شناسهٔ خبر: 67350830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

تشکیل بخش ویژه بانوان جشن غدیر در زنجان

زهرا محمدی

مسئول بخش بانوان بزرگداشت غدیر در زنجان گفت: استان زنجان امسال برای اولین بار در کشور پیش‌قدم شده و در برنامه غدیر اقدام به تشکیل بخش ویژه بانوان کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، پروین داودی با بیان اینکه بانوان زنجانی همواره در عرصه‌های مختلف فرهنگی جزو اولین‌ها بودند، اظهار کرد: امیدواریم این روند در برنامه غدیر امسال نیز تداوم داشته باشند. 

مسئول بخش بانوان بزرگداشت غدیر در زنجان با یادآوری اینکه برنامه‌های امسال غدیر به طور کلی در دو بخش فرهنگی و اطعام دیده شده است، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی غرفه‌های مختلفی در زمینه ازدواج آسان، جوانی جمعیت، شهدای خدمت و … تدارک دیده شده و تلاش داریم تا مادران دیروز و دختران امروز همه برای برگزاری این جشن پای کار باشند. 

او با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی یک بخش ویژه نیز تدارک دیده شده است، ادامه داد: در قالب این بخش، گلدان‌های سفالی در نقاط مختلف شهر در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد تا نقاشی‌هایی را با همکاری اعضای خانواده با مضمون غدیر بر روی گلدان‌ها خلق کرده و در روز غدیر این گلدان‌ها به همراه گل تحویل ستاد داده شود. 

داودی، از پویش نذر گل به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های بخش فرهنگی بزرگداشت غدیر ویژه بانوان در زنجان یاد کرد و گفت: در این پویش بانوان گل‌هایی را که در منزل دارند، به عشق امیرالمومنین (ع)  قلمه می‌زنند و در روز عید غدیر تحویل بخش بانوان این ستاد می‌دهند تا این گل‌ها به همراه گلدان و به صورت هدیه در اختیار عموم قرار گیرد. 

مسئول بخش بانوان بزرگداشت غدیر در زنجان تصریح کرد: گروه‌های هنری نیز مسؤولیت فراهم کردن هدایا و بسته‌های فرهنگی برای دختران جوان و بزرگسالان را در روز عید غدیر خواهند داشت. 

او با بیان اینکه در بخش اطعام نیز نزدیک به ۱۰ دیگ آش طبخ و به همراه نان محلی در بسته‌بندی‌های مخصوص توزیع خواهد شد، خاطرنشان کرد: از همه بانوان انتظار داریم در برگزاری این جشن پای کار باشند تا بتوانیم جشنی در شأن امام اول شیعیان برگزار کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما