شناسهٔ خبر: 67343043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برپایی ۳۰۰ کارگاه برای کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی

کارگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در مراکز فرهنگی و هنری کانون همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان شروع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، با شروع فصل تابستان، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای پر کردن اوقات فراعت کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی می‌کنند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله دستگاه‌هایی است که علاوه بر برگزاری کلاس‌هایی در طول سال تحصیلی برای کودکان و نوجوانان، در فصل تابستان هم با هدف پر کردن اوقات فراغت اقدام به برگزاری کارگاه های متنوع فرهنگی و ادبی کرده است.

در این راستا از روز گذشته کارگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در مراکز فرهنگی و هنری کانون همزمان با سراسر کشور در 11 شهرستان استان شروع شد.

مهدی مظهری در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفت: از 16 تا پایان خرداد در شهرستان‌های استان ثبت‌نام برای شرکت کودکان و نوجوانان در کارگاه‌های اوقات فراغت کانون در فصل تابستان با 60 فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، مهارتی و علم و فناوری و با شعار «تابستونتو بساز» انجام شد.

  وی از برپایی 300 کارگاه تابستانه برای کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی خبر داد و خاطر نشان کرد: 17 هزار و 585 نفر از کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی عضو کانون پرورش فکری هستند که 3 هزار و 500 نفر از آنها در کارگاه‌های تخصصی کانون ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه مراکز ثابت کانون در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، سرایان، فردوس، بشرویه، طبس، نهبندان، درمیان و سربیشه است، از برپایی کارگاه‌های شامل قصه‌گویی، کاردستی، نوشتن خلاق، سفال، نقاشی، قرآن ، شاهنامه‌خوانی، خوشنویسی، خبرنگاری، سرود، تئاتر، شعر، آشنایی با هنر اسلامی، تندخوانی، مهندسان کوچک، رصد ستارگان، موسیقی، نمادشناسی تصاویر، روبیک و ... خبر داد.

به گفته وی در استان خراسان جنوبی 12 مرکز ثابت و 9 مرکز سیار کانون وجود دارد که علاوه بر ایام سال تحصیلی، در فصل تابستان با هدف پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان به آنها خدمات مورد نظر ارائه می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره موضوع انتخابات 8 تیر اظهار امیدواری کرد: شاهد حضور پررنگ و درصد مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری باشیم همان طور که در انتخابات گذشته مردم استان همیشه حضور پررنگی داشته‌اند.

نظر شما