شناسهٔ خبر: 67343090 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

هواشناسی ۴ تیر؛ سیلاب تابستانی در راه تهران و این ۱۰ استان

تحریریه جهان صنعت نیوز

سازمان هواشناسی با صدور هشدار وقوع سیلاب تابستانی در ۱۰ استان از جمله تهران اعلام کرد: چهارشنبه و پنجشنبه دما در سواحل دریای خزر کاهش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، قم، اصفهان، مرکزی، گیلان، مازندران، ارتفاعات رشته کوه البرز، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

از فردا تا روز جمعه در شمال غرب، برخی مناطق شمال شرق و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و سواحل دریای خزر رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر علاوه بر کاهش نسبی دما بارش‌ها در نیمه غربی سواحل دریای خزر تقویت می‌شود.

طی ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گاهی گردوخاک روی می‌دهد. همچنین طی سه روز آینده در بخش‌هایی از مرکز،‌ استان‌های واقع در غرب و شمال غرب و در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی شده است. امروز شرق دریای عمان و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج می‌شود.

 بیشینه دما امروز تهران ۳۴ درجه خواهد بود. شهر اهواز نیز با ۵۰ درجه گرم‌ترین مرکز شهر ایران طی امروز است.

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۰۴

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۰۴: اردبیل، زنجان، قزوین، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، دامنه و ارتفاعات در استان‌های گیلان، مازندران، تهران، البرز، سمنان.

اثر مخاطره: جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه سازمان هواشناسی: احتیاط در سفرها بویژه بین شهری، عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، عدم دپوی محصولات در فضای باز و آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی.

تسنیم

نظر شما