شناسهٔ خبر: 67351034 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

تاریکی مطلق؛کابوس بزرگ صهیونیست‌ها در جنگ با حزب‌الله

فرو رفتن اسرائیلی‌ها در تاریکی مطلق در صورت جنگ گسترده با حزب‌الله و آسیب وحشتناکی که به تاسیسات برق رژیم اشغالگر وارد می‌شود، یکی از بزرگترین کابوس‌های صهیونیست‌هاست.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تاسیسات برق رژیم صهیونیستی یکی از آسیب‌پذیرترین مواضع این رژیم در جنگ گسترده با حزب الله به شمار می‌رود و این مسئله‌ای است که بارها صهیونیست‌ها به آن اعتراف و درباره فلج شدن بخش برق اسرائیل ابراز نگرانی کرده‌اند.

سناریو ترسناک تاریکی مطلق برای صهیونیست‌ها

در همین راستا شبکه 12 رژیم صهیونیستی به یک سناریوی وحشتناک برای اسرائیل در حوزه برق در صورت جنگ گسترده با حزب الله اشاره و تاکید کرد: در این جنگ شرکت برق اسرائیل در معرض شوک بزرگی قرار می‌گیرد و شاهد قطعی برق برای مدتی طولانی خواهیم بود که موجی از وحشت را در میان اسرائیلی‌ها به وجود می‌آورد.

این شبکه صهیونیستی به تصاویری که حزب الله اخیرا از بانک اهداف خود در داخل فلسطین اشغالی منتشر کرده و شامل همه مواضع حساس و راهبردی رژیم اشغالگر می‌شود اشاره و تاکید کرد: به دلیل قطعی برق طولانی مدت در جنگ گسترده با حزب الله، وضعیتی از وحشت بر اسرائیل حاکم خواهد شد.

در ادامه نگرانی صهیونیست‌ها از آسیب گسترده به تاسیسات برق اسرائیل در جنگ با حزب الله، «شائول گلدشتاین» مدیر شرکت «نوگا» که مدیریت شرکت برق اسرائیل را بر عهده دارد تاکید کرد: بعد از 72 ساعت قطعی برق در طول جنگ، تضمینی برای بازگشت جریان برق وجود ندارد و این بدان معناست که دیگر نمی‌توان در اسرائیل (فلسطین اشغالی) زندگی کرد.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه نهاد امنیتی اسرائیل در حال آماده شدن برای چندین سناریو درباره وضعیت برق در طول جنگ با لبنان است توضیح داد: خطرناک‌ترین سناریو، قطع برق در سراسر اسرائیل (فلسطین اشغالی) است و قطعی برق برای مدت طولانی شوک بزرگی به اسرائیلی‌ها وارد می‌کند.

«سامی تورگمان» ژنرال ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی که به عنوان فرمانده منطقه جنوبی ارتش اشغالگر فعالیت می‌کرد در این زمینه گفت: اسرائیل در حال آماده شدن برای یک سناریوی خطرناک جنگ چند جانبه بوده و شرکت برق در این جنگ با چالش گسترده‌ای مواجه خواهد شد.

وی در گفتگو با شبکه 12 رژیم صهیونیستی تاکید کرد که اسرائیل می‌داند یکی از زیرساخت‌های خود که در بانک اهداف حزب الله قرار دارد، تاسیسات برق است و به ویژه شرکت برق آسیب زیادی خواهد دید.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی که با مقامات شرکت برق این رژیم گفتگو می‌کرد سوالی را مطرح کرد با این عنوان که «اسرائیل چگونه می‌تواند در برابر چنین حمله دقیقی دفاع کند»؟

فلج شدن بخش برق اسرائیل در جنگ گسترده با حزب‌الله

در این زمینه «یار اون آبراهام» سرتیپ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی با انتقاد از اظهارات برخی مقامات این رژیم که درباره آمادگی شرکت برق اسرائیل برای سناریوهای جنگ با حزب الله صحبت می‌کنند، گفت: افکار عمومی اسرائیل بعد از 7 اکتبر آگاه‌تر شده ‌و باید از فریب آن دست برداریم.

«بازل تریبر» دیگر ژنرال ذخیره ارتش صهیونیستی هم اعلام کرد: میزان آسیبی که جبهه داخلی اسرائیل در جنگ با حزب‌الله متحمل می‌شود، بسیار زیاد است. در این جنگ، اسرائیل در معرض آتش شدید حزب الله قرار خواهد گرفت و روزانه با صدها و شاید هزاران موشک مواجه شود که منجر به آسیب شدید به واحدهای شهرک سازی و زیرساخت‌ها از جمله برق و موسسات بهداشتی و ...خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان مدت زمان چنین جنگی را تعیین کرد، به شهرک نشینان توصیه کرد تا خودشان را برای فشارهای شدید آماده کنند.

این افسر ارتش صهیونیستی با انتقاد از مقامات اسرائیلی تاکید کرد: اگر جنگ گسترده‌ای با لبنان رخ دهد، مقامات، شهرک نشینان را هفته‌ها بدون آب، غذا دارو و برق رها می‌کنند.

شبکه 13 رژیم صهیونیستی هم به نوبه خود گزارش داد که ارتش اسرائیل متوجه شده است هر حمله اولیه حزب الله در جنگ ابتدا تشکیلات دفاعی ارتش را فلج می‌کند.

«آلون بن دیوید» خبرنگار نظامی این شبکه در مورد سناریوی وحشتناک جنگ با حزب الله گفت: قطعی برق اتفاق بسیار وحشتناکی است که به ویژه در زمان جنگ طولانی با حزب الله می‌تواند برای اسرائیلی‌ها رخ دهد و آنها را برای چند روز کامل در تاریکی فرو ببرد.

وی تاکید کرد: آنچه که (سید) حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در آخرین سخنرانی خود قصد داشت به اسرائیلی‌ها بگوید این بود که اگر می‌خواهید زیرساخت‌هایتان سالم بماند به دنبال گسترش جنگ نباشید.

«میخائیل هراری» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در قبرس و کارشناس ارشد مرکز مطالعات راهبردی رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود درباره تهدیدات بزرگی که علیه بخش برق اسرائیل در جنگ گسترده با حزب الله وجود دارد اعلام کرد: جنگ غزه ضعف‌های عمده اسرائیل را در بخش برق آشکار کرد. همچنین مشخص نیست که در صورت گسترش جنگ در جبهه شمال، چه میزان خسارت به این بخش وارد خواهد شد؛ زیرا طول مدت قطعی برق طبق از چند ساعت تا چند هفته برآورد شده است و این وضعیت در مناطق مرزی به ویژه جبهه شمال به مراتب بدتر خواهد بود.

این محقق صهیونیست در خصوص خطرات پیش روی بخش برق اسرائیل تاکید کرد که برجسته‌ترین نقطه ضعف اسرائیل در بخش برق ناشی از آن است که اسرائیل 70 درصد از میادین گازی و خطوط انتقال گاز خود را به بخش تولید برق اختصاص داده است. جنگ در جبهه شمال به احتمال زیاد منجر به تعطیلی فوری میادین گازی لویتان و کاریش می‌گردد. بنابراین اسرائیل مجبور خواهد شد به طور کامل به میدان گازی تمار تکیه کند؛ میدانی که آن هم در صورت گسترش جنگ با لبنان به زودی بسته خواهد شد. این به معنای آن است که اسرائیل دیگر هیچ منبع گازی برای تولید برق نخواهد داشت و همین امر یکی از دلایلی است که اسرائیل تصمیم گرفته هنوز جبهه جنگ گسترده با لبنان را باز نکند.

 

نظر شما