شناسهٔ خبر: 67349196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های اردبیل:

انتخابات عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی است

اردبیل- رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: انتخابات عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهمترین مجرای تحقق حاکمیت مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام عبدالله حسنی با صدور بیانیه ای با دعوت از مردم برای حضور در انتخابات اظهار کرد: در نظام مردم‌سالاری جمهوری اسلامی ایران به طور متوسط هر ساله شاهد برگزاری یک انتخابات برای گزینش ارکان مختلف نظام بوده‌ایم که نشان از حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش است.

وی تصریح کرد: در همین راستا مردم ایران در سال ۱۴۰۰ و در جریان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شخصیتی را به این مسئولیت برگزیدند که گذر زمان ابعاد شخصیتی از جمله تواضع، مدیریت قوی و جهادی و شوق خدمتگزاری او را بیش از پیش بر همگان نمایان ساخت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: صد افسوس که عمر حضور شهید آیت‌الله رئیسی در این مسئولیت چندان دوام نیافت و سانحه سقوط بالگرد در یک روز اردیبهشتی غمبار، ملت ایران را از چهره‌ای که به حق، خادم جمهور و رئیس جمهور تراز نظام اسلامی بود، محروم کرد.

حجت‌الاسلام حسنی افزود: واقعیتی که مردم ایران با حماسه عظیم حضور در مراسم تشییع و وداع با پیکر رئیس جمهور شهید و سایر شهدای راه خدمت با صدای رسا تأیید کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با این وجود همان‌گونه که مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید کردند، اگر چه ملت ایران این شهدا را از دست داد ولی مسیر پرافتخاری که در حال طی شدن هست و پرچمی که شهید رئیسی به اهتزاز درآورده بود، بر زمین نخواهد ماند.

حجت‌الاسلام حسنی اضافه کرد: به همین منظور بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ملت ایران در یک جمعه انتخاباتی دیگر پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد تا چهاردهمین دولت نظام جمهوری اسلامی ایران را انتخاب کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل بیان کرد: اصل مشارکت و نقش مردم در انتخابات که با همدلی و پایبندی به ارزش‌ها و تداوم راه امام راحل و شهدا بار دیگر شاهد رقم خوردن صحنه‌های حماسه حضور مردم در انتخابات خواهیم بود.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: مردم آگاه و خبیر ایران با اتکا به بصیرت خود و نیز مروری بر تجربیات چهار دهه گذشته و نیز مشاهده تحولات عرصه میدانی از میان کاندیداهایی که طبق نظر شورای نگهبان صلاحیت‌های اولیه را برای تصدی مسئولیت ریاست جمهوری دارا هستند، باید شایسته‌ترین‌های آنها را برای تداوم راه رئیس جمهور شهید انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام حسنی تصریح کرد: ملت ایران با مشارکت و انتخاب فرد اصلح به دشمنان ثابت خواهد کرد که ایران اسلامی علی‌رغم اینکه در غم از دست دادن شهدای خدمت عزادار است اما روز به روز قدرتمندتر از دیروز این راه پرافتخار را با صلابت ادامه خواهد داد.

وی گفت: دانشگاهیان که به عنوان بخشی از جامعه نخبگانی که مسئولیت هدایت و روشنگری آحاد جامعه را بر عهده دارند و بر مبنای فرمان قرآن به مؤمنان برای «تواصی به حق» هستند، در میان مردم جامعه روشنگری کرده و مشارکت در انتخابات و انتخاب احسن را به آنها توصیه کنید.

حجت‌الاسلام حسنی افزود: بدیهی است در این مسیر شرط اول آشنایی کافی با ملاک‌های انتخاب اصلح و احسن است که بخشی از این ملاک‌ها از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی نظیر ایمان و آماده بودن برای حضور در میدان‌های انقلاب، تعهد و کارآمدی، داشتن قصد خدمت، اهمیت دادن توأمان به دین و معیشت مردم، پیرو خط امام، متصل نبودن به کانون‌های قدرت و ثروت، دلسوز بودن برای طبقات محروم، ساده‌زیستی، انقلابی و مؤمن و شجاع، مخالفت جدی با فساد و اشرافی‌گری، خوشنام، معتقد به جوانان، دارای برنامه، بی‌اعتمادی به دشمنان است.

وی عموم جامعه دانشگاهی اعم از اساتید، دانشجویان، کارکنان، کارمندان دانشگاه‌ها و مراکز تابعه را به خلق حماسه‌ای دیگر در روز ۸ تیرماه ۱۴۰۳ و انتخاب رئیس جمهوری شایسته ملت ایران دعوت کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم این روز طلیعه صبحی جدید در سپهر سیاست، اقتصاد و فرهنگ کشور و زمینه‌ساز روی کار آمدن دولتی در تراز انقلاب اسلامی و شایسته ملت فهیم و تمدن‌ساز ایران باشد که مسیر پرافتخار شهید رئیسی را بتواند با قوت ادامه دهد.

نظر شما