شناسهٔ خبر: 67344455 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مرادی روزبهانی مطرح کرد؛

فعالیت بیش از ۲ هزار موکب در مهمانی عیدغدیر

زینب رازدشت تازکند

معاون آمادگی و عملیات سازمان مدیریت بحران گفت: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ موکب و سازه ها و استیج‌های موقت در مسیر مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر به شهروندان خدمات رسانی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

صمیم مرادی روزبهانی معاون آمادگی و عملیات سازمان مدیریت بحران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مهمونی کیلومتری غدیر 1403 گفت: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ موکب و سازه ها و استیج‌های موقت در مسیر مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر به شهروندان خدمات رسانی است. همچنین ایمنی این سازه ها از اولویت های این مراسم با جمعیت میلیونی به شمار می‌رود. به همین دلیل پیش از برگزاری این مراسم و در حین برگزاری این جشن بزرگ نیروهای سازمان مدیریت بحران از این موکب ها و استیج ها بازدید می کنند.

وی افزود: تهیه و ابلاغ دستورالعمل موارد ایمنی در حین برپایی و حین برگزاری مراسم توسط سازمان مدیریت بحران انجام شده است. سازه‌های موقت شامل موکب‌ها، استیج‌ها و غرفه‌ها با پیگیری و نظارت مأموران مان این ایمنی را در طول مسیر تأمین می کنند.

معاون آمادگی و عملیات سازمان مدیریت بحران در ادامه گفت: بازدید میدانی از مسیر برگزاری مراسم، انعکاس نا ایمنی‌ها و عدم انطباق با استانداردهای ایمنی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان مدیریت بحران پیش از برگزاری این رویداد بزرگ مردمی به شمار می‌رود. یکی از دستاوردهای برگزاری این مراسم‌ها دسترسی به تجاربی است که مدیران شهری از آن برای هر چه بهتر شدن اجرای این مراسم مدد می‌گیرند. در سال های گذشته افراد زیادی حین استفاده از خدمات موکب‌ها و غرفه‌ها از اطرافیان خود جدا می‌شدند. برخی از آنها کودکان و سالمندان بودند.به همین دلیل در جمعیت میلیون نفری مسیر پیدا کردن همراه هان بسیار دشوار می‌شد. امسال غرفه هایی برای ستاد گمشدگان در جای جای مسیر تعبیه شده تا افرادی که در این زمینه نیاز به کمک رسانی دارند در مدت زمان کمتری گمشده خود را پیدا کنند.

مرادی روزبهانی گفت: با مسئولان مترو و اتوبوس رانی هماهنگی هایی صورت گرفته تا سهولت تردد شهروندان امکان پذیر شود. ازدحام جمعیت در ایستگاه ها و خیابان‌های منتهی به مسیر می تواند ایمنی مراسم را کاهش دهد به همین دلیل خواستار افزایش تعداد قطارها و اتوبوس ها و همین طور کمتر شدن فواصل زمان حرکت آنها شدیم. دراین زمینه نیروهای سازمان حمل و نقل و ترافیک نیز آماده باش کامل هستند و کمک حال دیگر نیروهای امدادی خواهند بود.

وی در پایان گفت: امسال با سازماندهی بیشتر پیش از آغاز مراسم نقشه هایی تعیین شده و با همکاری شهرداری تهران بنرهایی در ابتدای خیابان‌های منتهی به مسیر نصب شده تا به شهروندان برای راهنمایی به مسیر های خروج اضطراری در هنگام بروز سوانح احتمالی کمک کنند.سیستم های صوتی نیز در این زمینه همراه نیروهای امدادی در طول مسیر هستند.

نظر شما