شناسهٔ خبر: 67344224 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

صفری مطرح کرد؛

بررسی «بحران منطقه» در نشست وزرای خارجه مجمع گفتگوی همکاری آسیا

نفیسه عبدالهی

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه گفت: هدف از برگزاری نشست وزرای امور خارجه مجمع گفتگوی همکاری آسیا ایجاد صلح و جلوگیری از بحران‌های احتمالی در منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفری معاون توسعه دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در حاشیه نشست وزرای امور خارجه مجمع گفتگوی همکاری آسیا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این نشست می‌تواند در جهت هم افزایی تجارت و نوآوری‌های صنعتی و به خصوص ترانزیت از چین تا اروپا نقش داشته باشد.

صفری خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۲۳ که جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس دوره‌ای این نشست انتخاب شد، شهید امیرعبداللهیان در سازمان ملل از فرصت طلایی استفاده کرد و اولین اجلاس را برگزار کرد. اجلاس دوم هم اکنون در حال برگزاری است و همان طور که می‌بینید استقبال بسیار خوبی شده است، ۲۵ کشور در این اجلاس حضور دارند و در مجموع ۴۱ هیأت حاضر هستند.

وی افزود: هیأت‌های خارجی تاکنون ملاقات‌های دو جانبه متعددی با سرپرست وزارت امور خارجه داشتند که در هم افزایی با جمهوری اسلامی بسیار مؤثر است، همچنین کشورهایی در این نشست حضور دارند که عضو اس ان، بریکس، شانگهای و اوراسیا هستند.

معاون توسعه دیپلماسی وزارت امور خارجه گفت: در این نشست و حاشیه آن موضوعات سیاسی، اقتصادی و نظامی منطقه خاورمیانه نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. هدف این نوع گفت و گو ها ایجاد صلح و جلوگیری از بحران‌های احتمالی در منطقه است.

نظر شما