شناسهٔ خبر: 67343633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

پزشکی قانونی کمبود نیرو دارد/ثبت ۳۴۰۰ غریق طی ۲ دهه در دریا

ساری- مدیرکل پزشکی قانونی مازندران کمبود نیرو را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۳۴ نیرو در این بخش خدمات رسانی می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی عباسی صبح دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اظهار این که پزشکی قانونی با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و نیروهای کارآمد تلاش دارد تا در مسیر علمی حرکت کند، گفت: همچنین تلاش می‌کنیم با آموزش کارشناسان این روند را هر سال بهتر کنیم.

وی با بیان اینکه در برخی شهرهای تازه تأسیس شده از جمله عباس آباد و کلاردشت به دلیل کمبود نیرو فاقد مرکز پزشکی قانونی هستیم، گفت: همچنین فاصله این شهرها با دیگر شهرها اندک است و امیدواریم با اجرای طرح دادپزشک مشکل این شهرها را حل کنیم.

وی گفت: در راستای سند تحول قضائی برای پزشکی قانونی دو مأموریت طراحی شده که هوشمندسازی و کاربرگ‌های استاندارد از جمله آن است.

عباسی به طرح‌های قابل افتتاح در هفته قوه قضائیه در حوزه پزشکی قانونی اشاره و اضافه کرد: مرکز پزشکی قانونی نکا در آخرین روز قوه قضائیه در استان افتتاح می‌شود.

وی تعداد نیروی انسانی فعال در پزشکی قانونی را ۱۳۴ نفر بیان کرد و گفت: این تعداد یک چهارم ظرفیت این مرکز است و در برخی از شهرها پزشکی قانونی با یک پزشک و کارمند اداره می‌شود.

۹ سالن تشریح در مازندران فعال است

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۹۵ ساختمان پزشکی قانونی استان تملیکی است و تلاش داریم تا مرکز پزشکی جویبار را با کمک مولد سازی و سازمان مدیریت ساختمان خریداری و یا احداث شود.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران کالبد شکافی و انتقال اجساد را از جمله دغدغه‌های مردم استان بیان کرد و گفت: در حال حاضر ۹ سالن تشریح در ۱۵ مرکز استان وجود دارد.

عباسی گفت: در سال گذشته ۲۹۴ پرونده به کمیسیون ارجاع شد و ۹۱ پرونده مربوط به ابطال معاملات مالی با ارزش چند صد میلیارد تومانی است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بررسی مرگ و میرهای غیرطبیعی مربوط به پزشکی قانونی است، افزود: یکی از این موارد مرگ ومیر براثر تصادف و غرق شدگی است.

وی با بیان این که در دهه ۸۰ متوسط سالانه ۲۱۸ نفر در دریای استان غرق شدند، افزود: با اجرای طرح سالمسازی دریا، در دهه ۹۰ این میزان به هزار و ۲۷۰ نفر کاهش یافت.

عباسی با عنوان این که سال قبل دو هزار و ۵۰۰ جسد ناشی از مرگ غیرطبیعی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شد، گفت: از این تعداد ۹۵۰ جسد کالبدشکافی شد و دلیل مرگ ۶۳۱ نفر به خاطر تصادف بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران به آمار سگ گزیدگی اشاره و اضافه کرد: در دو ماهه امسال ۲۸ مورد گازگرفتگی سگ در استان گزارش شد و تنکابن با ۹مورد بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.

نظر شما