شناسهٔ خبر: 67350028 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نتانیاهو از کمیته تحقیقاتی فساد در خرید زیردریایی هشدار دریافت کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- نخست وزیر اسرائیل از کمیته تحقیقاتی فساد در خرید زیردریایی هشداری تازه دریافت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: یک کمیسیون اسرائیلی که به تخلفات مشکوک در خرید دولتی زیردریایی ها و قایق های موشک‌انداز از آلمان رسیدگی می کند، روز دوشنبه به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر هشدار داد. این هیئت به نتانیاهو اطلاع داد که بر اساس شواهد جمع‌آوری‌شده تاکنون، در نهایت می‌تواند مشخص کند که او از موقعیت نخست‌وزیری خود بین سال‌های 2009 تا 2016 برای روشن کردن خریدها بدون روند قانونی استفاده کرده است.

این هیئت در تصمیم کتبی خود که روز دوشنبه علنی شد، گفت: با این کار او (نتانیاهو) امنیت کشور را به خطر انداخت و به روابط خارجی و منافع اقتصادی اسرائیل آسیب رساند.

نتانیاهو در پاسخ گفته که این زیردریایی‌ها برای امنیت اسرائیل «در تضمین موجودیت آن در برابر ایران که تلاش می‌کند ما را نابود کند» بسیار حیاتی هستند.

در بیانیه دفتر وی آمده است: «تاریخ ثابت خواهد کرد که نخست‌وزیر نتانیاهو در این موضوع نیز حق داشته و تصمیمات درستی برای امنیت اسرائیل گرفته است».

این کمیسیون که در دولت قبلی در سال 2022 تأسیس شد اعلام کرد: به زودی بخش‌های طبقه‌بندی نشده از شواهد جمع‌آوری‌شده در جریان تحقیقات درباره این معامله را به ارزش صدها میلیون دلار منتشر خواهد کرد.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما