شناسهٔ خبر: 67348045 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

مرکز نظرسنجی متا منتشر کرد:

سبد رأی نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم

بر اساس آخرین نظرسنجی متا، میزان مشارکت مردم در دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری، ۵۱.۷ درصد پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از سراج24، در این نظرسنجی که در تاریخ ۲ و ۳ تیرماه انجام شده است، میزان سبد رای نامزدهای احتمالی انتخابات مورد مطالعه قرار گرفته است.

 بر اساس داده‌ها، ۲۴.۴ درصد از مشارکت کنندگان قطعی و احتمالی در انتخابات، گفته‌اند به آقای مسعود پزشکیان رای خوهند داد. آقای محمدباقر قالیباف با ۲۳.۴ درصد رای و آقای سعید جلیلی با ۲۱.۵ درصد به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. 

 آقایان قاضی‌زاده با ۴.۵ درصد زاکانی و پورمحمدی به ترتیب با ۲.۴ درصد و ۲ درصد در مراحل بعدی از نظر مردم قرار دارند. همچنین براساس این نظرسنجی، ۲۱.۸ درصد از مردم هنوز تصمیم نگرفته‌اند که رأی خودرا به نفع کدام نامزد به صندوق بیندازند.

 داده‌های این نظرسنجی از "پانل ملی متا" با نمونه ۱۵۰۰ نفری گردآوری و با روش مدل‌سازی جمعیتی تحلیل شده است.



سهم نامزدهای انتخاباتی از سبد رأی یکدیگر چه میزان است؟
یکی از مهم‌ترین سؤالات در ایام انتخابات، سهم نامزدها از سبد رای یکدیگر است. بر این اساس از رأی‌دهندگان به هر نامزد پرسیده شده است «در صورتیکه نامزد مورد نظر شما از رقابت در انتخابات انصراف دهد شما به کدام یک از نامزدهای دیگر رأی می‌دهید؟»
داده‌های این نظرسنجی از پانل ملی متا با حجم‌نمونه ۱۵۰۰ هزارنفری گردآوری و با روش مدل‌سازی جمعیتی تحلیل شده است. سایر نتایج این نظرسنجی در روزهای آتی منتشر خواهد شد.



آراء شرکت‌کنندگان در دوگانه‌های انتخاباتی
در این نظرسنجی که درتاریخ ۲و۳ تیرماه انجام شده سبد آرای برخی نامزدهای انتخاباتی بصورت دوگانه موردسنجش قرارگرفته است.

براساس داده‌ها در دوگانه آقایان پزشکیان و قالیباف ۵۰.۳٪ مشارکت کنندگان قطعی واحتمالی درانتخابات گفته‌اند به آقای قالیباف رأی خواهندداد و ۳۷٪ به آقای پزشکیان رأی خواهندداد. همچنین درچنین وضعیتی۱۲.۷٪ ازشرکت‌کنندگان انتخابشان هیچکدام ازاین دونفر نخواهدبود.




به این ترتیب آنگاه که از دوگانه آقایان پزشکیان و جلیلی پرسش صورت گرفته است ۴۶٪ به آقای جلیلی رأی خواهندداد و ۴۲٪ رأی‌شان آقای پزشکیان خواهدبود. همچنین۱۲٪از ایرانیان درچنین دوگانه‌ای به هیچکدام رأی نخواهندداد.

در دوگانه آقایان جلیلی و قالیباف آقای قالیباف۴۰.۵٪ وآقای جلیلی۳۸.۵٪ آراء را ازآن خود خواهندکرد. دراین دوگانه، ۲۱٪ از شرکت کنندگان حاضر به رأی به هیچکدام ازاین دونامزد محترم نیستند. 

داده‌های این نظرسنجی از پانل ملی متا بانمونه ۱۵۰۰نفری گردآوری و باروش مدل‌سازی جمعیتی تحلیل شده است.
 

نظر شما