شناسهٔ خبر: 67349582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وضعیت هوای قم بازهم ناسالم شد

وضعیت هوای شهر قم امروز هم همانند روزهای گذشته در وضعیت ناسالم قرار دارد.

صاحب‌خبر -

مهران حیدری بنی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: از عصر امروز شاهد افزایش ابر در استان قم خواهیم بود و رگبار و رعد و برق در برخی ساعات، وزش باد شدید و در پی آن پدیده گرد و خاک در برخی نقاط استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: این شرایط سبب صدور هشدار نارنجی آب و هوایی شده است.

مدیرکل هواشناسی قم گفت:‌ از اواخر امشب شاهد کاهش ابر خواهیم بود و فردا تا ظهر وضع هوای استان صاف تا کمی ابری است و مجدداً از عصر فردا وزش باد شدید و گرد و خاک به مهمترین پدیده آب و هوایی استان تبدیل خواهد شد.

حیدری بنی، بیشینه دمای امروز قم را 39 درجه و کمینه آن را 25 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و با اشاره به پیش بینی افزایش دو درجه ای برای دمای هوای فردا تصریح کرد: بیشینه دمای فردا به 41 درجه خواهد رسید و کمینه 26 درجه سانتیگرادی را برای فردا انتظار خواهیم داشت.

هوای قم در یک چهارم فصل بهار ناسالم بود

محمدحسین بازگیر مدیرکل محیط زیست قم نیز در گفت‌گو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه هوای استان در وضعیت ناسالم قرار دارد، اظهار داشت: امروز هم هوای قم برای گروههای حساس ناسالم است . 

وی افزود: با توجه به اطلاعات ایستگاههای سنجش آلودگی هوا، امروز هم شاخص کیفیت هوا AQI=121 بوده و به علت آلاینده ذرات معلق (PM10 و PM2.5) در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. در این شرایط، افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: با شروع روزهای گرم سال، پدیده گرد و غبار بار دیگر مهمان ناخوانده قمی ها شده و روزهای ناسالمی را برای همشهریان رقم زده است. 

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری، 23 روز یعنی حدود یک چهارم روزهای گذشته، هوای قم در وضعیت ناسالم قرار داشته است، خاطرنشان کرد: از این میان 18 روز برای گروههای حساس و 5 روز برای عموم مردم هوا ناسالم بوده است. 

 

تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوا 

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه در فصل بهار امسال، 9 روز هوا پاک و 61 روز هوا در وضعیت قابل قبول بوده است، تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته، 20 روز هوا ناسالم و 73 روز پاک و قابل قبول بوده است. 

وی منشأ گرد و غبار روزهای گذشته را از سمت جنوب استان قم و شهر کاشان عنوان کرد و افزود: امیدواریم با اجرای هرچه سریعتر مصوبات ملی و استانی و اهتمام تمامی دستگاههای اجرایی به وظایف محوله، شاهد کاهش گرد و غبار در استان قم باشیم.

بازگیر اظهار داشت: در پی تشدید آلودگی هوا و هشدار هواشناسی مبنی بر تداوم این شرایط، کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان قم، شب گذشته تشکیل جلسه داد.

انتهای پیام/

نظر شما