شناسهٔ خبر: 67344669 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

هزاران داوطلب به مقاومت پیوستند

جهنمی برای صهیونیست‌ها

درحالی که صهیونیست‌ها در باتلاق غزه و جنوب لبنان دست و پا می‌زنند، آمریکا به شدت نگران گسترش جنگ در شمال فلسطین اشغالی با حزب‌الله و عواقب مرگبار آن برای اسرائیل است.

صاحب‌خبر -

درحالی که صهیونیست‌ها در باتلاق غزه و جنوب لبنان دست و پا می‌زنند، آمریکا به شدت نگران گسترش جنگ در شمال فلسطین اشغالی با حزب‌الله و عواقب مرگبار آن برای اسرائیل است. «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم و تحلیلگر شناخته شده فلسطینی در یادداشت جدید خود درباره جنگ غزه و همچنین تحولات شمال فلسطین اشغالی نوشت: ما نیازی به کارشناسان مجله «فارن افرز» نداریم که به ما بگویند اسرائیل بعد از ۹ ماه جنگ نسل کشی علیه نوار غزه، نتوانست مقاومت به رهبری حماس را شکست دهد؛ بلکه برعکس آن یعنی پیروزی مقاومت اتفاق افتاد و قدرت و دستاوردهای میدانی آن روز به روز افزایش می‌یابد.
 دست و پا زدن‌های نتانیاهو برای فرار از جهنم غزه
عطوان افزود: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ژنرال‌های او، این روزها با عجله، به دنبال راهی برای حفظ آبروی نداشته خود جهت پایان دادن به جنگ و فرار از غزه با کمترین تلفات هستند و به نظر می‌رسد که راه آن را با اظهار نظرهایی که در آن از رسیدن به اهداف خود در حمله به رفح، دم می‌زنند، یافته‌اند. بهانه دیگری که آنها برای فرار از غزه مطرح می‌کنند، آمادگی برای جنگ در جبهه شمالی با هدف از بین بردن تهدید حزب الله علیه امنیت صهیونیست‌ها و موجودیت رژیم اشغالگر است.
این تحلیلگر فلسطینی تصریح کرد: شاخه نظامی حماس امروز قوی‌تر از هر زمانی شده و از نظر نظامی، بر بخش بزرگی از نوار غزه سیطره یافته است. همچنین روزی نیست که رزمندگان مقاومت فلسطین در عملیات‌های کمین گذاری برای نظامیان صهیونیست که منجر به اسارت، کشته و یا زخمی شدن آنها می‌شود، موفق نباشند. این همان چیزی است که دروغ بودن ادعاهای اسرائیل را به شکل عملی و میدانی ثابت می‌کند و هیچ کس حتی در موسسه نظامی اسرائیل این دروغ‌ها را باور نمی‌کند.
وی در ادامه به مقاله‌ای که چند روز قبل، «رابرت پاپ» دانشمند علوم سیاسی آمریکایی و کارشناس مسائل امنیت ملی این کشور درباره شکست راهبردی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و پیروزی حماس نوشته بود، اشاره و تاکید کرد: این دانشمند آمریکایی گفت یکی از بزرگترین اشتباهات نتانیاهو و ژنرال‌های او، شکست تاکتیک‌ها یا اعمال محدودیت‌های سیاسی بر نیروهای نظامی نیست، بلکه شکست آنها در درک منابع قدرت حماس است. وی همچنین گفت که اسرائیل می‌گوید از ۴۰ هزار نیروی حماس ۱۴ هزار نفر از آنها کشته (شهید) شده‌اند، این در حالی است که سرویس اطلاعات آمریکا تخمین می‌زند این تعداد ۱۰ هزار نفر باشد. اما در هر صورت تعداد تلفات معیاری برای سنجش قدرت یا ضعف حماس نیست؛ بلکه معیار، سیطره حماس با قدرت کامل بر نوار غزه و همچنین برخورداری این جنبش از محبوبیت مردمی است. علاوه بر آن باید توجه داشته باشیم که ۸۰ درصد تونل‌های حماس همچنان سالم و قابل استفاده است.
 مقاومت در غزه و کرانه باختری قدرتمندتر شده است
در ادامه مقاله عطوان آمده است: چیزی که پروفسور پاپ و اکثر کارشناسان سیاسی و نظامی مانند او نگفته‌اند، این است که ده‌ها هزار داوطلب به مقاومت به ویژه حماس و جهاد اسلامی در غزه و کرانه باختری ملحق شده‌اند و در آموزش‌های محرمانه برای استفاده از سلاح، در مراکز آموزش در تونل‌های زیرزمینی در نوار غزه یا روی زمین در کرانه باختری مشارکت کرده‌اند. بیشتر این رزمندگان جوانان بین ۱۸ تا ۲۴ سال هستند.
وی ادامه داد: از طرف دیگر جنایت نسل کشی که ارتش اشغالگر در غزه انجام می‌دهد، نه تنها منجر به تقویت حماس و پایگاه مردمی آن خواهد شد؛ بلکه به ظهور گروه‌های بسیار شجاع‌تر در آینده، چه در نوار غزه و چه کرانه باختری می‌انجامد که آماده گرفتن انتقام خون شهدا از جمله کودکان و زنان بی‌گناه فلسطینی در نوار غزه هستند.بر اساس این یادداشت، نکته قابل توجه دیگر اینجاست که امروز دیگر صحبتی درباره یافتن جایگزین برای حکومت حماس در نوار غزه نمی‌شنویم و می‌بینیم که ژنرال‌های اسرائیلی، چه در داخل و چه خارج از ارتش اسرائیل، اعتراف می‌کنند که از بین بردن مقاومت در نوار غزه، غیر ممکن است؛ زیرا حماس یک ایدئولوژی بوده و هیچ یک از تلاش‌ها برای شکست آن موفق نمی‌شود.
 فشارهای مخفیانه آمریکا بر اسرائیل
نویسنده این مقاله در ادامه به تحولات شمال فلسطین اشغالی و هراس صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله اشاره و تصریح کرد: سخنانی که در حال حاضر توسط بسیاری از سخنگویان دولت آمریکا مبنی بر حمایت این کشور از اسرائیل در صورت وقوع جنگ گسترده در لبنان بیان می‌شود، صرفاً تلاشی ناامیدانه برای آرام کردن افکار عمومیِ وحشت زده اسرائیلی‌هاست؛ به ویژه در شهرک‌های الجلیل. آمریکایی‌ها در حالی این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند که مسئولان این کشور به شکل مخفیانه در حال اعمال فشار بر نتانیاهو و ژنرال‌های وی جهت جلوگیری از گسترش جنگ در جبهه شمالی با حزب الله هستند تا از یک فاجعه بزرگ برای اسرائیل جلوگیری کنند.
عبدالباری عطوان ادامه داد: «اسحاق برک» ژنرال ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی در گفت وگو با شبکه ۱۳ این رژیم اعلام کرد: جنگ علیه لبنان به معنای خودکشی دسته جمعی برای اسرائیل به رهبری نتانیاهو، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل است که چیزی برای از دست دادن ندارند و همه اسرائیلی‌ها را به سمت پرتگاه می‌کشند. برک تاکید کرد که نمی‌تو ان جبهه غزه را از جنوب لبنان جدا کرد، این جبهه‌ها کاملاً به هم متصل هستند و حزب الله روزانه ده‌ها پهپاد و موشک به سمت اسرائیل (فلسطین اشغالی) شلیک می‌کند و این در حالی است که سامانه پدافندی اسرائیل نمی‌تواند با موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله مقابله کند. تا زمانی که سید حسن نصرالله و فرماندهان نظامی حزب الله، جنگ فرسایشی علیه رژیم صهیونیستی را در جبهه شمالی رهبری می‌کنند و «یحیی السنوار» رئیس حماس در نوار غزه و دست راست او یعنی «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های عزالدین القسام و سایر فرماندهان مقاومت در جبهه جنوبی (غزه) جنگ را پیش می‌برند، رژیم صهیونیستی با سرعت، نه تنها به سمت شکست، بلکه به سمت فروپاشی کامل حرکت می‌کند.

نظر شما