شناسهٔ خبر: 67347018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش مهر؛

گامی ارزشمند برای خودکفایی/ ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی در بوشهر احداث شد

بوشهر- اجرای طرح استقرار نیروگاه خورشیدی در بام منازل گامی ارزشمند در راستای خودکفایی و درآمد پایدار و از یادگارهای شهید رئیسی در مناطق محروم کشور از جمله استان بوشهر است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - قاسم بازیاری: با افزایش نیاز به انرژی پاک و پایدار، استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر مانند خورشید، به یکی از اولویت‌های اصلی در سیاست‌های انرژی بسیاری از کشورها تبدیل شده است.

یکی از روش‌های نوآورانه برای استفاده از این منبع انرژی بیکران، نصب نیروگاه‌های خورشیدی بر پشت بام منازل است. که یکی از یادگارهای ارزشمند شهید رئیسی، اجرای طرح‌های کوچک مقیاس در مناطق محروم کشور از جمله بوشهر است.

این طرح‌ها نه تنها به معیشت مردم کمک می‌کنند بلکه می‌توانند درآمد پایدار برای آنها به ارمغان بیاورند و این روزها مردم استان بوشهر شاهد یادگارهای شهید خدمت در منازل خود هستند.

با اجرای طرح نیروگاه خورشیدی در پشت بام منازل، بسیاری از خانواده‌ها توانسته‌اند از انرژی خورشیدی بهره‌مند شوند و این طرح‌ها به آنها امکان می‌دهد تا با فروش برق تولیدی به شبکه، درآمدی پایدار کسب کنند و در عین حال به حفظ محیط زیست کمک کنند.

احداث ۱۵ هزار نیروگاه کوچک مقیاس در کشور

مدیر کل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک وزارت نیرو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: افتتاح ۵۰۰ واحد نیروگاه‌های خورشیدی در استان بوشهر مصداق عینی شعار سال است.

جعفر محمدی نژاد افزود: در ۲ سال اخیر ۱۵ هزار نیروگاه‌های کوچک مقیاس در کشور احداث شده و پنج هزار واحد دیگر نیز در دست اجرا است.

وی بیان کرد: خانواده‌ها در این طرح‌ها نقش به سزایی در تولید برق دارند و این نیروگاه‌ها مصداق توسعه اقتصادی هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم با توسعه زیر ساخت‌ها توسط مدیران شاهد این باشیم آفتاب درخشان در استان از این منابع خدادادی در تولید برق استفاده کنیم.

محمدی نژاد ادامه داد: هیچ توسعه‌ای در کشور بدون انرژی برق محقق نمی‌شود.

گامی ارزشمند برای خودکفایی/ ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی در بوشهر احداث شد

فواید نیروگاه‌های خورشیدی

استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر نظیر خورشید، به کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی کمک می‌کند.

با تولید برق خورشیدی، هزینه‌های انرژی خانوارها کاهش می‌یابد و تولید برق از منابع خورشیدی بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای است و به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند.

با فروش برق تولیدی به شبکه، خانوارها می‌توانند درآمدی پایدار و مطمئن داشته باشند.

نمونه موفق در استان بوشهر استان بوشهر به عنوان یکی از پیشگامان در اجرای این طرح‌ها، توانسته است با نصب پنل‌های خورشیدی بر روی منازل مردم، گام‌های مؤثری در جهت توسعه پایدار بردارد.

این طرح‌ها نشان‌دهنده عزم و اراده قوی برای بهبود شرایط زندگی در مناطق محروم و بهره‌برداری از منابع طبیعی کشور هستند.

اجرای طرح نیروگاه خورشیدی، ایجاد اشتغال پایدار

استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه افتتاح ۵۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی در استان و روستای عربی گامی خوب برای درآمد پایدار خانواده‌ها است، اظهار داشت: انرژی خورشیدی فرصت خوبی برای تولید برق و اشتغال آفرینی است.

احمد محمدی زاده با بیان اینکه طرح نیروگاه خورشیدی اشتغال پایدار ایجاد می‌کند، افزود: نور خورشید مجانی و خریدار هم دولت است که این را تضمین می‌کند.

محمدی زاده تصریح کرد: این مهم در استان با جدیت دنبال می‌شود و امروز ۵۰۰ واحد افتتاح و ۵۰۰ واحد دیگر نیز در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت استان بیشتر از آن است و همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند تا این مهم محقق شود.

محمدی زاده با اشاره به اینکه این طرح از یادگاری‌های شهید رئیسی است بیان کرد: کسانی که به دنبال سرمایه گذاری هستند در این طرح مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: دهیاران در اجرای این طرح مشارکت و نقش آفرینی کنند.

افتتاح ۵۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو واتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: ۵۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو واتی در استان بوشهر افتتاح شد.

علی باستین افزود: امروز استفاده از سوخت‌های فسیلی جهان را با تهدیداتی مواجه کرده و چالش‌های زیست محیطی مواجه هستیم و استفاده از انرژی پاک امری ضروری است.

وی بیان کرد: کشور ما و استان بوشهر موقعیت مناسبی برای راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی دارد.

باستین بیان کرد: طرح‌های نیروگاه خورشیدی می‌تواند نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا و محیط زیست ایفا کند.

گامی ارزشمند برای خودکفایی/ ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی در بوشهر احداث شد

وی ادامه داد: ناپایداری برق در گذشته داشتیم ولی با اقدامات دولت کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

باستین یادآور شد: با حمایت استاندار بوشهر طرح‌های نیروگاه‌های خورشیدی در حال اجرا است و حمایت‌های خوبی شاهد هستیم و تلاش داریم تا پایان سال سه هزار طرح در استان اجرا شود.

کاهش قطعی برق با اجرای نیروگاه‌های خورشیدی

فرماندار دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر نیز ضمن تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: خدمات دولت ایران قوی بر کسی پوشیده نیست که یکی از آنها استفاده از ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی است.

علی بحرانی افزود: یکی از بحران‌های شهرستان قطعی‌های مکرر برق بود که با اجرای این طرح‌ها شاهد کاهش قطعی برق هستیم.

بحرانی یادآور شد: امروز ۱۱۸ واحد نیروگاه‌های کوچک مقیاس افتتاح و وارد مدار شد که با افتتاح این طرح‌ها ظرفیت نیروگاههای شهرستان به چهار هزار و ۲۵۰ کیلو وات رسید.

وی یادآور شد: با حرکت جهادی می‌شود کارهای بزرگی در سطح شهرستان اجرا کرد.

بسیج سازندگی با جدیت از طرح‌های خورشیدی حمایت می‌کند

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بسیج سازندگی در اجرای این طرح‌ها در سطح استان پیشگام است، گفت: انرژی‌های پاک یکی از موضوعات مهم در کشورها است و به این سمت حرکت کردند و استفاده از انرژی‌های فسیلی رو به کاهش است.

سرهنگ پاسدار علی غضنفری با تقدیر از اقدامات اثر گذار رئیس جمهور شهید افزود: در مجموعه بسیج سازندگی آمادگی لازم برای اجرای این طرح‌ها وجود دارد و تاکنون کارهای خوبی نیز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی مأموریت‌های زیادی دارد و برنامه‌های مختلفی در دست اجرا دارد ولی با جدیت از طرح‌های خورشیدی حمایت و پیگیری می‌کند

یادگارهای شهید رئیسی همچنان در دل‌ها و خانه‌های مردم زنده است و نشان می‌دهد که با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از منابع تجدید پذیر، می‌توان به خودکفایی و درآمد پایدار دست یافت.

این طرح‌ها نه تنها اقتصادی بلکه اجتماعی و زیست محیطی نیز مفید هستند و الگویی برای سایر مناطق کشور محسوب می‌شوند.

نظر شما