شناسهٔ خبر: 67350847 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

هئیت رئیسه فدراسیون روی هوا/ بحران مشروعیت در فدراسیون فوتبال

به بهانه برکناری بهرام رضاییان یک بار دیگر می توانیم نگاهی به وضعیت هیات رییسه و مدیران ارشد فدراسیون بیندازیم.

صاحب‌خبر -
هئیت رئیسه فدراسیون روی هوا/ بحران مشروعیت در فدراسیون فوتبال
کد خبر: 664587
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ ۱۴:۱۲:۳۸

چند روز قبل بهرام رضاییان عضو هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال که در میانه فصل قبل به عنوان مدیرعامل باشگاه فولاد منصوب شده بود برکنار شد و جای خود را به هوشنگ نصیرزاده داد. 

به گزارش روزنامه اعتماد، این چندمین عضو هیات‌رییسه یا مدیر ارشد فدراسیون فوتبال در چند وقت گذشته است که بنا به دلایلی در ناکامی مطلق از سمت‌ خود برکنار می‌شود. چهره‌هایی که به واسطه جایگاه حقوقی‌شان در هیات‌رییسه یا فدراسیون سمت گرفتند و حالا ادامه فعالیت‌شان در آن نقاط با ابهام روبه‌رو است. 

به بهانه برکناری بهرام رضاییان یک بار دیگر می‌توانیم نگاهی به وضعیت هیات رییسه و مدیران ارشد فدراسیون بیندازیم.  پیش از رضاییان محمدرضا ساکت که به عنوان نماینده باشگاه‌ها وارد هیات‌رییسه شده بود از باشگاه سپاهان برکنار شده بود. قبل‌تر از او مهرداد سراجی با رای اعضای مجمع استیضاح و از هیات رییسه کنار رفت. از آن سمت شهره موسوی را داشتیم که به عنوان نایب رییس زنان فدراسیون روانه زندان شد و هنوز جانشینی برای او در نظر گرفته نشده است. گزینه مورد نظر مهدی تاج برای این سمت از مجمع فدراسیون رای نگرفت. به این جمع اضافه کنید احسان اصولی را که به عنوان نماینده هیات‌ها به جایگاهی در هیات‌رییسه فدراسیون رسید اما در یک سال گذشته برای حضور در انتخابات هیات فوتبال خراسان رضوی رد صلاحیت شده است. خداداد افشاریان هم که فعلا در بازداشت به سر می‌برد. خود رییس فدراسیون هم که با چالش حقوقی پیرامون ریاست فدراسیون فوتبال مواجه است. چالشی که با پایان یافتن محرومیت رییس قبلی فدراسیون و اقدامی که مجمع انجام داد (بدون رای به برکناری عزیزی خادم انتخابات جدید برگزار و مهدی تاج را به عنوان رییس جدید برگزید) به وجود آمده است.

با توجه به شرایط گفته شده عملا 5 عضو هیات رییسه و خود رییس با مشکلاتی حقوقی پیرامون ادامه کار در فدراسیون مواجه هستند. از آن طرف با پیچیده‌تر شدن پرونده فساد در فوتبال و برکناری و بازداشت چند مدیر ارشد، کلیت فدراسیون فوتبال زیر سوال رفته است.  حال در چنین شرایطی چطور می‌شود انتظار داشت که این فدراسیون بتواند دست به اقداماتی در راستای تحول و پیشرفت فوتبال بزند؟ آن هم در شرایطی که تقریبا نیمی از اعضای هیات‌ رییسه‌اش مساله‌دار شدند. چهره‌هایی که هیچ کدام در چند سال گذشته توفیق قابل ذکری به دست نیاوردند و عده‌ای از آنها نه تنها توفیقی نداشتند که نام‌شان در پرونده فساد هم وارد شد.  همانطور که قبلا هم اشاره کرده بودیم وظیفه مجمع فدراسیون فوتبال است که با ورود به شرایط مدیریتی فدراسیون ابهامات قانونی را برطرف کند. نمی‌شود که فردی به عنوان نماینده باشگاه‌ها وارد هیات‌رییسه شود ولی در هیچ تیمی مدیرعامل نباشد. نمی‌شود فردی که برای اداره فوتبال یک استان رد صلاحیت شده در اداره فوتبال کشور تصمیم‌گیر باشد. 

 

نظر شما