شناسهٔ خبر: 67347747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جابه‌جایی ۲۰ میلیون مرسوله پستی در خراسان رضوی

مدیرکل اداره کل پست خراسان رضوی گفت: سال گذشته در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان ۲۰ میلیون مرسوله پستی در استان خراسان رضوی جابه‌جاشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمدرضا شفیعی در نشست خبری با موضوع مصادیق معروف و منکر اظهارداشت: مصادیق امر به معروف ونهی از منکر در اداره پست از لحاظ ماهیت و کارکرد عمل، بازتاب گسترده‌تری نسبت به برخی از سازمان‌ها دارد ما در مشهد 300 نیروی موزع داریم که باید به درِ منازل مراجعه و خدمات پستی ارائه کنند. 

 وی افزود: لازمه این کار وجود نیروهای آموزش‌دیده، مسئولیت‌پذیر و مردمی است که اگر هرکدام از این شاخص‌ها در نیروهای پست وجود نداشته باشد، در ارائه خدمات به مردم دچار مشکل می‌شویم.

مدیرکل پست خراسان رضوی با اشاره به اینکه بالغ بر 450 واحد پستی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند، بیان کرد: مردم برای دریافت خدمات به دفترها مراجعه می‌کنند و لازم است استانداردهای لازم و نوع برخورد با مردم در این مراجعات به عوامل سازمانی آموزش داده شود.

وی افزود: از این بابت فهرستی از معروفات و منکرات را در حوزه اجرایی در خدمات پستی تهیه کردیم و در اختیار کارکنان قرار داده‌ایم از سوی دیگر در شهرستان‌ها نیز به‌صورت ویدئوکنفرانس یا حضوری جلسات مستمر آموزشی برگزار می‌شود.

شفیعی با بیان اینکه در خدمات پستی چهار عملیات قبول، آماده‌سازی، ارسال و توزیع در این سازمان باید به‌خوبی انجام شود گفت: هرکدام از این مراحل نیازمند اقدامات و زیر اقدامات است که در نهایت یک بسته پستی از مردم را به‌درستی تحویل بگیریم و به‌درستی تحویل بدهیم. هر اختلالی در این فرایند منکر است و هرآنچه در این فرایند کمک‌کننده باشد، معروف است.

وی اعلام کرد: مزیت شاخصی که پست دارد، گستردگی، ارزان‌بودن، مورداعتماد بودن و سابقه طولانی در ارائه خدمات است و این موارد شرکت را نسبت به سایر شرکت‌ها و مراکز دولتی متمایز می‌کند و چگونگی ارائه خدمات از چند کانال کنترل می‌شود. سال گذشته در استان 20 میلیون مرسوله جابه‌جا شده است. واحدهای پستی نیز به‌صورت 24 ساعته در حال کار هستند و فقط مجاز به پنج‌روز تعطیلی در ماه هستیم.

مدیرکل پست خراسان رضوی عنوان کرد: یکی از ضرورت‌های سازمانی در تعامل با مردم رعایت معروف و پرهیز از منکر است که لازمه آن توجیه عوامل اداری است. در شرکت پست نیز به دلیل گستردگی سطح تعامل با مردم این مسئله یک ضرورت محسوب می‌شود.

 وی با تأکید بر اینکه در هر جامعه برخی هنجارهای تعیین‌شده وجود دارد که باید موردتوجه قرار بگیرد، گفت: هیچ معروفی مهم‌تر از حل مشکل مردم در شرایط فعلی نیست و هیچ منکری را بزرگ‌تر از اینکه نارضایتی در سطوح مختلف جامعه ایجاد شود، نمی‌دانیم.

انتهای پیام/282

نظر شما