شناسهٔ خبر: 67350585 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تورم ماهانه کالاهای خوراکی در مسیر صعود+‌ نمودار

اکوایران : از سوی دیگر این آمار نشان می‌دهد تورم سالانه کالاهای خوراکی و غیرخوراکی با کاهش نسبت به اردیبهشت ماه همراه بوده که انتظار می‌رود این روند برای کالاهای خوراکی ادامه پیدا نکند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود تورم کالاها و خدمات را برای خرداد ماه سال ۱۴۰۳ اعلام کرد. بر اساس این آمار تورم ماهانه و نقطه‌ای کالاهای خوراکی نسبت به اردیبهشت ماه افزایشی بوده است. از سوی دیگر تورم ماهانه کالاهای غیرخوراکی نسبت به اردیبهشت ماه کاهش را تجربه کرده است.

از سوی دیگر این آمار نشان می‌دهد تورم سالانه کالاهای خوراکی و غیرخوراکی با کاهش نسبت به اردیبهشت ماه همراه بوده که انتظار می‌رود این روند برای کالاهای خوراکی ادامه پیدا نکند.

030403

تورم ماهانه کالاهای خوراکی در مسیر صعود

بررسی آمارهای تورم کالاهای خوراکی نشان می‌دهد تورم ماهانه این کالاها در خردادماه نسبت به اردیبهشت افزایشی بوده است. بر این اساس تورم ماهانه کالاهای خوراکی در اردیبهشت ماه سال جاری معادل ۱.۸ درصد بوده که با افزایش به ۴.۲ درصد در خردادماه رسیده است. بررسی روند تورم ماهانه نشان می‌دهد تورم ماهانه خرداد از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون بیشترین سطح را به خود اختصاص داده است.

مشروح این گزارش را در اکوایران با تیتر «اصابت تورم به خوراکی‌ها در پایان بهار ۱۴۰۳» بخوانید.

نظر شما