شناسهٔ خبر: 67348926 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نگرانی اروپایی‌ها از گسترش دامنه جنگ غزه؛ وزیر خارجه آلمان راهی خاورمیانه می‌شود

صاحب‌خبر -

شفقنا-«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت:« منطقه در آستانه گسترش جنگ از غزه به لبنان قرار دارد.»

به گزارش شفقنا به نقل از العربی الجدید، بورل پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ در جمع خبرنگاران افزود: «خطر تأثیر این جنگ بر جنوب لبنان و گسترش آن روز به روز در حال افزایش است، ما در آستانه جنگی هستیم که دامنه آن در حال گسترش است.»

در همین ارتباط، «آنالنا بائربوک»، وزیر امور خارجه آلمان با بیان اینکه قصد دارد به زودی به لبنان سفر کند، وضعیت مرزهای جنوبی را نگران‌کننده توصیف کرد و افزود: «هر گونه تشدید تنش بیشتر برای مردم منطقه فاجعه‌بار خواهد بود.»

بر اساس اظهارات پیشین سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان، بیربوک بلافاصله پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، امروز دوشنبه به اسرائیل سفر خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان تاکید کرد:بیربوک در رام‌الله با «محمد مصطفی» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و سپس برای گفت‌وگو با مقامات لبنان راهی بیروت خواهد شد. این سفر در پی تشدید بمباران متقابل میان نیروهای اسرائیلی و حزب الله در جبهه جنوب لبنان و با توجه به اظهارات و تهدیدهای اسرائیل مبنی بر احتمال آغاز جنگ همه جانبه برای عقب راندن حزب الله و بازگرداندن شهرک‌نشینان به خانه‌هایشان صورت می‌گیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران:هر گونه حمله به لبنان با پاسخ سخت مقاومت مواجه خواهد شد

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران در گفتگویی درباره ادعای برخی مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر جنگ فراگیر با جبهه مقاومت اظهار داشت: پس از عملیات «وعده صادق» شرایط و معادلات در منطقه غرب آسیا دستخوش تغییر شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه عملیات «وعده صادق» بسیاری از فرمول‌های قدیمی را تغییر داد و امروز وضعیت جدیدی در منطقه حاکم شده است، افزود: ایران اسلامی به عنوان یک قدرت نوظهور در منطقه با موشک‌باران مواضع رژیم منحوس صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، توانمندی خود را به منصه ظهور رسانده است.

امیر حیدری سپس با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه گفت: رژیم صهیونیستی دچار سردرگمی شده و در باتلاق غزه فرو رفته است؛ همچنین تهدیدات این رژیم علیه حزب‌الله لبنان موضوع جدیدی نیست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان با تأکید بر توانمندی بالای جبهه مقاومت تصریح کرد: در صورت حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و آغاز درگیری گسترده با حزب‌الله، محور مقاومت سکوت نمی‌کند و پاسخ سختی به شرارت‌های صهیونیست‌ها خواهد داد.

وزیر خارجه یونان: تهدیدهای حزب الله علیه قبرس غیرقابل قبول است

در همین حال، «جورج گراپتریتیس»، وزیر امور خارجه یونان گفت: «تهدیدات حزب الله لبنان علیه قبرس غیرقابل قبول است و اتحادیه اروپا در برابر همه این تهدیدها در کنار کشورهای عضو خواهد بود.»

وی پس از ورود به بروکسل برای شرکت در نشست ماهانه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران افزود: «تهدید مستقیم علیه یک کشور مستقل در اتحادیه اروپا کاملا غیرقابل قبول است.»

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیر خود به قبرس هشدار داد که در صورت قرار دادن فرودگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی خود در اختیار رژیم صهیونیستی برای حمله به لبنان با قبرس مانند کشور متخاصم و شریک در تجاوز برخورد خواهد کرد.

متن این گزارش در العربی الجدید

نظر شما