شناسهٔ خبر: 67347972 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین اخبار انتخابات 1403؛ پورمحمدی: حق نداریم ارزش‌های دینی را به زور به مردم تحمیل کنیم/ پزشکیان: نگذارید اقلیت بر سر کار بیاید/ جلیلی: هنوز کسی نتیجه انتخابات را نمی‌داند/زاکانی: نباید گذاشت که تفکر شهید رئیسی که تفکر خدمت به مردم بود به فراموش سپرده شود/ رجایی: آرای پزشکیان روز به روز بیشتر می‌شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- سه روز تا برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده در این مدت مراکز و نهادهای فرهنگی و سیاسی در تلاش برای انتشار آخرین نظرسنجی ها از میزان مشارکت مردم و سهم نامزدهای انتخاباتی از سبد رای است.

در ادامه به بازتاب آخرین اخبار در حوزه انتخابات می پردازیم:

ستاد انتخابات: مناظره امشب ساعت ۲۳ به پایان می‌رسد

ستاد انتخابات رسانه ملی اعلام کرد: با توجه به مناظره پنجم که فردا ظهر برگزار می‌شود مناظره امشب یک ساعت زودتر و ساعت ۲۳ به پایان می‌رسد.

سخنگوی ستاد انتخابات اعلام کرد؛ آغاز انتخابات؛ ساعت ۸ صبح ۸ تیر

محسن اسلامی در نشست خبری اظهار کرد: روز جمعه ۸ تیر راس ساعت ۸ صبح انتخابات در سراسر کشور و خارج کشور آغاز می شود. ۱۰ ساعت مدت زمان اخذ رأی است، اما تشخیص تمدید بر عهده وزیر کشور است. متن کامل این خبر 

ستاد انتخابات شهرستان تهران: تاکنون تخلف انتخاباتی در کلان شهر تهران ثبت نشده است

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: تاکنون تخلفی در حوزه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در کلان شهر تهران ثبت نشده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار زاکانی: مدیریت زمانی اثر گذار است که با علم و تقوا همراه باشد

حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در در دیدار علیرضا زاکانی با تبریک عید سعید غدیر خم وحدت در جامعه اسلامی را مهم دانسته و بیان داشتند: مدیریت زمانی اثر گذار است که با علم و تقوا همراه باشد.

پورمحمدی: حق نداریم ارزش‌های دینی را به زور به مردم تحمیل کنیم

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ در نشستی که به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در سالن شهید رجب‌بیگی دانشکده فنی برگزار شد، اظهار کرد:   ما برای تحقق ارزش‌های دینی از ابتدای زندگی سیاسی خود در پیش از انقلاب تلاش کردیم و هرگز هم تصور نمی‌کردیم حکومت هم تشکیل بدهیم اما در عین حال، حق نداریم ارزش‌های دینی را به زور به مردم تحمیل کنیم بلکه باید منطق در این زمینه عمل کرد.. متن سخنان کامل پورمحمدی

پزشکیان: نگذارید اقلیت برسرکار بیاید

دکتر مسعود پزشکیان صبح امروز در تالار شباهنگ شهریار در جمع پرشور حامیان خود حضور پیدا کرد و گفت: : تمام کسانی که قهر کردند، یعنی رای به اقلیت دادن. باید به صحنه بیایید و نگذارید اقلیت برسرکار بیاید. هر یک از شما یک ستاد هستید. باید فریاد عدالت و انصاف را در جامعه بلند کنید. حق ندارند اجحاف و تبعیض را بزرگ کنند‌.متن کامل صحبت های پزشکیان

جلیلی: «هنوز کسی نتیجه انتخابات را نمی‌داند»

دکتر سعید جلیلی کاندیدای انتخابات رئیس جمهوری به خبرنگار جماران گفت: امروز اگر قدرتی برای ما ایجاد شده این است که هم جمهور پای کار آمده و دارند آرمان‌های امام و مبانی و اصول نظام را دنبال می‌کنند. این افتخار نظام است که الآن سه چهار روز تا انتخابات باقی مانده و هنوز کسی نتیجه انتخابات را نمی‌داند؛ این یعنی مردم تعیین کننده هستند و همه منتظر هستند تا ببینند مردم به چه کسی رأی می‌دهند و چه انتخابی می‌کنند و این بسیار ارزشمند و یادگار بزرگ امام است.متن کامل گفتگو 

زاکانی: نباید گذاشت که تفکر شهید رئیسی که تفکر خدمت به مردم بود به فراموش سپرده شود

علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ظهر دوشنبه ۴ تیرماه در سالن باشگاه رفاهی دانشگاه تهران در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان و کارآفرینان، گفت:  طوری می‌شود حکومت کرد که زنان سرپرست خانواده با افتخار زندگی خود را اداره کنند و فرزندان خانواده‌ها در مسیر رشد قرار بگیرند و این انتخاب، انتخابی است که به دست مردم رقم می‌خورد و آنچه که مردم انتخاب کنند برای ما با افتخار قابل قبول است. امروز نباید گذاشت که تفکر شهید رئیسی که تفکر خدمت به مردم بود به فراموش سپرده شود. متن کامل صحبت های دکتر زاکانی

رجایی:« آرای پزشکیان روز به روز بیشتر می‌شود»

غلامرضا رجایی به ایلنا گفت: در مورد اصولگرایان یک مدیریتی آن پشت انجام می‌شود که به یک انسجامی برسند وگرنه شکست این‌ها در مقابل پزشکیان در دور اول حتمی است. اگر یکی از این‌ها بماند امکان اینکه به دور دوم کشیده شود، هست اما اگر هر دو بمانند برد از آن پزشکیان است چون آرای ایشان روز به روز بیشتر می‌شود. مثل سال ۹۲ که قبل از ثبت نام روز به روز به آرای آیت الله هاشمی در افکار عمومی اضافه می‌شد. الان شرایط آقای پزشکیان این طور است که تبلیغ خاصی هم نامزدها نداشتند در روزهای اخیر تکلیف خیلی‌ها روشن می‌شود.

عارف: «دولت سیزدهم چه ویژگی خاصی دارد که می خواهید قداست الهی به آن بدهید؟»

رئیس بنیاد امید ایرانیان با انتقاد شدید از برخوردهای دوگانه از سوی کسانی که مسئول برگزاری انتخابات هستند و باید بی طرف باشند، تاکید کرد: می گویند کسی نباید به دولت سیزدهم توهین کنند اولا به هیچ دولتی نباید توهین کرد ولی دولت سیزدهم چه ویژگی خاصی دارد که می خواهید قداست الهی به آن بدهید؟ ما نقدهای جدی به دولت سیزدهم داریم. متن کامل صحبت های محمدرضا عارف 

غنی نژاد: وعده رهایی کشور از اقتصاد و جامعه دستوری، هم عملی و هم کارساز است

دنیای اقتصاد نوشت: مستمسک‌‌‌هایی مانند شعار توخالی و بیهوده «خودکفایی» عملکرد اقتصادی کشور را به‌شدت ناکارآمد کرده و آن را در معرض اتلاف گسترده منابع ذی‌‌‌قیمت و البته رانت‌‌‌ها و فسادهای نجومی قرار داده است. وعده رهایی کشور از اقتصاد و جامعه دستوری، هم عملی و هم کارساز است.

هم میهن نوشت: « پزشکیان به دنبال احیای اهداف و ارزش‌های انقلاب در قالب‌های جدید است»

هم میهن نوشت: پزشکیان می‌خواهد صدای عدالت را دوباره فریاد بزند و رسم و نه‌فقط نام امام‌علی را از حاشیه به متن بیاورد و مناسکی را ارج نهد که در خدمت ارزش‌ها و آرمان‌های امام علی است؛ نه مناسکی که موجب فراموشی این آرمان‌های عدالت‌خواهانه است. این بازگشت و یا به تعبیر بهتر، احیای اهداف و ارزش‌های انقلاب در قالب‌های جدید است.

همشهری نوشت: با گونه جدید و غریبی از عدم‌مشارکت مواجهیم

همشهری نوشت: ما چند سالی است که با گونه جدید و غریبی از عدم‌مشارکت مواجهیم. چرا جدید؟ چون مشارکت منفی ندارند، بلکه نفیا و اثباتا به مشارکت فکر نمی‌کنند؛ گویی انتخابات و صندوق رأی را نمی‌بینند.

جام جم نوشت: جای خالی وضعیت معلولان در برنامه کاندیداهای ریاست جمهوری

جام جم نوشت: با بالا گرفتن تب و تاب انتخاباتی در کشور، بهبود وضعیت معلولان به عنوان قشر قابل توجهی از جامعه چندان مدنظر و اولویت کاندیداهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیست.

شرق نوشت: «تمامی گزاره‌ها در سخنان کاندیداها با هم ناسازگاری دارند»

شرق نوشت: تمامی گزاره‌ها در سخنان کاندیداها با هم ناسازگاری دارند. سیاست‌هایی که آنها وعده می‌دهند، ‌اشتباهات بنیادینی دارد. چیزی که امروزه وعده داده می‌شود برای بزرگ‌تر‌کردن سفره مردم، صورت جدیدی است از همان خطاهای قدیمی که از اواسط دهه ۱۳۸۰ گسترش یافت.

جوان نوشت: «ستاد‌ یکی از نامزد‌های انتخابات فضای نگران کننده‌ای را برای کشور و مردم به وجود آورده است»

جوان نوشت: اجتماع مجموعه‌ای از افراد تندرو و ناکارآمد که اعتقادی به آرمان‌ها، اهداف و مبانی انقلاب اسلامی نداشته و به گفته محسن هاشمی ۳۲ سال از ۴۰ سال گذشته بر قوه مجریه مسلط بوده و دائماً مسیر سازش با دشمن را پی گرفته و همواره از دشمن سیلی خورده و برای نظام و مردم هزینه‌های سنگین مادی و معنوی تولید کرده‌اند در ستاد‌های یکی از نامزد‌های انتخابات فضای نگران کننده‌ای را برای کشور و مردم به وجود آورده است.

هاشمی طبا: برخی کاندیداها وعده‌های اقتصادی غیر قابل باور و تحقق می‌دهند

آرمان ملی نوشت: مناظرات انتخاباتی به نحوی پیش رفته که برخی کاندیداها وعده‌های اقتصادی غیر قابل باور و تحقق می‌دهند و البته مردم هم از اینگونه وعده‌ها خوش‌شان می‌آید. یعنی دوست دارند وعده‌هایی بشنوند. لذا معلوم می‌شود نامزدهایی هم که وعده‌هایی مثل گوشت در خانه یا یارانه طلا و کارت صد میلیون تومانی به مردم می‌دهند احساس می‌کنند که می‌توانند با تکرار تجربه احمدی‌نژاد موفق شوند.

خراسان نوشت: «اصولگرایان چاره ای جز اجماع و رسیدن به نامزد واحد ندارند »

خراسان نوشت: به نظر می رسد اصولگرایان چاره ای جز اجماع و رسیدن به نامزد واحد آن هم  هر چه سریعتر ندارند ،اجماعی که البته بر مبنای مراکز افکار سنجی معتبر باشد ،گزینه نهایی موجب شکل گیری دوقطبی با آقای پزشکیان نشود و البته آرای مردد که سرنوشت ساز نیز هستند ازبلاتکلیفی در بیایند.

اعتماد: جمعیت آرای خاکستری، با نزدیک شدن به انتخابات کمتر می‌شود

اعتماد نوشت: طبق تجربه، هر چه زمان به سمت روز انتخابات نیل کند، شیب افزایش آرا و شفاف شدن تصمیم آنهایی که هنوز تصمیمی نگرفته‌اند، تندتر خواهد شد. همچنین جمعیت آرای خاکستری، با نزدیک شدن به انتخابات کمتر می‌شود که این آرا طبق تجربه به سبد اصلاح‌طلبان و میانه‌روها می‌رود و نه محافظه‌کاران.

حیدری:«شخصی که مخالف FATF بوده در صورت کسب قدرت باز هم با آن مخالفت می‌کند»

یک نماینده پیشین مجلس گفت: اگر شخصی مدعی چنین موضوعی (مخالفت پیوستن ایران به FATF) است و اعلام هم می‌کند در آینده اگر کسب قدرت کند باز هم مخالف این موضوعات خواهد بود. آقایانی که در مناظره بحث می‌کنند باید پیامدهای این موضوع را شفاف به مردم اعلام کنند، چراکه مردمی که بار سنگین تحریم‌ها را تحمل می‌کنند، باید در جریان این موضوع و پیامدهای احتمالی ادامه این تصمیمات قرار بگیرند.

 

نظر شما