارند. یه طور مثال امروز ران ممتاز گوسفندی، راسته بدون استخوان گوسفندی و ماهیچه گوسفندی قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع گوشت دارد که این می‌تواند سبب کاهش مصرف این اقلام توسط مصرف‌کنندگان شود.

در این میان، قلوه‌گاه گوسفندی سنگسر و شهمیرزاد، گوشت خورشتی گوسفندی بدون استخوان و بدون چربی و راسته مغز گوسفند سنگسر و شهمیرزاد قیمت‌های مناسبی نسبت به بقیه اقلام گوشت قرمز دارد.

همچنین گوشت هورشتی بدون استخوان و بدون چربی و راسته مغز گوسفندی سنگسر و شهمیرزاد، نسبت به هفته گذشته رشد ۸ درصدی را تجربه کرده است.

قیمت گوشت قرمز به عنوان یک محصول محبوب در جامعه ایرانی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. با توجه به اینکه قیمت برخی از انواع گوشت نسبت به هفته گذشته افزایش یافته، احتمال افزایش قیمت برای سایر انواع گوشت در روز‌های آینده وجود دارد.

منبع: تجارت نیوز

نظر شما