شناسهٔ خبر: 67347940 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان:

همایش طلایه داران پیشگیری از وقوع جرم در کرمان برگزار می شود

کرمان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: یکی از برنامه‌های مد نظر این معاونت در سال جاری، برگزاری همایش طلایه داران پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی قویدل صبح دوشنبه در دیدار حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان با اعضای این معاونت، اظهار داشت: برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم اثربخشی بسیار خوبی دارد.

وی افزود: با تلاش همکاران این معاونت، پیرو برنامه‌هایی که از قبل ریل گذاری شده و برنامه‌های ابلاغی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، رؤسای حوزه‌های قضائی را در موضوع پیشگیری از وقوع جرم فعال کرده‌ایم.

قویدل بیان کرد: پیگیری بسیار خوبی در حوزه پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی در دست انجام است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: براساس اقدامات انجام شده، موضوع پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در مجموعه قضائی به عنوان یک اولویت دیده می‌شود.

وی یادآور شد: طی سال گذشته بیش از ۱۷۸ شورای پیشگیری از وقوع جرم با بیش از یک هزار مصوبه در استان برگزار شده است.

قویدل گفت: بیشتر موضوعات این جلسات، مربوط به جرایم اولویت دار و آسیب‌های اجتماعی اولویت دار بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تاکید کرد: حوزه‌های قضائی سراسر استان در زمینه مطالبه گری و تعیین نقش سایر دستگاه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم، به خوبی اقدام کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

قویدل بیان کرد: تاکنون بانک اطلاعاتی ۶۳۱ سازمان مردم نهاد در استان تشکیل شده و در کنار آن ۶۹۰۰ مصلح نیز آموزش دیده‌اند.

وی همچنین گفت: در راستای اجرای پروژه سجام بیش از ۱۲ هزار دیده بان پیشگیری در استان کرمان آغاز به کار کرده‌اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اظهارداشت: در سال گذشته حدود ۴۰۰۰ گزارش مردمی در این حوزه داشته‌ایم که این موارد به مراجع مربوطه ارسال و پیگیری شده است.

قویدل افزود: دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در بسیاری از شهرستان‌های استان کرمان نیز راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مد نظر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در سال جاری، برگزاری همایش طلایه داران پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: پیگیری‌های لازم به منظور راه اندازی مرکز شوق زندگی نیز در استان کرمان انجام شده است.

نظر شما