شناسهٔ خبر: 67351625 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تلاش مغرضان برای اختلاف بین کاندیداهای جریان انقلابی

رؤسای ستادهای انتخاباتی مرکزی قالیباف در استان مرکزی با بیان اینکه انشقاق در جریان انقلاب وجود ندارد، تأکید کردند: جریانات مغرض و بیمار به دنبال اختلاف بین جریان انقلاب هستند.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، هشتم تیرماه 1403 انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز در کشور و به‌تبع آن در استان مرکزی برگزار می‌شود و این روزها با جنب و جوش‌های سیاسی در استان تنور انتخابات در حال گرم شدن است و هر طیف‌ها و جریانات سیاسی با آماده کردن صحنه سیاسی و انتخاباتی به پیشواز انتخابات رفته‌اند تا مسافر پاستور را از جناح و طیف سیاسی خود راهی کنند.

خبرگزاری تسنیم به‌ منظور شورآفرینی در ایام انتخابات و زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری و آگاهانه مردم برای انتخاب گزینه‌های اصلح اقدام به برگزاری نشست‌های خبری با حضور روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی از طیف‌ها و نگاه‌های مختلف کرده است.

با توجه به این مسائل، نشست خبری «رضا قریشی» رئیس، «رضا عزیزآبادی» جانشین و «حسین آباقری» عضو شورای مرکزی و راهبری ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در استان مرکزی در راستای بررسی اقدامات و تشریح فعالیت‌های این ستاد انتخاباتی در استان به میزبانی دفتر خبرگزاری تسنیم در استان مرکزی برگزار شد که مشروح اخبار در زیر آمده است:

مبارزه واقعی با مظاهر فساد از جمله برنامه‌های شخص قالیباف و دولت وی است

در جریان انقلاب انشقاق وجود ندارد

رسانه‌ها در تببین بسیاری از مسائل و عملکردها نقش مهم دارند

جریانات مغرض و بیمار به دنبال اختلاف بین جریان انقلاب هستند

«سیدرضا قریشی» رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در استان مرکزی با اشاره به ضرورت انتخابات اظهار داشت: انتخابات همیشه از یک حساسیت برخوردار است و در هر برهه یک حساسیت خاصی متوجه انتخابات می‌شود اما باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا شاهد حضور پرشور و حداکثری مردم باشیم، انتخابات در کشور ما نماد مردم سالای دینی و سبب اقتدار و عزت کشور می‌شود و هر چه انتخابات باشکوه تر و با حضور حداکثری مردم برگزار شود اقتدار کشور بیشتر می‌شود و در سایه این اقتدار؛ امنیت ایجاد می‌شود و در سایه امنیت بسیاری از مسائل و مشکلات داخلی و خارجی کشور قابل حل خواهد بود.

وی افزود: به فرمایش رهبرمعظم انقلاب اسلامی حضور پرشور مردم در انتخابات تکمیل کننده حضور پرشور مردم در بدرقه پیکر شهید آیت الله رئیسی است. بنابراین از مردم عزیز کشور تقاضا می‌شود با حضور خود پای صندوق‌های رأی مشارکت حداکثری را رقم بزنند. رهبر معظم انقلاب مولفه های رئیس جمهور را مطرح کردند و اشاره داشتند کسی که می‌خواهد رئیس جمهور باشد باید پرکار فعال و آگاه و معتقد به مبانی انقلاب باشد این ویژگی‌ها، ویژگی‌های شخص قالیباف است.

قریشی بیان کرد: حضور در عرصه سیاست، امنیت، اجرا، تقنین و قانون گذاری از جمله اقدامات شاخص قالیباف است، وی 12 سال در شهرداری بزرگترین مدیریت اجرایی کشور را عهده دار بودند و اکنون ثمرات اقدامات اجرایی آنها در حوزه عمران و زیربنایی مشهود است. در بحث قانون‌گذاری یک دوره ریاست مجلس را برعهده داشتند و کاملاً با قوانین از جمله با برنامه هفتم توسعه آشنایی دارند، حتی فرمودند در تدوین برنامه هفتم توسعه عبارت به عبارت نقش داشتم و وقت گذاشتم. بنابراین به نظر بنده تنها کسی که می‌تواند برنامه هفتم توسعه را اجرا کند شخص قالیباف است.

یکی از مشکلات کشور عدم اجرای برنامه‌های توسعه‌ای تدوین شده است

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در استان مرکزی با انتقاد از عدم اجرای برنامه‌های توسعه‌ در کشور گفت: یکی از مشکلات کشور عدم اجرای برنامه‌های توسعه‌ای تدوین شده است، در حالت خوش‌بینانه اغلب برنامه‌های توسعه‌ای تنها 20 یا 30 درصد محقق شده است، اگر کشور بخواهد به سمت توسعه حرکت کند و از مشکلات اقتصادی و غیره عبور کند باید برنامه هفتم اجرایی شود که قطعاً با حضور شخص قالیباف این اتفاق محقق خواهد شد.

وی افزود: مبارزه واقعی با مظاهر فساد از جمله برنامه‌های شخص قالیباف و دولت وی است، البته مبارزه ساختاری مد نظر قرار دارد و مبارزه ابزاری مطرح نیست، یکی از مشکلات این است که اگر کشور ساختار معیوبی داشته باشد نمی‌توانیم به واسطه ابزار با فساد مقابله کنیم و باید مبازره ساختاری وجود داشته باشد، تسهیل ارتباط و دسترسی آسان آحاد مردم با مدیران با از دیگر برنامه‌های شخص قالیباف است که همیشه جزو مطالبات مردمی بوده و یکی از رویکردهای ایشان مانند شهید رئیسی مردمی بودن است.تمرکز شخص قالیباف کار است و بر کار تأکید زیادی دارند.

قریشی ادامه داد: مؤلفه بعدی شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی است، یکی از چالش‌هایی که همیشه در مسیر حکمرانی کشور وجود داشته این است که شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی در انتخاب مدیران اتفاق بیفتد. توجه به محرومان و مستضعفان و تمرکز بر مناطق محروم و کم‌برخوردار از دیگر برنامه‌های وی است، ایشان تأکید دارند ملت و کشور باید در تمام عرصه‌ها قوی باشد. بنابراین لازمه آن یک مدیریت قوی در راس دولت است که می‌تواند این اتفاق را رقم بزند.

نخستین ویژگی قالیباف انقلابی بودن است

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در استان مرکزی با اشاره به شاخصه‌های برنامه‌های قالیباف گفت: ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی مدیران، تعامل سازنده با تمام ارکان نظام از دیگر برنامه‌های دولت خدمت و پیشرفت است که در بسیاری مواقع یکی از چالش‌های نظام ناهماهنگی بین قوا بود که سبب می‌شد اتفاق مد نظر محقق نشود، شفافیت و شفاف سازی در تمام سطوح جزو مولفه‎‌های دولت خدمت و پیشرفت و جزو مطالبات جدی مردم است، ساماندهی معیشت و زندگی روزمره مردم از دیگر مؤلفه‌های وی است، اکنون مردم در گرفتاری اقتصادی خاصی هستند و نگاهی که در دولت پیشرفت و خدمت وجود دارد سبب می‌شود این مهم ساماندهی شود.

قریشی اضافه کرد: نخستین ویژگی قالیباف انقلابی بودن است و از ابتدای انقلاب تاکنون پای انقلاب بوده است، روزی که برخی‌ها گفتند چرا قالیباف؟ یکسری پاسخ‌ها دادند هر زمان به ایشان نیاز بود در صحنه حضور داشتند، یک روز در جبهه، یک روز در عرصه سازندگی و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)، یک روز در بحث هوا فضا که در پایه گذاری موشکی نقش کلیدی داشتند، یک روز در نیروی انتظامی و جزو مدیران تحول‌گرا است، یک روز در بحث مدیریت شهری و شهرداری و اقدامات اجرایی در شهر، یک روز در مجلس و در تدوین برنامه هفتم توسعه نقش داشته است.

وی افزود: مطیع و سرباز ولایت بودن از دیگر ویژگی‌های شخص قالیباف است، یکی از شاخصه‌های شهید رئیسی ولایت‌مداری است و همیشه گوش به فرمان رهبر فرزانه بودند، جهادی و میدانی بودن قالیباف از دیگر ویژگی‌ها است. اکنون وقتی صحبت از مدیر جهادی می‌کنیم خود به خود شخص قالیباف در ذهن ما تجسم می‌شود چراکه هیچ زمانی پشت میز نمی‌نشیند و در کوچک‌ترین صحنه‌های اجرایی در زیرمجموعه‌های خود حضور داشتند، وی در هر دوره‌ای حضور داشتند یک تحول ایجاد کردند.

یکی از دغدغه‌های جبهه انقلاب تداوم راه شهید رئیسی است

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در استان مرکزی با اشاره به ضرورت تداوم راه شهید رئیسی گفت: یکی از دغدغه‌های جبهه انقلاب در حال حاضر تداوم مسیری است که توسط شهید رئیسی شکل گرفته است که به اعتقاد بنده این مسیر با حضور شخص قالیباف می‌تواند تداوم داشته باشد چراکه ایشان قدم به قدم در کنار دولت سیزدهم حضور داشتند. یکی از ویژگی‌های وی برخلاف تمام هجمه‌هایی که به ایشان وارد کردند ساده زیستی است، وی بسیار شخص ساده زیستی است در حالی که هجمه‌های ناجوانمردانه‌ای برای ایشان مطرح می‌کنند، مردمی بودن جزو ویژگی‌هایی قابل لمس شخص قالیباف است، در شهرداری تهران در دسترس همه و یک مدیر میدانی بود.

وی افزود: کارآمد بودن و تسلط بر امور اجرایی، هوشمندانه عمل کردن از دیگر ویژگی‌هاست و بسیار مدیر هوشمندی است، هیچ گاه به کار کوچک قانع نیستند و همیشه در مجموعه خود به دنبال تحول اساسی است، شخصی قاطع و عمل‌گرا است و روحیه مشورت پذیری و انتقادپذیری دارد، با توجه به شرایط فعلی و مشکلات اقتصادی کشور، اگر بگوییم اکنون در کشور گرفتار یک ابرچالش هستیم این ابر چالش را یک ابرمرد می‌تواند مرتفع کند، ابر مردی که عمل‌گرا، قاطع و اجرایی باشد و اعتقاد داریم شخص قالیباف تداوم بخش مسیر و حرکت شهید آیت‌الله رئیسی خواهند بود، امیدواریم جریان انقلاب به اجماع برسد و با یک اجتماع بزرگ و حضور پررنگ شاهد انتخابات باشکوه باشیم تا حضور حداکثری و انتخاب اصلح که مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب است رقم بخورد.

قریشی عنوان کرد: بعد از ابلاغیه ریاست ستاد در اسرع وقت اقدام به تشکیل ستادهای انتخاباتی محمدباقر قالیباف در استان داشتیم و ستاد مرکزی در استان شکل گرفت، بلافاصله ستادهای مرکزی شهرستان‌ها تشکیل و رؤسا انتخاب شدند، 14 کمیته ذیل ستاد شکل گرفته است و برخی از کمیته‌ها جلسات اولیه خود را برگزار کردند و برنامه‌هایی برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی پیش بینی شده است.

در جریان انقلاب انشقاق وجود ندارد

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در استان مرکزی با اشاره به تخریب‌های جریانات مغرض گفت: در جریان انقلاب انشقاق وجود ندارد هرچند اکنون تعدد کاندیدا وجود دارد اما بین نیروهای انقلابی هم‌گرایی حاکم است و با رؤسای ستادهای جریان‌های انقلاب در ارتباط هستیم و منتظر هستیم اجماعی در جبهه انقلاب اتفاق افتد، حتی اگر این اجماع را شاهد نباشیم همه ما در یک مسیر حرکت می‌کنیم و تمام ستادهای جریان انقلاب تلاش خود را به کار گرفته‌اند، امیدواریم با تلاش نیروهای انقلابی شاهد هم‌گرایی و وحدت در سراسر استان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های جریان اصلاحات خیلی قوی عمل می‌کنند، از خبرگزاری‌های انقلابی که نقش موثر در بحث اطلاع رسانی دارند انتظار داریم در کنار ستادهای جبهه انقلاب قرار گیرند، رسانه‌ها در تببین بسیاری از مسائل و عملکردها نقش مهم دارند، لازم است با افراد مؤثر استان و توانمند که قدرت تحلیل دارند نشست‌هایی داشته باشند، در ستاد شریطی فراهم می‌شود خبرگزاری‌های منتسب به جریان انقلاب حضور داشته باشند.

آخرین اخبار ریاست جمهوری 1403 در استانها , ستاد انتخابات وزارت کشور ,

از ایدئولوژی اسلامی و مکتبی خود کوتاه نخواهیم آمد

بین جریان انقلاب تفرقه وجود ندارد

یکی از مأموریت‌های اصلی ما مشارکت مردم است

تخریبی از سوی کاندیدای جبهه انقلاب وجود ندارد

«رضا عزیزآبادی» جانشین ستاد انتخاباتی قالیباف در استان مرکزی نیز با اشاره به نقش انتخابات در جمهوری اسلامی گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون قطعاً بدخواهان نظام و کسانی که خواهان نظام نبودند همیشه بر علیه نظام و دوستاران نظام توطئه کردند و خواهند کرد و این موضوع طبیعی است و همشه جریان منافق و دشمنان داخلی و خارجی هیچ‌گاه کوتاه نیامدند تا بتوانند به این نظام و انقلاب و ولایت آسیب بزنند، در حالی که تا امروز به مقصد خود نرسیده و نخواهند رسید.

وی افزود: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی یک کشور شیعه و اسلامی و بحث ما ایدئولوژی است؛ قطعاً در جهان کسی با ایدئولوژی ما کنار نخواهد آمد، ما جنگ ایدئولوژی با دشمنان خارجی و بعضاً دشمنان داخلی نظام داریم، طبیعتا نمی‌توانیم از ایدئولوژی و دین خود کناره‌گیری کنیم و باید پایدار باشیم و استقامت کنیم و با همه توطئه‌ها مقابله کنیم.

عزیزآبادی تصریح کرد: در بحث انتخابات همیشه یکسری اختلافات بین جریان‌ها وجود داشته و دارد، اختلافات سلیقه‌ ‌ای بین کاندیدا طبیعی است اما یکسری از اختلافات، اعتقادی و توطئه علیه کاندیدا و نظام است که در تمام انتخابات قطعا افراد تلاش خود را به کار گرفتند تا بتواند ضربه خود را بزنند یا کاندیدای جناح خود را پیروز کنند و با یکسری بداخلاقی‌ها پا روی وجدان گذاشتند.

بین جریان انقلاب تفرقه وجود ندارد

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در استان مرکزی با اشاره به رقابت کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: در انتخابات ریاست جمهوری شش نامزد توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت شدند و این مُر قانون است و به این موضوع احترام می‌گذاریم، اکنون جریان اصلاح‌طلب یک گزینه به عنوان کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری معرفی کرده است و طبیعی است که تحکم خود را بر یک گزینه اجماع کند.

وی افزود: بین جریان انقلاب تفرقه وجود ندارد بلکه جریان انقلاب با دید باز گزینه‎‌های خود را ارزیابی کرده است، جبهه انقلاب 5 گزینه برای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری دارد که بین آنها با اختلاف سلیقه‌ها مواجه هستیم که مجبوریم اصلح‌تر را که شرایط موجود کشور می‌طلبد انتخاب کنیم، بزرگان در رأس جریان را تصمیم‌سازی کردند و تصمیم گرفتند و به زیرمجموعه‌ها در استان خوراک دادند و همان طور که نیاز بوده تصمیم گیری شده است.

عزیزآبادی ادامه داد: در حال حاضر دغدغه رهبر انقلاب اسلامی بحث مشارکت است. بنابراین ماموریت اصلی ما مشارکت مردم است، چراکه همه کسانی که خواهان نظام، ولایت مدار و وطن‌دوست هستند وظیفه دارند در انتخابات شرکت داشته باشند، بین جناح‌ها جنبه مشارکتی وجود دارد. بنابراین آحاد مردم باید در راستای حضور حداکثری تلاش داشته باشند.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در استان مرکزی اضافه کرد: پنج گزینه از بین جبهه انقلاب به عنوان کاندیدای ریاست جمهور در خلال اخلاق‌مداری به رقابت می‌پردازند، تخریبی بین کاندیدای جبهه انقلاب وجود ندارد بلکه طرح چنین مباحثی به سبب کوتاه نظری برخی مغرضین است که تحلیل‌گر نیستند و بصیرت ندارند، اگر کاندیدایی نسبت به دیگری برتری دارند در قالب عملکرد استدلال می‌کنیم، تمام کاندیداها از نظر صلاحیت مورد تأیید شورای نگهبان هستند و از نظر تعهد پنج کاندیدای جبهه انقلاب را متعهد می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور ما با مشکلات معیشتی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و تحلیل ما بر این است که در کنار متعهد بودن، نامزدها باید اجرایی باشند تا کشور را از مسیر بن بست و از هم گسیختگی و معیشتی اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند از این خاک‌ریز عبور دهند و مشکلات را به حداقل برساند که بر اساس ارزیابی و شرایط موجود، قالیباف می‌تواند باتوجه به زمان و مشکلات زمان مشکلات کشور را برطرف کند.

جریان انقلاب و نیروهای دلسوز و انقلابی نباید در غفلت سال 96 باقی بمانند

بخش عمده سفره‌های خالی مردم نتیجه عملکرد منفی دولت روحانی است

آماده هستیم حضور پر نقش و دشمن شکنی را شاهد باشیم

نباید در غفلت سال 96 باقی ماند

«حسین آباقری» عضو شورای مرکزی و راهبری ستادهای انتخاباتی قالیباف در استان مرکزی با اشاره به تلاش های دولت سیزدهم اظهار داشت: جریان انقلاب و نیروهای دلسوز و انقلابی نباید در غفلت سال 96 باقی بمانند، 8 سال در دولت روحانی در حوزه مسکن یک أجر روی آجر گذاشته نشد در حالی که مسکن مشکل نخست کشور است، اما بازتاب سه ساله دولت شهید آیت الله رئیسی در بحث تورم و کم‌کاری دولت قبل حداقل در بحث مسکن بود که آثار آن در جامعه مشهود است و مردم سختی آن را متحمل شدند و بخش عمده سفره‌های خالی مردم نتیجه عملکرد منفی دولت روحانی است.

وی ادامه داد: هر ستادی باید برای کاندیدای مورد نظر خود بحث تبلیغات را انجام دهند و در لحظه آخر به هر نتیجه رسیدند به همان نتیجه تمکین می‌کنیم، همه ما آماده هستیم تا هشتم تیرماه یک حضور پر نقش و دشمن شکنی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/711/

نظر شما