شناسهٔ خبر: 67343370 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

افزایش مبلغ کالابرگ الکترونیک از این تاریخ

کالابرگ الکترونیک بسیار طرح پر استقبالی بود که ظاهرا طرح کالابرگ الکترونیک ادامه می‌یابد.

صاحب‌خبر -

سید صولت مرتضوی گفت: ظرف ۲ سال گذشته تقریباً معادل کل دوره تاسیس صندوق، به تعداد بیمه‌شدگان کشاورزان و روستائیان افزوده شده و اکنون یک میلیون و ۳۶ هزار نفر بیمه شده جدید به این صندوق اضافه شده است.

وی افزود: در بحث توجه به معیشت آحاد مختلف مردم خصوصاً اقشار کم درآمد ۲ طرح جداگانه هم اجرا شده که یکی پرداخت مستمری یا کمک معیشتی برای دهک‌های مختلف جامعه و طرح حمایت از مادران شیرده و دارای فرزند شیرخوار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در این دولت و در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان به طرح جوانی جمعیت هم توجه ویژه‌ای شده است و اکنون در صندوق کشاورزان عشایر و روستاییان بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر از کسانی که تحت پوشش هستند را بانوان عشایر و روستاییان و کشاورزان تشکیل می‌دهند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این گردهمایی گفت: پوشش بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر باید تا سال آینده به بیش از ۵۰ درصد برسد، اما تا آن زمان باید از استان‌هایی که محرومیت کمتری دارند حمایت کرد.

علیرضا عسگریان ادامه داد: صندوق روستائیان و عشایر یک صندوق فوق‌العاده است و شخصاً همیشه فکر می‌کنم که صندوق‌ها مشکلات زیادی را ایجاد کردند، اما صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر به خوبی پیش رفته است.

وی افزود: این صندوق خوب شکل گرفته و به همین دلیل خوب پیش رفته است. در صندوق‌ها کارکنان زیادی استخدام هستند و به هیچ شکل نمی‌توان این چسبندگی را حل کرد، اما صندوق روستائیان و عشایر به این شکل نیست.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه صندوق می‌تواند به بیمه اصلی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: مزیت دیگر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر توازن و تعادل برقرار کردن میان منابع و هزینه‌ها است. صندوق‌های بیمه‌ای از معدود صندوق‌هایی هستند که آینده را می‌بینند و بر اساس آن عمل می‌کنند و تنها در صورتی تراز می‌گیرد که آینده را به خوبی دیده باشد.

 آخرین وضعیت ادامه طرح کالابرگ از زبان وزیر کار

وی تاکید کرد: صندوق تامین اجتماعی حداکثر ۵ درصد از منابعی که دارد حاصل از سرمایه‌گذاری است که در صندوق بازنشستگی کشوری این عدد به هشت درصد می‌رسد، در حالی که صندوق روستائیان و عشایر منابع خود را از ۵۱ درصد سود حاصل از سرمایه‌گذاری تامین می‌کند و سهمی که دولت به این صندوق پرداخت می‌کند، ۴۹ درصد است.عسگریان تاکید کرد: برای پایداری منابع در صندوق باید اقداماتی انجام شود که از میان آن می‌توان به رشد خدمت متوازن و متناسب صندوق در مناطق مختلف اشاره کرد. سهم استان سیستان و بلوچستان از کل کشور ۴ درصد و کرمان ۶ درصد است که این بسیار کم است و باید توزیع متناسب و با میل به مناطق محروم باشد.

وی گفت: باید میزان آموزش کارگزاران در مناطق محروم بیشتر باشد و کارکنان بیشتری را در آنجا جذب کند.

معاون مدیرعامل صندوق بیمه‌ اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور هم با اشاره به برنامه دولت برای تحت پوشش قراردادن مادران روستایی گفت: علاوه‌ بر تحت پوشش قراردادن ۳۰۰ هزار مادر روستایی ۲۰۰ هزار نفر دیگر به زودی بیمه می‌شوند و از خدمات رایگان و بازنشستگی برخوردار خواهند شد.

نظر شما