شناسهٔ خبر: 67350103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ترافیک جاده گنجنامه با ایجاد راه برگشت کاهش یابد

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، گفت: مسیر گردشگری گنجنامه مسیر پر‌ترافیکی است و باید شورای شهر و شهرداری برای راه برگشت آن، مسیری بدون آسیب به فضای سبز و کوهستان طراحی و پیش‌بینی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله حبیبب شعبانی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از 21 طرح عمرانی و تفریحی منطقه یک شهردرای همدان با تبریک فرارسیدن عید‌ غدیر و گرامیداشت یاد شهدای خدمت، اظهار داشت: مردم در عبور از این مسیر تفریحی و جاذبه گردشگری شناخته شده همدان با مشکلات زیادی مواجه هستند، پس باید برای کاهش این مشکل تدبیری اندیشیده شود.

وی افزود: سرانه فضای سبز منطقه یک شهرداری همدان سرانه مناسب و زیر‌ساخت‌های خوبی در این حوزه دارد، اما به لحاظ ترافیکی مردم کوی مدرس در مضیقه هستند و باید برای اجرای طرح تقاطع غیر‌همسطح مدرس اقدام جدی انجام شود و اگر مشکلی برای اجرای طرح وجود دارد سریع آن را  حل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تشکر از تلاش شهرداری برای بهبود وضعیت محله، تصریح کرد: زمین فوتبال که بهره‌برداری شد (بوستان بنفشه) برای ایجاد و افزایش نشاط و شادی مردم منطقه نقش موثری دارد، اما به لحاظ محدودیت‌های موجود استاندارد ندارد که به هر حال فضای مناسب برای اهالی ایجاد شده است، همچنین جمعه بازار که این حوالی برپا می‌شود نیز مورد اعتراض مردم است که شهرداری باید برای آن فکری کند.

شعبانی از شهرداری همدان خواست تا در مراسم بهره‌برداری‌های هر منطقه شهرداری یکی از اهالی آن منطقه نیز مطالبی را بیان کند.

شهردار منطقه یک همدان نیز با یاد‌آوری این‌ که شهرداری منطقه یک افزون بر وظایف محوله در منطقه برای اجرای طرح‌های فر‌امنطقه‌ای شهری نیز کمک کرده است، گفت: از نمونه این فعالیت‌‌ها، تامین 80 میلیارد‌تومان اعتبار تکمیل طرح تقاطع غیر‌همسطح سردار شهید حاج حسین همدانی(1402-1403)، خرید دیتا سنتر شهرداری همدان، ساختمان سازمان بار و مسافر و غیره بوده است.

مرتضی حضرت‌زاده، افزود:  طرح عمرانی منطقه‌یک شهرداری همدان با هزینه کرد 115 میلیارد‌ تومان بهره‌برداری خواهد شد که البته به دلیل محدودیت‌های موجود زمین ورزش چمن مصنوعی منطقه با این مشخصات ساخته شد محدویت هم نبود امکان قطع درخت بود. افزون بر آن در ماه‌های پیش رو طرح های دیگر به مانند ساختمان تجاری شهید فهمیده با 3 هزار‌ مترمربع، ساختمان چند‌منظوره کوی مدرس با 1300 متر‌مربع، بوستان موضوعی کودکان کم توان با 10 هزار‌متر‌مربع است که پیشرفت‌ کاری 60 درصد دارد.

وی با یاد‌آوری این‌که بوستان موضوعی یاد شد بی‌نظیر در کشور است، بیان کرد: طرح تقاطع غیر‌همسطح مدرس همدان  از دیگر‌های طرح‌های در دست اجرا است، برای مسیر گردشگری گنجنامه در مسیر رود‌خانه یک مسیر گردشگری از انتهای کوی مدرس به سمت عبا‌س‌آباد اجرا خواهد شد که نیازمند کمک همه دستگاه‌های متولی مرتبط است.

انتهای پیام/

نظر شما