شناسهٔ خبر: 67351795 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

چه بر سر ستاره‌های آخرین بازی ایتالیا در جام جهانی آمد

یک دهه تلخ برای آتزوری؛ ده سال از آخرین حضور ایتالیا در جام جهانی گذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، درست ده سال پیش در چنین روزی، تیم ملی ایتالیا با قبول شکستی 1-0 مقابل اروگوئه در برزیل، از دور رقابت‌های جام جهانی کنار رفت. با گذشت یک دهه، وضعیت آن بازیکنان چگونه است؟

در حال حاضر آتزوری خود را برای جدالی سرنوشت‌ساز مقابل کرواسی در یورو 2024 آماده می‌کند. این بازی، آخرین دیدار مرحله گروهی است و ایتالیایی‌ها برای صعود به مرحله یک‌ هشتم نهایی تلاش می‌کنند. پیروزی مقابل آلبانی شروع مثبتی بود، اما باخت مقابل اسپانیا در دیدار بعدی، نگرانی‌هایی را به وجود آورد.

در حالی که ایتالیا در رقابت‌های قهرمانی اروپا عملکرد بهتری داشته و سه سال پیش موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است، در یک دهه گذشته، جام جهانی برای آن‌ها جز ناکامی چیزی به همراه نداشته است. ایتالیا به دلیل نتایج ضعیف در مرحله مقدماتی، از حضور در جام جهانی 2018 و 2022 بازماند.

تیم ملی ایتالیا در آخرین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۱۴، با نتیجه یک بر صفر مقابل اروگوئه در ورزشگاه آرنا داس دوناس مغلوب شد و به کار خود در برزیل در همان مرحله گروهی پایان داد.

2047293

در آن روز، جانلوئیجی بوفون، اسطوره یوونتوس و آتزوری، دروازه‌بان ایتالیا بود که در پایان فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او هم اکنون به عنوان رئیس هیئت نمایندگی تیم ملی فعالیت می‌کند و در یورو ۲۰۲۴ جزئی از کادر فنی لوچانو اسپالتی است.

در خط دفاعی کنار بوفون، آندرا بارزالی، هم‌تیمی‌اش در یوونتوس، قرار داشت که پس از هشت سال حضور در این تیم، در سال ۲۰۱۹ بازنشسته شد. او یک سال را با کار کردن زیر نظر مائوریتزیو ساری در تورین گذراند و سپس دو سال را در تیم‌های جوانان ایتالیا مشغول به کار شد. در حال حاضر او به عنوان گزارشگر و کارشناس فوتبال در "دازون" فعالیت می‌کند.

لئوناردو بونوچی، دیگر مدافع ایتالیا در آن بازی، نیز پس از یک فصل دشوار با باشگاه‌های یونیون برلین و فنرباغچه، به دوران ۱۸ ساله فوتبل خود پایان داده است. او به‌خاطر به ثمر رساندن گل تساوی در فینال یورو ۲۰۲۰ مقابل انگلیس و نقش مهمی که در قهرمانی ایتالیا در ومبلی داشت، مشهور است.

خط دفاعی ایتالیا در جام جهانی 2014 با جورجو کیه‌لينی که در ابتدای سال 2024 بعد از 18 ماه حضور در لس آنجلس اف سی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد، بسته می‌شد. کیه‌لينی هم‌اکنون به عنوان مربی توسعه در این باشگاه مشغول به کار است. شایعات زیادی مبنی بر بازگشت احتمالی او به یوونتوس در نقشی پشت صحنه در تابستان امسال به گوش می‌رسد.

2047292

تنها بازیکن باقی‌مانده از آن تیم در ترکیب فعلی ایتالیا، ماتئو دارمیان است که یک دهه پیش به عنوان مدافع راست به میدان می‌رفت و از آن زمان تاکنون با درخشش در این پست، به مهره‌ای کلیدی در ترکیب اینتر تحت نظر سیمونه اینزاگی تبدیل شده است. دارمیان در یورو 2024 تنها 7 دقیقه بازی کرد، اما انتظار می‌رود مقابل کرواسی در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

یک دهه پیش، کلودیو مارکیزیو با دریافت کارت قرمز مستقیم در دقیقه 59 بازی مقابل اروگوئه که با شکست ایتالیا همراه بود، روز تلخی را پشت سر گذاشت. او پس از یک سال حضور در زنیت سن پترزبورگ، در سال 2019 زودتر از حد انتظار و در سن 33 سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

آخرین حضور آندرا پیرلو با پیراهن ایتالیا به جام جهانی 2014 برمی‌گردد. او تابستان بعد راهی نیویورک سیتی شد و پس از سه سال حضور در این تیم، کفش‌ها را آویخت. پیرلو به طور غیرمنتظره‌ای سرمربی یوونتوس در فصل 2020-2021 شد و سپس یک سال را در فاتح قره‌گمرک سپری کرد. او هم‌اکنون هدایت سمپدوریا را برعهده دارد.

2047290

مارکو وراتی تنها 21 سال داشت که در جام جهانی 2014 به عنوان یک استعداد جوان و هیجان‌انگیز در ترکیب ایتالیا حضور پیدا کرد. او درخشش خود را در طول سال‌های بعد در پاری سن ژرمن ادامه داد و همچنین جزئی از تیم قهرمان یورو 2020 بود. او در حال حاضر با قراردادی که تا ژوئن 2025 اعتبار دارد، برای تیم قطری العربی بازی می‌کند.

ماتیا د شیلیو دیگر بازیکن میانی ایتالیا در آن جام جهانی بود. او در 31 سالگی همچنان در یوونتوس حضور دارد و قراردادش برای یک سال دیگر تمدید شده است، اما مصدومیت‌های متعدد روی این مدافع کناری باتجربه تاثیر گذاشته است.

چیرو ایموبیله که فصل خوبی را با تورینو پشت سر گذاشته بود، در خط حمله ایتالیا به میدان رفت. او در سطح باشگاهی بعد از دورانی ناموفق در بروسیا دورتموند و سویا، سرانجام در لاتزیو جایی برای خود پیدا کرد و همچنان در این تیم بازی می‌کند. با وجود حضور در یورو 2020، او هرگز نتوانست عملکرد درخشان باشگاهی خود را در تیم ملی تکرار کند و سال‌ها مورد انتقاد قرار گرفت.

2047291

ماریو بالوتلی دیگر مهاجم ایتالیا در آن جام جهانی بود که دوران پرفراز و نشیب خود را تازه آغاز کرده بود. او در 10 سال گذشته برای 8 باشگاه مختلف بازی کرده است و در حال حاضر با درخشش و زدن 7 گل در این فصل، در تیم آدانا دمیراسپور ترکیه توپ می‌زند.

تیاگو موتا، یکی از سه بازیکن تعویضی ایتالیا در آن روز، در سال 2014 بازیکن ثابتی در ترکیب پاری سن ژرمن بود. او در سال 2018 از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و به دنیای مربیگری روی آورد. موتا بعد از عملکرد مثبت با جنوا و اسپتزیا، فصل رویایی را با بولونیا رقم زد و این تیم را به لیگ قهرمانان اروپا رساند. او اکنون آماده است تا دوران جدیدی را در یوونتوس آغاز کند.

آنتونیو کاسانو، بازیکن جنجالی سابق ایتالیا، دیگر بازیکن تعویضی آن مسابقه بود. او نیز در سال 2018 از فوتبال خداحافظی کرد و اکنون به عنوان یک شخصیت رسانه‌ای در کنار کریستین ویری و دانیله آدانی در برنامه تلویزیونی "بوبو تی‌وی" فعالیت می‌کند.

نظر شما