شناسهٔ خبر: 67344842 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

خط قرمز بازارساز برای دلار/ قیمت دلار از مرز مهم می گذرد؟/ پیش بینی قیمت دلار امروز 4 تیر 1403

اقتصادنیوز: معامله گران با توجه به افزایش قیمت دلار در معاملات روز یکشنبه سوم تیر، درباره روند حرکتی امروز دلار سه پیش بینی متفاوت دارند که باید دید اسکناس آمریکایی چه مسیری را برای حرکت انتخاب خواهد کرد.

صاحب‌خبر -
 عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت ها در بازار ارز تهران روز گذشته تغییر فاز دادند و قدم در مسیر صعودی گذاشتند تا معامله گران با امید به تداوم این روند معاملات امروز دوشنبه 4 تیر را آغاز کنند. دلار هرات که روز گذشته را با نرخ 59 هزار و 350 تومان آغاز کرده بود، با افزایش 250 تومانی در 59 هزار و 700 تومان به کار خود پایان داد. این روند افزایشی در معاملات پشت خطی بازار هم تداوم داشت و ارزش دلار هرات در لحظه نگارش این گزارش بالا رفت و به کانال 60 هزار تومان ورود کرد. مسیری که در روز گذشته درهم امارات هم تجربه کرد و با گپ مثبت 60 تومانی در 16 هزار و 210 تومان بازگشایی کرد و با افزایش به 16 هزار و 310 تومان رسید. درهم امارات در حال حاضر به محدوده مقاومتی ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان نفوذ کرده و تا محدوده ۱۶ هزار و ۳۱۰ تومان رشد کرده است. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، تتر هم که در روزهای گذشته پشت سد مرز مقاومتی 59 هزار و 300 تومان اسیر شده بود، در معاملات شبانه توانست از این محدوده عبور کرده و در میانه کانال 60 هزار تومان قرار بگیرد.

اما معامله گران چندان به روند رو به رشد قیمت ها در بازار ارز امیدوار نیستند و معتقدند نمی‌توان آن را نشانه‌ای از برگشت روند صعودی در بازار ارز و طلا دانست. به گزارش اقتصادنیوز، به عقیده این گروه بازار در پی برخورد با محدوده حمایتی همواره مسیر رو بالا را تجربه می کند و این روند حرکتی را نمی توان به عنوان تغییر جهت نوسان بازار از کاهشی به افزایشی تلقی کرد.

معامله گران پیش بینی می‌کنند دلار برای تداوم روند صعودی روز گذشته خود باید بالای مرز مقاومتی 58 هزار و 900 تثبیت دهد و در صورت تحقق این هدف، مرز مقاومت بعدی که 60 هزار و 200 تومان است هم در دسترس اسکناس آمریکایی قرار خواهد گرفت.

گروهی دیگر از فعالان بازار هم معتقدند حرکت شبانه تتر در کانال 60 هزار تومان، نشانگر این است که رمزارز یاد شده تمایل دارد تا دلار را امروز در مسیر افزایشی حرکت داده و همراه خود کند. به گزارش اقتصادنیوز، همچنین تحلیلگران بازار با تاکید بر اینکه روند حرکت صعودی اخیر بازار ارز موقتی و ناشی از هیجانات بازار است، تاکید دارند که بازار همچنان به نتیجه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری چشم دوخته است و با توجه به پیروزی هر یک از نامزدها، موضع گیری مشخصی را اتخاذ خواهد کرد و به همین دلیل حرکت اخیر بازار ارز را باید یک نوسان رو به بالا در نظر گرفت.

به عقیده این گروه حضور دلار در کانال 60 هزار تومان تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری خط قرمز بانک مرکزی محسوب می شود و به همین تا پیش از فرا رسیدن هشتم تیر، بانک مرکزی با مداخله و تزریق در بازار از صعود دلار به کانال 60 هزار تومان جلوگیری خواهد کرد.

نظر شما