شناسهٔ خبر: 67350837 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

زاکانی: ما در پیگیری خودمان با مافیای فساد برخورد کردیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسانی که با سرمایه بادآورده یک شبه به یک جا رسیده‌اند درک درستی از کارگر ندارند. ما در پیگیری خودمان با مافیای فساد برخورد کردیم. کار آسانی نبود اما دلنشین بود. از ابرو و… باید می‌گذشتی تا بتوانی با این سرطان رخنه کرده برخورد کنی. این وظیفه ما بود که حق شما را از آنها بگیریم.

به گزارش شفقنا از مهر، علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ظهر دوشنبه ۴ تیرماه در سالن باشگاه رفاهی دانشگاه تهران در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان و کارآفرینان، گفت: امروز روز بسیار حساسی است و این ایام که مصادف شد با شهادت سیدالشهداء خدمت؛ یک فرصتی ایجاد کرد که در تراز این سید مردم دست به خدمت بزنند. راهی که شهید در جهت خدمتگزاری ایجاد کرد نباید -متوقف شود و- این پرونده بسته شود.

وی افزود: بعضی‌ها علاقمندند که به گذشته برگردند و خودشان در مافوق طبقات اجتماعی قرار بگیرند. باید حواسمان جمع باشد که فریب گفته‌ها و افکار آنها را نخوریم. مردم باید انتخاب کنند و بعد انتخاب نظارت کنند که آن قولی که به مردم داده شده به آن عمل می‌کنند یا خیر؛ امروز کشور سرمایه‌های زیادی دارد و برخی علاقه دارند این سرمایه‌ها در اختیار بخشی از جامعه باشد و اکثریت مردم از آن سرمایه‌ها محروم باشند. غده‌های سرطانی نفوذ و زد و بند در جامعه نفوذ کرده و شهید رئیسی برای از بین بردن اینها مسیری را آغاز کرد. در کشور هم امکانات وجود دارد هم خلاقیت و هم کارآفرینانی که می‌توانند گره‌های بزرگی از کشور را باز کند. بزرگترین قابی که گرفته می‌شود نام امسال است. جهش اقتصادی با مشارکت مردم. و عنصر اصلی این شعار شما مردم هستید.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: کسانی که با سرمایه بادآورده یک شبه به یک جا رسیده‌اند درک درستی از کارگر ندارند. ما در پیگیری خودمان با مافیای فساد برخورد کردیم. کار آسانی نبود اما دلنشین بود. از ابرو و… باید می‌گذشتی تا بتوانی با این سرطان رخنه کرده برخورد کنی. این وظیفه ما بود که حق شما را از آنها بگیریم. امروز وقتی چشم خود را بر حقیقت باز می‌کنیم و امکانی به عنوان یارانه انرژی برای مردم در نظر می‌گیریم تا همه ۸۵ میلیون ایرانی از یارانه انرژی برخوردار شوند و مردم در ثروت کشور مشارکت کنند.

این کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دو نگاه در کشور وجود دارد. یک نگاه غلط که می‌گوئید باید خلق ثروت کرد و از سرریز آن به مردم فقیر داد که اعتراض نکنند. نگاه دوم نگاه امام که می‌گویند خلق ثروت مبارک است اما باید با مشارکت مردم باشد و مردم شریک آن باشند. اما در دهه هفتاد و نود این دیدگاه فراموش شد و عده‌ای بر مردم حکومت کردند که به آنها خیانت کردند.

وی افزود: خان‌ها و خانچه‌ها هنوز در میدان هستند تا حق شما که با پینه‌های دستتان خدمت می‌کنید را بگیرند. بعد مسئولیت شهرداری لاستیک فروشی من را دید و گفت خانه‌ای دوطبقه داشتم و عده‌ای آمدند و گفتند ما می‌خواهیم خانه را از تو بخریم و یکی از آقازاده‌ها با همراهانش به بازدید خانه‌مان آمدند تا با قیمت کمی آن خانه را بگیرند. من موافقت نکردم و آنها دژبانی را مأمور کردند که من را به آن خانه جا ندهند. و بعد از مدتی فهمیدم برادر آقای روحانی پشت این ماجراست.

زاکانی گفت: من به مقام معظم رهبری گفتم خدا به من لطف کرد که ۶۰ ماه در جبهه کار کردم اما الان دارم توبه می‌کنم که چرا در جبهه بیشتر کار نکردم و باکیفیت بیشتری کار نکردم. این نگاه است که کشور را ارتقا می‌دهد. اما برخی می‌خواهند بر مدار مردم قدرت بگیرند. امروز در صحنه هستیم تا برای مردم خدمت کنیم. مملکت امکانات زیادی دارد. اما تعارفات نمی‌گذارد این امکانات به شما برسد.

وی افزود: قانون به دولت روحانی گفته بود ظرف ۶ ماه آئین نامه‌ای بنویسد که موظف کند کسانی که بیشتر وام ارزی گرفتند تسویه کنند. این قانون تصویب شد اما کسی پیگیری نکرد که آن پول را از آنها بگیرد. آنها به جایی نخواهد رسید و ننگ ابدی برای آنها خواهد بود. آنها نمی‌توانند با مکیدن شیره جان شما به جایی برسند.

وی گفت: رهبر انقلاب در اردیبهشت ۸۰ پیام هشت ماده‌ای دادند در مبارزه با فساد و به مسئولین کشور گفتند که مشروعیت شما در مبارزه با فساد و حق مردم را گرفتن است. انتصاب هیچکس حتی به بنده نباید مانع این شود که با فساد برخورد کنید. این باید رقم بخورد.

این کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما تمام خطوط مترو را فعال کردیم به غیر از یک خط که آن هم نزدیک است قراردادش بسته شود. عده‌ای دنبال این بودند که تهران را گران کنند و مردم را به حاشیه بردند و به دنبال آن کل کشور را گران کردند. ما می‌گوئیم کسی نباید علاوه بر درد بیماری درد بی پولی بکشد. کسی نباید گرسنه بخوابد. یارانه طلایی را برای کل ملت در نظر گرفتیم. کسی نباید در کشور ما بی سرپناه باشد. امکانات کشور زیاد است به شرطی که غیرت پیگیری برای مردم رقم بخورد و این امکان شدنی است.

نباید بازنشستگان ما حقوق غیر همسان بگیرند. منابع و امکانات آن هست. نیروهای شرکتی و کسانی که دغدغه این را دارند که فردا سر کار هستند یا خیر و حقوقشان داده می‌شود یا خیر باید سامان داده شوند. کسانی که خدمات فضای سبز ما را انجام می‌دهند و پاکبانان ما حقوقشان بسیار نازل بود که در دوره مسئولیت ما در شهرداری حقوق متعارف به آنها داده شد.

وی افزود: هر خانه باید بتواند یک کارخانه مولد باشد و ما یک اداره ایجاد کردیم که بتوانیم خانواده‌های عزیز در متن جامعه و درون خانواده تولیدات را طوری فراهم کنند که ما نمایشگاه‌هایی در سطح کشور ایجاد کنیم و علاوه بر این تولیدات خانواده‌ها را به کشورهایی مثل چین صادر کنیم. فقر هیچکس نباید مایه مباهات یک مسئول باشد. منطق مدیریتی قبل از ما این بود که می‌گفت معتادان کنار خیابان را باید رها کنیم. چون این هم یک سبک زندگی است. امروز کوه سنگی و شوش و دره فرحزاد که هزاران نفر معتاد در آن زندگی می‌کردند دیگر جای معتادان نیست و معتادان سامان گرفته‌اند.

زاکانی گفت: طوری می‌شود حکومت کرد که زنان سرپرست خانواده با افتخار زندگی خود را اداره کنند و فرزندان خانواده‌ها در مسیر رشد قرار بگیرند و این انتخاب، انتخابی است که به دست مردم رقم می‌خورد و آنچه که مردم انتخاب کنند برای ما با افتخار قابل قبول است. امروز نباید گذاشت که تفکر شهید رئیسی که تفکر خدمت به مردم بود به فراموش سپرده شود.

نظر شما