شناسهٔ خبر: 67348522 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

کشف ۲۵ تن مواد مخدر در تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف ۲۵ تن مواد مخدر در سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس تهران بزرگ در مراسم امحا 16 تن مواد مخدر که صبح امروز در کهریزک برگزار شد؛ ضمن عرض تبریک عید غدیر اظهار کرد: در آستانه چهلم پرواز اردیبهشت هستیم و من از دست دادن شهید جمهور شهید رییسی 9 را تسلیت می گویم. و انشالله خداوند به ما توفیق دهد خدمت گذار باشیم.

وی افزود: در آستانه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر هستیم. مبارزه با مواد مخدر یکی از اولویت های مهم ماست. آثار و تبعات که این مواد مخدر بسیار است همچنین آثاری که روی  سلامت جامعه می گذارد. همچنین مواد مخدر ابزاری است توسط دشمنان که می خواهند جوانان را از بین ببرد بنابراین اولویت ماست.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر  باعث افتخار ماست. پلیس مبارزه با مخدر  بیش از 4 هزار شهید و 12هزار جانباز تقدیم کرده اما همچنان همکاران ما آماده رشادت هستند و به واقع از سریازان گمنامی هستند که در گمنامی و سخت ترین شرایط مبارزه می کنند.

محمدیان گفت: جا به جایی، خرید فروش و نگه داری مبارزه و مبارزه با آن معمولا پنهان انجام می شود به همین دلیل سختی های زیادی دارد اما در سال های گذشته امکانات خوبی را در اختیار پلیس قرار گرفته همچنین ارتقا آموزش ها باعث شده برای این ماموریت در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی افزود: در گذشته اتهام تولید کنندگی و یا ارتباط برای قاچاق بین المللی مواد مخدر به کشور ما وارد شده بود اما اکنون این اتهام از بین رفته و شاهد هستیم کشفیات ما افزایش پیدا کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: همکاران من در پایتخت شبانه روزی تلاش کردند و سال گذشته 25 تن انواع مخدر کشف شد.

محمدیان گفت: مردم می پسندند که در سطح شهر هیچ معتاد متجاهری دیده نشود  و یا توزیع کننده ای وجود نداشته باشد. در بازدید سردار رادان به مردم قول دادند که در قالب طرح نیامده ایم بلکه به عنوان یک پبارزه مستمر آمده ایم و شبانه روز حصور خواهیم داشت تا این صحنه های زشت از شهر پاک شود. در حال حاضر  نتیجه این برخوردها قابل مشاهده است سال ها در برخی نقاط شهر صحنه هایی از خوابیدن تردد و خرید و فروش مواد مخدر را شاهد بودند اما امروز نسبتا این شرایط بسیار بهبود یافته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: امروز در  دو شیفت صبح و شب همه همکاران در تهران را بسیج کرده ایم و خیلی کمتر در خیابان ها معتاد متجاهر پیدا می شود.

محمدیان گفت: با هماهنگی ها دستگاه های مختلف توسط  شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، همه دستگاه ها پای کار هستند و ما خسته نمی شویم. تنها در سال گذشته 85 هزار نفر جمع آوری شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: شهید رییسی با جدیت وارد این موضوع شدند و محلات جنوب شهر را دیدند که شهردار تهران به عنوان اجتماعی ایشان انتخاب شدند و همه دستگاه ها در این مسئله سهیم شدند.

محمدیان گفت:مراکز ماده 16 نیز ساماندهی شدند در گذشته جمع آوری و ترک داده می شدند و سپس آزاد می شدند اما امروزه این مراکز محلی برای آموزش هستند و در مرکز سروش و مرکز محمد سول الله سپاه اجرا می شود.

وی افزود: ما امروزه مددجویانی داریم که حاضر به ترک مرکز نیستند زیرا در این مرکز آموزش می بینند و کار پیدا می کنند. در اینجا جا دارد سایر دستگاه ها پای کار بیایند و این افراد را که هم پاک شده اند و هم کاری یاد گرفته اند را تحت پوشش قرار گیرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد:  در سال جاری 5 هزار600 کیلوگرم مواد مخدر طی 80 روز کشف شد. همچنین حدود 8  هزار نفر توزیع کننده جز و حامل مواد مخدر و 12هزار نفر  مشکوک به اعتیاد جمع آوری شدند.

محمدیان گفت:در این مراسم که 16 تن مواد مخدر امحا شد، طی 14 ماه گذشته کشف شده بودند و امکان بازگشت این مواد به چرخه دارویی کشور نبود به همین دلیل امحا شدند.

وی به توزیع کنندگان و قاچاقیان هشدار داد که هر چه زودتر دست از این جرایم بردارند زیرا پلیس با این مسئله به صورت جدی برخور  می کند.

نظر شما