شناسهٔ خبر: 67344597 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جذب قایدی؛ مأموریت غیرممکن استقلال در نقل‌وانتقالات؟

یکی از مهمترین اهداف باشگاه استقلال در فصل نقل‌وانتقالات فوتبال ایران جذب مهدی قایدی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، باشگاه استقلال طبق نظر جواد نکونام و با هدف بستن تیمی قدرتمند برای فصل آینده ستاره‌های زیادی را مدنظر دارد، اما قیمت آنها در بازار نقل‌وانتقالات به قدری بالاست که انتقال‌شان به استقلال تقریباً غیرممکن است. مهدی قایدی، مامه تیام، علی قلی‌زاده، علی کریمی و ... از جمله این نفرات هستند.

مهدی قایدی یکی از سرشناس‌ترین بازیکنانی است که استقلالی‌ها سراغ آنها رفته‌اند. باشگاه شباب الاهلی امارات برای رضایت‌نامه بازیکن سابق استقلال مبلغ سه میلیون و 500 میلیون دلار تعیین کرده‌ است که با فرض دلار 59 هزار تومانی بازار آزاد، چیزی در حدود 206 میلیارد و 500 میلیون تومان خواهد شد.

ارزش قایدی در سایت ترانسفرمارکت یک میلیون و 500 هزار دلار است که به پول ایران معادل 80 میلیارد و 500 میلیون تومان می‌شود. بنابراین، جذب این بازیکن برای استقلال حدود 295 میلیارد تومان آب می‌خورد.

مامه تیام دیگر بازیکن سابق استقلال است که در لیست بازیکنان خارجی قرار دارد. او که نیم‌فصل دوم سال گذشته در تیم پندیک‌اسپور ترکیه بازی می‌کرد به پیشنهاد دو میلیون و 500 هزار دلاری پاسخ منفی داده است. در واقع، رقم پیشنهادی تیام بالای 147 میلیارد تومان است. تیام که سابقه بازی در استقلال را دارد، در سال‌های اخیر در لیگ ترکیه حضور داشته است.

علی قلی‌زاده بازیکن لخ پوزنان لهستان که فصل گذشته به دلیل مصدومیت فرصت چندانی برای خودنمایی پیدا نکرد، برای جدایی‌اش از این تیم باید یک میلیون و 800 هزار دلار پرداخت شود که به پول ایران معادل 106 میلیارد و 200 میلیون تومان می‌شود.

براساس این گزارش، جذب این سه بازیکن به غیر از قلی‌زاده چیزی حدود 548 میلیارد تومان برای استقلال هزینه خواهد داشت. هلدینگ خلیج فارس برای جذب یکی از بازیکنان یادشده به خصوص قایدی تمایل زیادی دارد، اما سقف بودجه تعیین‌شده از سوی سازمان لیگ برای باشگاه‌ها، انتقال چنین بازیکنی را سخت می‌کند.

با این حال، از استقلال خبر می‌رسد که هلدینگ خلیج فارس درصدد آن است که هر طور شده قایدی را به استقلال بازگرداند، اتفاقی که دو فصل پیش نیز افتاده بود و این بازیکن به‌صورت قرضی از شباب الاهلی به استقلال برگشت، اما با توجه به سقف قرارداد تعیین شده، به نظر می‌رسد انتقال قایدی کار دشواری خواهد بود. شرکت هلدینگ خلیج فارس در حال رایزنی با شباب الاهلی امارات است تا رقم رضایت‌نامه را کاهش دهد. استقلال رقیب سختی مثل الاتحاد کلبا امارات دارد، تیمی که قایدی فصل گذشته به‌صورت قرضی در آن بازی کرد.

با توجه به لغو قانون ممنوعیت گرفتن بازیکنان قرضی از سوی سازمان لیگ (بند 9 ماده 36 دستورالعمل حاکم بر قراردادها و سقف بودجه باشگاه‌های فوتبال برای فصول 1403 تا 1406)، هلدینگ احتمال دارد حداقل به جای جذب قطعی قایدی بتواند این بازیکن را قرضی به خدمت بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما