شناسهٔ خبر: 67350828 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پس از گلایه نتانیاهو از تاخیر در ارسال تسلیحات، هواپیمای باری آمریکا در اسرائیل فرود آمد

صاحب‌خبر -

شفقنا-در سایه تداوم جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و تبادلات روزانه آتش با حزب‌الله لبنان، یک هواپیمای باری آمریکایی امروز دوشنبه در اسرائیل فرود آمد که ظاهراً حامل سلاح و مهمات بود.

به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل، علناً از تأخیر آمریکا در تأمین سلاح به این رژیم انتقاد کرده بود؛ امری که باعث تنش بین  این دو متحد شد.

رادیو ارتش اسرائیل امروز دوشنبه اعلام کرد با توجه به ادعای نخست وزیر (نتانیاهو) مبنی بر تاخیر در ارسال تسلیحات از آمریکا، طی دقایقی گذشته یک فروند هواپیمای باری C17 آمریکایی که برای حمل کالا استفاده می‌شود، در اسرائیل به زمین نشست.

تا به این ساعت، هیچ بیانیه رسمی از سوی اسرائیل یا دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در این باره منتشر نشده است.

اوایل ژوئن امسال، اسرائیل قراردادی برای خرید 25 جنگنده آمریکایی اف-35 به ارزش 3 میلیارد دلار امضا کرد.

در آوریل گذشته هم بایدن بسته کمکی به اسرائیل به مبلغ 26.4 میلیارد دلار امضا کرد که شامل 14 میلیارد دلار کمک نظامی بود.

اسرائیل با حمایت آمریکا به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد و قطعنامه‌های شورای امنیت برای توقف فوری این جنگ و دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری برای پایان دادن به تهاجم به رفح (جنوب) و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی را نادیده می‌گیرد.

وزارت بهداشت غزه در جدیدترین آمار خود اعلام کرده است در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه از ۷ اکتبر تاکنون ۳۷ هزار و ۵۹۸ فلسطینی به شهادت رسیده و ۸۶ هزار و ۳۲ نفر زخمی شده‌اند.

متن این خبر در آناتولی

نظر شما