شناسهٔ خبر: 67349025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نخبگان به مسائل قومیتی در کردستان دامن نزنند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ترویج خشونت، ترویج نافرمانی مدنی، مطالبات غیرقابل انجام، طرح مسائل قومیتی، دامن زدن به ذهن‌های آشفته کار نخبگان نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در همایش گفتمان‌سازی در خصوص همگرایی و هم‌افزایی انتخابات در جمع فرهیختگان، نخبگان و فعالان اجتماعی که در سالن جلسات کانون پرورش فکری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: از روزی که به عنوان نماینده ولی فقیه به کردستان آمده‌ام، صدها ساعت در مورد تاریخ، گذشته، فرهنگ، سیاست‌ها، رسانه‌های داخلی و خارجی مطالعه کرده‌ و با نخبگان و فرهیختگان نشست‌های متعددی برای توسعه کردستان داشته‌ام.

وی با تأکید بر اینکه نسبت و رویکرد نخبگان با مسئله انتخابات باید مشخص شود، گفت: سؤال اینجاست که آیا نخبگان در تلاش برای ترویج انتخابات هستند یا نه به عنوان مغز متفکر و قدرت بالا خواهان کار اجرایی هستند، نیاز به مشاوره و بحث در این راستا بسیار مهم است، نخبگان نباید حرف سطحی بزنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه 6 نفر کاندیدای ریاست جمهوری مورد تأیید شورای نگهبان و عصاره کشور است، گفت: نخبگان به موضوعات بزرگ فکر می‌کنند، بحث کردن در مورد موضوعات انتخاب مدیران شیعه و‌ سنی در کردستان بسیار گسترش یافته، در حالی‌که نباید به مسائل دامن زد. اگر یک کاتولیگ هم به کردستان بیاریم که از لحاظ توسعه اقتصادی نفسی بکشد، قطعاً همه طرفدارش خواهند شد.

وی بیان کرد: نخبگان سطح افکار و نظرات خود را بالا برده و به مسایل سیاسی، قومی و مذهبی فکر نکنند، در آسیب‌شناسی کردستان متوجه شدم مقابل توسعه و‌ پیشرفت کردستان را با ارائه مباحث شیعه و‌ سنی می‌گیرند، همه ایرانی و مسلمان هستیم، دنبال خدمت‌رسانی باشیم.

پورذهبی با تأکید بر اینکه خواسته‌های مدنی، پیشرفت و توسعه کردستان را به مسائل و پویش‌های قومی، مذهبی سیاسی تبدیل نکنیم، عنوان کرد: ترویج خشونت، ترویج نافرمانی مدنی، مطالبات غیرقابل انجام، طرح مسائل قومیتی، دامن زدن به ذهن‌های آشفته کار نخبگان نیست و نباید این موضوعات در استان گسترش دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: امیدوارم همه با هم هشتم تیرماه با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی، بار دیگر در انتخابات شرکت و وفاداری خود را به انقلاب ثابت کنیم.

انتهای پیام/484/

نظر شما